Gå til innhold

Problemer med include()

Anbefalte innlegg

Heisann

Sliter med et lite problem som sikkert er helt trivielt, men finner ikke helt ut av det. Driver å tester med å sette inn en header vha. PHP include(), men når jeg gjør dette får jeg feilmeldinger og så får jeg kun vist innholdet av header fila i design-vinduet (se skjermbilde). Er det noen som kan se hva som er galt her? Takk på forhånd :)

post-38028-1235537288_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke bry deg om hva WYSIWYG-editorer sier om koden din. Halvparten klarer ikke en gang å skille mellom forskjellige språk i samme fil og da får man naturligvis rare resultater uansett hvor fin og riktig koden er..

Problemet er at når jeg setter inn php-koden er det et eller annet som gjør at design-vinduet "låser" seg. Den viser kun innholdet i header-filen (som kan sees på bildet). Jeg bruker Dreamweaver og rengner med at den skal klare å se forskjellen på PHP og og HTML. Jeg er ikke no ekspert i PHP så kan hede det er noe jeg har skrevet feil som gjør at programmet reagerer slik. Det er ikke noe problem å sette PHP kode inne i et div-tag??

Lenke til kommentar

Koden du har skrevet er helt riktig, men Dreamwaver klarer ikke å vise i design-vinduet åssen den endelige siden vil se ut på nettet (den klarer ikke å faktisk kjøre php-scriptet). Da jeg brukte Dreamwaver før i tiden fikk jeg en gul rute hvor det sto PHP og aldeles ikke det jeg har skrevet i koden min.

Så vidt jeg veit er det ingen editorer som klarer å preview det ordentlig. Eneste løsningen er å laste filene opp på nettet og se åssen det blir der.

Endret av TheClown
Lenke til kommentar
Koden du har skrevet er helt riktig, men Dreamwaver klarer ikke å vise i design-vinduet åssen den endelige siden vil se ut på nettet (den klarer ikke å faktisk kjøre php-scriptet). Da jeg brukte Dreamwaver før i tiden fikk jeg en gul rute hvor det sto PHP og aldeles ikke det jeg har skrevet i koden min.

Så vidt jeg veit er det ingen editorer som klarer å preview det ordentlig. Eneste løsningen er å laste filene opp på nettet og se åssen det blir der.

Jeg tror problemet her er litt omvendt. Jeg hadde forventet en gul rute der hvor PHP koden kommer inn, men istendenfor får jeg faktisk vist innholdet på siden som PHP koden linker til og ikke noe av det andre jeg har på siden.

Lenke til kommentar

Kast ut Dreamweaver og installer en skikkelig editor.

PHPEdit, f.eks.

Dersom du ikke skal bruke det til å tjene penger kan du sende en forespørsel for gratis lisens på hjemmesidene dems.

Grafisk editor er strengt tatt unødvendig, og genererer stort sett søppel. Mye bedre å ha full kontroll selv.

PS:

PHPEdit 2, vel og merke.

PHPEdit 3 er bare ille. Å skrive det om til .NET var å dårlig ide...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...