Pilseboben Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Får ikke webtv på nrk til å virke. noen gode råd? Ubuntu 8.10 Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Send mail til NRK og klag. Støtt nrkogg.wordpress.com PS: det skal visstnok gå ann å få dagens løsning til å fungere, men jeg kjenner ikke til hvordan det gjøres. Men det beste for alle hadde vært om vi fikk en åpen løsning. Endret 25. februar 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Det er veldig lett, egentlig. Letteste og beste metode (etter min mening): Legg inn VLC. Applications > Add/Remove > Søk etter VLC Legg inn en extension i Firefox som heter MediaPlayerConnectivity: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/446 Velg å bruke VLC til å åpne streams. Nå vil Firefox åpne NRK nett-tv (og andre streams) i VLC. Ellers finnes det en browser-plugin som fungerer (mozilla-mplayer), men jeg ser ikke fordelene ved å se videoen i nettleseren når du kan få den som en vanlig video i VLC. Endret 25. februar 2009 av oj88 Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Det er veldig lett, egentlig. Letteste og beste metode (etter min mening): Legg inn VLC. Applications > Add/Remove > Søk etter VLC Legg inn en extension i Firefox som heter MediaPlayerConnectivity: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/446 Velg å bruke VLC til å åpne streams. Nå vil Firefox åpne NRK nett-tv (og andre streams) i VLC. Ellers finnes det en browser-plugin som fungerer (mozilla-mplayer), men jeg ser ikke fordelene ved å se videoen i nettleseren når du kan få den som en vanlig video i VLC. konge! det funker fett! bøyer meg i støvet :-) Lenke til kommentar
Smif Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Men fortsatt: "Send mail til NRK og klag. Støtt nrkogg.wordpress.com" Er for dårlig av NRK (statlig informasjons kanal til folket) å bruke et lukket og proprietært format som ikke alle har mulighet til å benytte! (uten å kjøpe en lisens av f.eks. MS) Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Dere vet at man kan kjøre nrk's nett-tv i silverlight? Sjekk ut moonlight. Funker ikke på direktesendt tv though. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 ChristianW : Det er fortsatt akkurat samme proprietære formatet uavhengig om du wrapper det i en Silverlight-container eller om du får en plugin i nettleseren til å spille den av. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 mesteparten av nrks web-tv funker flott for meg og min mplayer. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Dere vet at man kan kjøre nrk's nett-tv i silverlight? Sjekk ut moonlight. Funker ikke på direktesendt tv though. Jeg installerte dette her, men kom på bedre tanker etter å ha lest litt her og andre steder. Silverlight er mye mer enn bare video, det er trenering av MS-"standarder" på web med .NET applikasjoner. Selv om det teknisk sett fungerer bedre enn videoplugins for WMV, er det ikke noe jeg ønsker å støtte og bruke. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Nå har det vel blitt nevnt flere ganger på nrkbeta.no at NRK holder på å bygge om webtv-tjenesten sin. Vi kan jo satse på at det blir bedre når de er ferdige. Men de ender vel opp på flash/h264 de som alle andre. Tror vi skal se langt etter Ogg med Theora og Vorbis iallefall -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå