Gå til innhold

Hva er best AMD eller Intel ?


Anbefalte innlegg

På grunn av gjentatte utskeielser og "offtopic" tillater jeg å minne om trådens førstepost som inneholdt følgende:

 

Skal kjøpe gaming pc bør jeg velge AMD eller Intel, kom med en god begrunnelse..

 

Ber om at vi kommer tilbake til hva diskusjonen opprinnelig gjelder og begrenser offtopic til et absolutt minimum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan ikke annet å le når en med 24 poster kommer og kaller et helt forum for ubrukelig, det er her folk som har data som hobby samles, og mye viten er samlet her, selv har jeg vært bruker her via dette nicket og et annet side p4 vs athlon tiden.

 

bygged min første maskin i 1990, direkte impotert fra kina, siden da ca 100 maskiner.

 

Unnskyld at jeg sier det, ka fan prate du om. Her på forumet er det klart endel nybegynnere. Som gitaristen, han kan ikke lese tester. Du henviser til antech, meget god side, men kan du lese testenene deres ????? , jeg leser stort sett alt av tester når det gjelder datautstyr fra andtech, xlab, h, hexus, tomshardware, oc, hw osv. Dette da dette faktisk er hobbyien min.

 

Gitaristen går jo i den største fella av alle, tru at en enkelt del avgjør om riggen er god, en rigg er ikke bedre enn det svakeste leddet, slik er det.

 

Og til din info, manga av oss brukere har egne barn, blant annet jeg, og hun bruker pappas internet og pappa kjøper pc til henne.

 

Jeg har personlig meget stor respekt for mange på dette forumet enten det er intel eller amd "fans" eller bifile som jeg kaller det.

 

Tror faktisk du skal holde deg til itavisen sine sider og brukere jeg.

 

 

Så det er alltså postcounten som betyr noe her? Det bekrefter jo bare problemene som oppstår.Feilinformasjon/synsing.

Har lest veldig mye her på hw.no og fulgt veldig mange av kjøps tipsene/rådene som har blitt ytret her og må si at veldig mye av det er uriktig.Hvorfor ikke bare holde kjeft når man ikke vet?åja det var den postcounten igjen...

Bare for å ta noen eksempler, visst man da er ute på jakt etter en ny harddisk så var det hvertfall en tid det bare ble anbefalt seagate, disse diskene er ikke værdt dataene dem ligger på, eller så har jeg værdt uheldig.3 interne og 1 ekstern, alle med bad sectors, maxtor som jo dette forumet ikke hadde sansen får kunne man jo ikke kjøpe for det var ræl.Vel jeg har stikk motsatte erfaringer, greit dem blir/ble varme og knatrett noe fryktelig men dem virker 100&.Jeg vet at seagate har kjøpt opp maxtor.

Sånn kan man drive på i det uendelige egentlig.Ja jeg har bygget mange maskiner selv, men har det noe med saken å gjøre.Jeg har da ikke sitti på detta forumet og gitt anbefalinger i ny og ne.Itavisen besøker jeg alldri.Ja jeg forstår testene til anandtech,den siden går virkelig i dybden.Gode artikler som tar for seg allt fra bios innstillinger til gode tester med en god databse over alle testene så man kan se ytelseforkjell osv.

Det ble et rotete innlegg men les det dem som gidder.Bare mitt syn på ting.

Data er min hobby også, derfor blir jeg litt frustrert av dette.Veldig kjedelig å ta steget gjøre en handel også viser det seg at det kanskje ikke var så bra i realiteten som det ble sagt her.EOD

Lenke til kommentar
På grunn av gjentatte utskeielser og "offtopic" tillater jeg å minne om trådens førstepost som inneholdt følgende:

 

Skal kjøpe gaming pc bør jeg velge AMD eller Intel, kom med en god begrunnelse..

 

Ber om at vi kommer tilbake til hva diskusjonen opprinnelig gjelder og begrenser offtopic til et absolutt minimum.

 

Dette er forsåvidt bra besvart av flere her - og hvorfor? Pr i dag finnes det vel bare en reell vinner og det er i7 965 koblet til HD4870 X2 eller bedre grafikkytelse - og man spiller de spill som krever ekstrem ytelse. Ved lavere grafikkortytelse og ved spill som faktisk krever mindre er det mange Prosessorer som kan levere nok ytelse.

 

Derfor vil sideeffekten en ønsker til spilling kunne være avgjørende for innkjøp, og ikke minst - de økonomiske rammene.

 

Nederst på den økonomiske stigen finner en Intel E5XXX og AMD 64 X2 5/6XXX og AMD 8XXX. Neste steg er da E7XXX, PII7XX og AMD 9850/9950. I midten finner en E8XXX og delvis Q6/8XXX og AMD X4 810. Nest øverst finner en Q9XXX og PII9XX. Øverst finner man i7 serien. Dette er også det nærmeste rangeringen jeg kommer i forhold til ytelse på et veldig generelt grunnlag, selv om kanskje PII720 yter bedre enn 810 i spill .

 

Manglende kompetanse: ja selvsagt.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
Hei!

 

Kan noen her svare på hva som er forskjellen på disse to prosessorene:

 

AMD Turion™ X2 Dual-Core mobil prosessor RM-74

AMD Athlon™ X2 Dual-Core-prosessor for bærbare PCer QL-64

 

Det står for øyeblikket om disse PC-ene:

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/ho/WF...12-3892492.html

og

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/ho/WF...12-3910851.html

 

Vil bare tipse om denne http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...&plid=99043 på ukens tilbud.

 

Av di 2 maskinene du har listet opp så hadde jeg personlig gått for Athlon maskinen da den har litt bedre skjermkort og bedre wifi pre-n.

Ellers visst service og oppetid er veldig viktig så vil jeg anbefale dell.Gode maskiner.

Endret av RibbedFish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...