kybstud Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Endelig, nå er Store norske leksikon tilgjengelig på nett. Snl.no vil basere seg på å kvalitetssikre alle artikler og bidrag som blir lagt til. Også her kan brukerne bidra, og brukerne vil få mer oppmerksomhet rundt sine bidrag på snl.no enn på Wikipedia. Du vil krediteres for dine artikler, og du kan også velge å skrive under begrenset lisens, slik at om noen siterer artikkelen må du krediteres som en copyright-innehaver. For å være bruker må du registrere deg med fullt navn, mobiltelefonnummer, e-postadresse m.m. Du vil også kunne gå under et alias, men det er frivillig. Jeg skal i alle fall registrere meg og synes dette er et positivt og bra tiltak. Nettsiden vil finansieres av reklame og givere og evt overskudd vil deles ut. For mer info: http://www.snl.no/ http://www.dinside.no/805854/i-strupen-paa-wikipedia Lenke til kommentar
hernil Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Har registrert meg jeg og, men vet ikke hvor mye jeg kommer til å skrive der (om noe). Naturlig nok kan det ikke sammenlignes til Wikipedia med tanke på mengde innhold ennå, men det kommer seg sikkert. Ble forresten kritisk til den såkalte kvalitetssikringen etter å ha lest denne "artikkelen". Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Ja, den der artikkelen er litt rar. Men jeg tror den ligger i en annen kategori, og ikke som leksikonartikkel, men brukerartikkel. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Burde vært plassert som et tillegg til en eventuell artikkel om emnet (under noe sånt som kommentar, erfaring eller lignende) eller tydelig(ere) merket som subjektiv og upassende som referanse. Bortsett fra det synes jeg den typen artikler (/innlegg, kommentar, kronikk) kan være et godt supplement til rent faglige og objektive artikler. edit: Fjernet litt selvmotsigelser. Endret 27. februar 2009 av hernil Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Helt enig i det du sier. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Den artikkelen kommer ikke opp hvis du søker på vaksinering der, da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå