Gå til innhold

Hvorfor tror DU på Gud?

Anbefalte innlegg

IHS tror ikke på Helvete, til deres opplysning....

Har du et IHS sitat som bekrefter det, cuadro ?

Da må jeg bla noen år tilbake. Sier du at jeg tar feil, så kan du heller bare arrestere meg her å nå, så kan vi forholde oss til det.

Den ene veien, eller den andre, så er det irrelevant fordi du likevel argumenterer mot deg selv.

Endret av cuadro
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke de som ikke tror som går til helvete.

Edit: Ser at jeg ikke så et "ikke" der. Beklager det.

Vær så snill IHS, hvis det faktisk er et menneske bak skjermen der så er det kanskje på tide å kutte ned på trollingen litt.

Endret av Filamu
Lenke til kommentar

Dersom du ikke tror det jeg tror, vil du få straff. Kjempepopulær for de kristne.

Ingen kristne har sagt det.

Jeg mener jeg har hørt om helvete jeg...

Det er ikke de som ikke tror som går til helvete.

Du kødder med meg?!

Altså hvis jeg ikke tror på jesus går jeg til helvete...

Nei, det at du "ikke tror" betyr ikke at du går til helvete.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Mange kristne har sagt det. Du er ikke oppnevnt til å dømme hvem som er kristne eller ikke.

Ved hjelp av en logisk tankefeil kan du likevel forandre virkeligheten slik at det passer ditt syn:

-no true scotsman

Ingen ekte kristne har sagt det.

Vi har hatt denne diskusjon en million ganger. Hva vil du oppnå? En peanut?

Idiot.

Endret av Griffar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

IHS, som Griffar sier, så er det MANGE kristne som gjennom mange hundre år har sagt at du går til helvete for å ikke tro på deres versjon av jesus.

Ser at jeg leste feil ang hva du mente, men du må klare å innse at det er andre kristne, som for alle andre enn deg fremstår som ekte kristne, som forfekter at de som ikke tror kommer til å ende opp i helvete.

Lenke til kommentar

"Jeg tror på gud fordi han er en fiktiv karakter funnet på for tusener av år siden. Jeg tror også på gud fordi han er rettferdig, noe vi kan se på verden i dag, og fordi gud elsker alle samtidig som han sender alle som ikke tror på ham til helvete. Som en siste grunn tror jeg på ham siden han er svært realistisk når han skaper flere bevis for evolusjonen enn for seg selv, og samtidig står bak flere religioner og Ateismen".

• Liker 2
Lenke til kommentar

IHS, som Griffar sier, så er det MANGE kristne som gjennom mange hundre år har sagt at du går til helvete for å ikke tro på deres versjon av jesus.

Filamu, det Griffar sier er feil. Det er derfor han ikke kan komme med et eksempel på at en kristen har sagt dette.

Lenke til kommentar

"Jeg tror på gud fordi han er en fiktiv karakter funnet på for tusener av år siden. Jeg tror også på gud fordi han er rettferdig, noe vi kan se på verden i dag, og fordi gud elsker alle samtidig som han sender alle som ikke tror på ham til helvete. Som en siste grunn tror jeg på ham siden han er svært realistisk når han skaper flere bevis for evolusjonen enn for seg selv, og samtidig står bak flere religioner og Ateismen".

Gud er jo, pr definisjon, ateist selv... Så hvorfor krever han da at undersottene skal tro...?

:p

• Liker 2
Lenke til kommentar

Filamu, det Griffar sier er feil. Det er derfor han ikke kan komme med et eksempel på at en kristen har sagt dette.

Jeg har personlig møtt kristne som har sagt dette.

Og jeg fant en side som sier akkurat dette :).

Did you know that if you do not belong to Jesus Christ you belong to Satan? You don't have to be a card carrying Satanist to serve Satan. You don't have to be a murderer, drunkard or drug addict, either. All you have to do is ignore Jesus Christ. If you don't have Jesus today, you are deceived and hell bound--you are a child of hell, a child of the devil.
KIlde: www.jesus-is-lord.com/hellreal.htm

Dette er et eksempel på en kristen som sier at vi kommer til helvete om vi ikke tror på gud. Er ikke det godt nok? Google gav meg omtrent 85 millioner treff på dette så, tror det er en viss aksept for dette noen steder.

Endret av Filamu
Lenke til kommentar

Nei det jeg sier er ikke feil. Finnes tusenvis av eksempler på kristne som sier at de som ikke tror kommer til helvete. Det er en av de mest kjente ideene innen kristendom. Uten denne trusselen hadde det ikke vært mange som hadde hørt om jesus idag.

Men uansett hvilket eksempel jeg kommer med, så vil du bruke logiske tankfeil for å vri alt til å passe ditt syn.

Mens vi som ikke bruker logiske tankefeil ser hvor gal din virkelighetsoppfattning er.

På tide å komme med noen gjentagelser av noe du har sagt tidligere, er det ikke? Så kanskje du får en peanut.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Står det ikke i bibelen selv at hvis du ikke tror på gud blir du sent til helvete?

Endret av bicboj
Lenke til kommentar

Jeg har personlig møtt kristne som har sagt dette.

Og jeg fant en side som sier akkurat dette :).

Did you know that if you do not belong to Jesus Christ you belong to Satan? You don't have to be a card carrying Satanist to serve Satan. You don't have to be a murderer, drunkard or drug addict, either. All you have to do is ignore Jesus Christ. If you don't have Jesus today, you are deceived and hell bound--you are a child of hell, a child of the devil.
KIlde: www.jesus-is-lord.com/hellreal.htm

Det er ikke en kristen som laget www.jesus-is-lord.com

Ikke alle som sier de er kristne, er det.

Lenke til kommentar

Og du er dommer? Du er berettiget til å avgjøre hvem som er kristne og hvem som ikke er det?

For det er vel kun de som er som deg som er kristne? De som tror slik du gjør?

Endelig bruker du logisk tankfeil for å vri alt til å passe ditt syn.

Mens vi som ikke bruker logiske tankefeil ser hvor gal din virkelighetsoppfattning er.

Har du ikke gjort det fortjent til en peanut nå? For du er jo en papegøye.

Lenke til kommentar

Måtte du virkelig dra den? Kan du ikke komme med noe nytt?

Det er mange som både sier at de er kristne, mener at de er kristne og som blir oppfattet av andre som kristne som mener akkurat dette. Klarer du ikke å innse at disse er kristne har du et problem. Til og med en setning som "Slik jeg skjønner biblen så er det ikke om du tror som er avgjørende" (noe ala det) vil gi deg MYE mer gjennomslag for dine ideer.

Lenke til kommentar

Måtte du virkelig dra den? Kan du ikke komme med noe nytt?

Det er mange som både sier at de er kristne, mener at de er kristne og som blir oppfattet av andre som kristne som mener akkurat dette. Klarer du ikke å innse at disse er kristne har du et problem.

De er ikke i nærheten av å være kristne, Filamu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...