eradicatus Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Jeg har internett fra Tele2, og modemet (Speedtouch 516i) ser ut til å være koblet i bridge mode. Dette gjør at Nintendo DS nekter å koble seg til nettet, uansett hva jeg fikler med i de to trådløse alt-i-ett boksene jeg har tilkoblet modemet via en switch. Så vidt jeg har skjønt, trenger DS en trådløs router som også er satt opp som DHCP-server. Er det mulig å sette opp en av boksene til å være DHCP-server samtidig som den gir internett fra modemet? Jeg har en Netgear WPN824 og en Billion Bipac 743-GE tilgjengelig. Endret 1. mars 2009 av eradicatus Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Koble modemet rett i WAN på routeren. Routeren skal bare hente ipadresse automatisk og dele ut DHCP til LAN automatisk. Ikke koble andre enheter i switchen hvis du må bruke den mellom modem og router. Lenke til kommentar
eradicatus Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Dette skal utforskes. Hvis jeg skjønner det korrekt, kan jeg stappe en ledning fra switchen, til WAN-porten på Netgear-saken. Dermed kan Netgear fungere som DHCP for enheter som kobles til denne boksen. I stedet for "Ikke koble andre enheter i switchen hvis du må bruke den mellom modem og router" som du nevner. Det har ingenting å si om andre enheter kobles rett til switchen og får ip fra ISP, da det er kun denne trådløse delen som Nintendoen kobler til, jeg vil skal ha sånn DHCP-oppsett. Kjipt at Bipacen har en RJ-11 kontakt som WAN-port. (Fatter ikke hvorfor) Da kunne jeg ha brukt denne i stedet for å måtte omøblere hele hjemmenettverket for å få signal fra Netgear. Takk for svar. Edit: Det virker. Jeg har Netgear som ruter og DHCP-server for enhetene som kobles til den, og "vanlig" nettverk for resten av tingene som kobles rett til switchen. Endret 27. februar 2009 av eradicatus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå