Gå til innhold

Inaccessible_boot_device på IT7max

Anbefalte innlegg

Har en kamerat som måtte reinstalere windows 2000 pga han hadde glemt passordet sitt. :roll: Men etter instalasjonen var ferdig med å laste de første filene kom det opp en blåskjerm hvor det sto

***STOP: og så masse (0x0000.................) Inaccessible_boot_device

If this is the first time you've seen this Stop errors screen restart your computer(...)

Men vi har restartet og prøvd å starte instalasjonen på nytt men det samme skjer hver gang.. Har og tatt hans HD i min maskin og der funket det fint å instalere w2000, men når vi tar HD'en tilbake i hans maskin kommer samme feil opp.

Har prøvd å skifte ram, skjermkort og alt det derre men det har ingen innvirkning så det må være noe på hovedkortet..

har og resetta cmos'en

Er det noen som har støtt på noe lignende før eller vet hva problemet kan være??

(Har tatt et bilde av blåskjermen med digitalkamera, men har ikke noen internett side så jeg får ikke lagt det ut)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dere montert harddisken på en raid kontroller? I så fall må dere trykke F6 under oppstarten og installere raid-drivere fra floppy.

Hvis harddisken står på en vanlig IDE-kontroller, så har dere kanskje glemt å stille inn riktig boot-rekkefølge i BIOS?

Sjekk disse to tingene først hvertfall. Tviler sterkt på at noe er ødelagt.

DrErling

Lenke til kommentar

joda det har vi sjekket 8)

Men som sagt har jeg prøvd med alle andre deler som det går ann å bytte ut (bortsett fra CPU) så det ligger nok på hovedkortet et sted.. men han hadde ikke gjort noe "fysisk" på det.. han bare reinstalerte windows. Så det er jo litt merkelig at han plutselig ikke får boote eller instalere.

Lenke til kommentar

Tror det er windows som er problemet, og ikke hardwaren. Start fra en boot diskett (win98) og kjør fdisk /MBR. (gjenoppretter master bootrecord). Har hatt samme problemene noen ganger men har alltid klart å få det til.... :lol:

:woot: (Rett på meg dere som kan dette) :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...