Gå til innhold

Skjermkortet har nok tatt kvelden...?

Olaominan

Anbefalte innlegg

Først så trodde jeg det var PSU'en som kanskje hadde tatt kvelden, men etter en del testing har jeg landet på skjermkortet mitt. Kortet det er snakk om er et ATI x1950xt fra Sapphire. Under oppstart (før OS) ser jeg røde og blå prikker som blinker i mot meg. Inne i OS så oppstår det tilfeldige vertikale og horisontale linjer, i tillegg så "tar det av" av og til i rendring av bilder (drar pixler i spisse vinkler ut av bildet). I tillegg så hender det at en av skjermene, eller begge, mister signalet, systemet fryser og jeg må tvinge omstart. Som sagt så er skjermkortet mitt hovedmistenkt i denne saken, jeg har desverre ikke noe annet kort å teste med. Tankar?

Oppsettet ellers:

HK: BadAxe2

PSU: Toughpower 850W

CPU: E6700 (ikke overklokket)

RAM: OVZ Platinum 4GB PC 6400 Minne (4stk 1GB, heller ikke overklokket)

HD: 4 SATA (2 x 160GB og 2 x 250GB)

Optisk: 1 stk DVD-brenner (NEC)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har artifacts og lignende kan jeg nesten garantere deg at det er skjermkortet som er synderen.

Sapphire har et gammelt rykte på seg av at viftene i noen tilfeller tar kvelden etter hvert. Har du sjekket om viften faktisk går? Om viften går vil jeg bare anbefale deg å gjøre som Pastafarian skriver over.

Lenke til kommentar
..(red).. Kortet det er snakk om er et ATI x1950xt fra Sapphire. Under oppstart (før OS) ser jeg røde og blå prikker som blinker i mot meg. Inne i OS så oppstår det tilfeldige vertikale og horisontale linjer, i tillegg så "tar det av" av og til i rendring av bilder (drar pixler i spisse vinkler ut av bildet). I tillegg så hender det at en av skjermene, eller begge, mister signalet, systemet fryser og jeg må tvinge omstart...(red)..

RIP....x1950xt snufs..

Akkurat samme problemet her, til meg har det gått så langt som at kortet ikke vil inn i full 3D. Bytter ut mitt med 4930 når det kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...