RAYJO Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Hei! Har en Nissan Xtrail 2005 mod 2.2 dci som jeg vurderer å få meg motorvarmer til. Hva bør man ha? Tenkte på full pakke, med kupevarmer ol. Pris? Pluss/minus Webasto vs Defa warmup Hva anbefales? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Defa : Billigere å montere Billig å bruke Du risikerer ikke å få strømtom bil pga uvettig bruk av motorvarmer. Minus : Avhengig av strømtilkobling. Litt lavere effekt enn en Webasto Webasto : Kan brukes overalt. Bruker i gjennomsnitt kortere tid på å få varm bil enn en DEFA-varmer uten kupévarmer. Kan fjernstyres (men det kan vel kanskje DEFA også nå.) Minus : Dyrt å montere- Dyrere å reparere etter garantitid går ut. (Bank i bordet så har jeg ikke hatt noe tull med min de 5 årene jeg har hatt den) Bilen KAN gå strømtom ved overdreven bruk/lite kjøring etter bruk. Jeg har Webasto på bilen min og er kjempefornøyd, angrer ikke på at jeg brukte 15.000 (er vel vesentlig dyrere nå?) på å montere denne, men hadde nok ikke gjort det igjen. Jeg har også i tillegg montert en DEFA-batterilader som jeg bruker om jeg har tilgang til strømkontakt for å vedlikeholdslade batteriet. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Har hatt vanlig Defa system på tidligere biler, og i grunn fornøyd med det. Men bilen vi har nå satt det montert Eberspacher/Webasto. På 15-20 min har vi arbeidstemp på vannet på motor og isfrie ruter i en ute temp på -10til-15 grader. Vi har fjernkontroll til den og skruer den må når vi står opp. Du kan også ringe bilen varm(ekstra utstyr til ca 5000,-), men for oss er denne fjernkontrollen veldig grei. Så ved neste bilbytte skal vi definitivt ha en Eberpacher/Webasto montert. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Du har jo Calix som er en del rimeligere enn Defa. Du finner din bil ved å søke her. Lenke til kommentar
RAYJO Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Du har jo Calix som er en del rimeligere enn Defa. Du finner din bil ved å søke her. Kan man måle dens egenskaper opp mot defas? Samme kvalitet? Kanskje jeg skulle ta en ferietur til sverige til sommeren, noen som vet om montører på nordland/troms breddegrader? Pris i forhold til defa? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Mekonomen selger både Defa og Calix, så du kan jo sjekke pris der. Mekonomen skal ha 3368,75,- for Defa Warm-up og 2037,50,- for Calix Comfort Kit. Selve varmeren må kjøpes separat ettersom disse varierer fra bil til bil hvis man da ikke velger en universalløsning. Jeg kan ikke si så mye om kvaliteten annet enn at min varmer har fungert fint i over 5 år, siden bilen var ny. Men Calix er jo en av europas største produsenter av motor- og kupévarmere, og har drevet med dette i lang tid, så jeg vil ikke tro det behøver å være noe dårligere enn Defa. Du kan jo også høre med noen av de norske forhandlere av Calix for pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå