Gå til innhold

kjøpte ny mobil i butikk, vil bytte


Chrisss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta kontakt med butikken du kjøpte den i og hør med dem om du kan få bytte den i den telefonen du ønsker ved å betale et mellomlegg/gebyr. Spør man pent og legger frem hele saken så er butikker ofte greie og serviceinstilte. Men dersom de nekter deg det så har de rett til det.

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at forhandlere som normalt har bytterett på det de selger, ikke alltid tilbyr dette på mobiltelefoner.

 

Den største grunnen er at mobiltelefoner gjerne selges med et abonnement som subsidierer telefonen. Disse abonnementene selges jo med 12 måneders binding, og det er mye jobb og kan føre til mye krøll om man må ta tilbake telefonen og kansellere dette abonnementet.

 

Der jeg jobber, tar vi tilbake telefoner hvis de er solgt uten abonnement, og IKKE registrert som utstyrsendring på kundens eksisterende abonnement. Dette til tross for at vi ikke automatisk tilbyr returrett på telefoner. Kunden skal ha en god grunn, og ha forståelse for vår situasjon, om vi skal ta tilbake en telefon og ta all jobben det er med å tilbakeføre et abonnement med binding tilbake til gammelt abonnement eller gjøre det om til et abonnement uten binding. Når man kjøper i butikk, har man jo uansett mulighet til å prøve ut telefonen før kjøp.

 

En annen grunn er at mobiltelefoner selges med minimal margin (tidvis med tap), og skal man selge en telefon som b-vare, må man sette en enda lavere pris. Da går man nesten garantert med tap uansett.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri hatt mulighet til å prøve en mobiltelefon i butikken, de har aldri ladet batteri eller sim-kort.

Da benytter du feil butikker ;)

 

Vi har ladere til omtrent alle mobiltelefoner vi har utstilt. Alarmsystemet og strømsystem er integrert i festemekanismen til hver enkelt mobil. Mangler kun overgang til HTC og noen Samsung-modeller (Samsung har drøssevis med forskjellige ladere).

 

Sim-kort er også installert i alle telefonene. Ulempen med det, er at folk ofte ringer feil nummer og kommer til en av telefonene vi har utstilt. Og hvis Telenor sender ut masse-sms'er (som oppdateringsinfo) så piper det og uler i alle telefonene omtrent samtidig. Kunder som er inne i butikken da, ser mildt sagt forundrede ut :!: ).

 

Selvsagt hender det at batteriet på en eller flere modeller er flatt, ettersom noen av overgangene må gå på omgang. Men det er bare å koble den til om kunden spør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...