Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få nye venner?

Gjest venner

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen idèr på hvordan man kan få se venner?

Har nettop flyttet til en annen by sammen med samboeren min.

Samboeren er født og oppvokst i byen vi har flyttet til.

Samboeren min har fått meg til og møte andre mennesker, men er liksom ikke så intressert i at samboeren min skal kjenne "vennene" mine først. Har liksom lyst og ha ei venninne som jeg kan snakke med om alt, uten at samboeren min skal få høre det etterpå..

Jeg er i jobb og alt, og prøver og få dem med ut på en kaffe og lignende, men det er nytteløst, virker som om dem har et sånn jobb-jobb og fritid-fritid forhold.

Har prøvd og skaffe meg venner og sånn når jeg er på byen, men det blir alltid så rart.

Har dere noen idèer på hvor og hvordan det kan være greit og skaffe seg venner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En fin måte og få venner på er og treffe de via andre felles "venner" du kan jo invitere de du har møtt så langt og høre om de kan ta med noen andre venner av seg som kanskje har noen felles intresser med deg eller ligndende. en annen måte er og oppsøke miljøer hvor det er personer med samme intresser som deg.

Lenke til kommentar

Oppsøk steder der det er naturlig å snakke med mennesker.

Aktiviteter er veldig flotte steder for dette. En type sport f.eks?

Hvis du ikke ønsker å begynne på en langvarig aktivitet, kan begrensede kurs være tingen. F.eks. dansekurs (hvem vil vel ikke lære seg Salsa? ;) ) eller andre typer kurs som strekker seg over noen kvelder.

Der har du i tillegg en felles interesse som de andre som er der, og du vil komme lett i prat med de, samtidig som dere har en felles ting dere kan bedrive sammen etter kurs-slutt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...