404415 Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Regelen begrenser seg ikke til avl. Samme regel gjelder for villhester, villhunder, villkatter osv. Et dyr kan ikke bli til et annet dyr. Hvilken regel? At en hest kan ikke bli noe annet enn en hest? Helt enig, en hest er en hest og en bil er en bil. Charles Darwins teori er feil. Grunnløs påstand. 2 Lenke til kommentar
O3K Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Ingen biologer som tror et dyr kan bli til et annet dyr, den tid er forbi. + Dette er noe biologer og andre er betalt for å finne ut av. = Dette er hva IHS faktisk tror. 3 Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Grunnløs påstand. Eller som det også kalles: tro. Så, IHS, har vi vært inne på det i løpet av disse 75 sidene? Hvis fakta eller det du hører her og nå er irrelevant, hva er det som får deg til å tro så sterkt? Her er jeg ikke sarkastisk lenger, jeg er nysgjerrig. Det er feks ikke vanskelig å se at (personlig) tro (men ikke organisert religion) kan ha et par fordeler, særlig i situasjoner som er litt mer sjeldne i Norge i dag enn i resten av verden og historien: når man møter total avmakt overfor noe helt uakseptabelt. Men ikke med pistol mot hodet kunne jeg fått til å bestemme meg for å "se" at veggen min er hvit når den nedslitt og med mintgrønt tapet, selv om jeg ville spart et par kroner på det - jeg er typen som heller kjøper litt maling. Ok, nå ble jeg litt sarkastisk igjen, men du skjønner poenget. (forbehold: jeg bare antar for diskusjonens skyld et øyeblikk, at IHS ikke troller. Selv om jeg fortsatt tror det er det som skjer her. I mangel av mer entydige data, altså) Endret 24. november 2011 av Onkel Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Ingen biologer som tror et dyr kan bli til et annet dyr, den tid er forbi. http://www.youtube.com/watch?v=fv5Wmj5EZ14 Hvilke biologer støtter ditt syn? Alle biologer vet hva at evolusjon er riktig. Har du noen gang vært på et universitet? Evolusjon i norsk skole og utdanning står som støpt i betong. Hvorfor tar du ikke kampen der den hører hjemme, istedenfor på anonyme internettforum? Utrolig god video!! Mer slike mottas med TAKK! 0:52....en skapende makt bak det hele og strengt tatt kan ingen utelukke eksistensen av en sånn høyere vilje.... http://www.youtube.com/watch?v=wyT_AOtwHa4 Er ikke det som blir sagt her. Ikke en høyere vilje... Hør hva han har å si om denne designeren, for å gjøre det så må du hoppe over tullingen som avbryter biologen midt i setningen og høre resten av hva han har å si, for det er nemlig ikke snakk om noen Gud... Sjekk om denne lenken fungerer: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=wyT_AOtwHa4#t=57s Se fra 0:55 og hør hva han fortsetter med å si... Tullingen avbryter jo, og gjør argumentet til Dawkins ufullstendig. Er det vanlig praksis i kristendommen og jukse slik? Ja, det er det, og jeg har opplevd tusenvis av ulike situasjoner hvor dere kristne lyver for å fremme deres livssyn fremfor alle andres... 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Helt unødvendig dette går av seg selv, Griffar Fler og fler skjønner at et dyr ikke kan bli til et annet dyr uansett hvor mange generasjoner som går. Unødvendig? Evolusjon står som støpt i betong i norsk utdanning. Har du vært på et universitet noen gang? Ingen støtter ditt syn. Så hvorfor tar du ikke kampen der den hører hjemme? Ingen biologer som tror et dyr kan bli til et annet dyr, den tid er forbi. Det er ikke så mange biologer som tror at Gud skapte alle dyrene heller.... Hva med å finne ut hvordan det skjer, i steden for å kaste bort tiden, med en gal teori ? Om evolusjonsteorien er gal/feil, og kristendommens ung jord kreasjonister har rett, så er det fremdeles mer fornuftig å tro på noe som er så godt dokumentert og logisk (i forhold til det som for meg oppfattes som en blanding mellom mytologi og ren idioti).. Men Gud finnes ikke, ikke annet enn oppe i hodene våre, eller som en beskrivelse på oss selv, dersom vi måtte ønske å se på oss selv som det eneste som kan kalles guddommelige, med tanke på hvilke skapende krefter som bor i oss etc... Men jeg er en gnostisk ateist: Jeg påstår at Gud ikke finnes annet enn i hodene våre, og som ideer... Det er mer interessant for meg å vite hva vitenskapsfolk har funnet ut om naturen, enn å lese en bok av folk som levde i et samfunn hvor vitenskaplige forklaringer om menneskets opprinnelse var totalt fraværende, og man måtte bare finne på noe for å kunne ha en forklaring man kunne lære etterkommerne for at de skulle slippe å gruble så alt for mye.. Jeg VET at en allmektig Gud ikke har skapt meg eller mine forferdre... Innerst inne vet jeg det. Jeg tror ikke på noen ond, og dum, tilbedningskåt Gud, jeg benekter at noe sånt finnes av hele mitt hjerte og av hele min sjel... Det er heller ikke noe jeg ønsker skal være sant.... Og om det var en himmel og et helvete, så hadde jeg ikke ønsket å kommet til noen av stedene, men jeg ville ønsket meg så langt unna gud som overhodet mulig, i alle fall dersom Guden er den samme som i Det gamle testamentet, eller om alt i bibelen er sant, og at min forståelse av bibelen er korrekt... Endret 24. november 2011 av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Skole er vranglære jeg har gått på Barneskole, Ungdomsskole, videregående og universitet. Jeg har en god erfaring når det gjelder vranglære innenfor offentlig skole. Du vet altså så godt som ingen verdens ting om nettopp det du selv syntes er vrenglære? He he... Akkurat... Bare av nysgjerrighet, nøyaktig HVA er det du ser på som "vrang" lære i skolen? Personlig må jeg vel si at jeg finner det rart å påstå at skolene driver med vranglære med den lille kunnskapen du faktisk har om vitenskap som du har gitt uttrykk for her og i en del andre tråder her inne... Jeg sitter liksom igjen med den samme følelsen som du ville hatt om jeg hardnakket påsto at jesus ble skutt med hagle... Er det det faktum at vitenskap aldri kommer med noen hundre prosents sannheter du ser på som vranglære? At foreksempel en teori som evolusjon endrer seg etterhvert som vi får mer kunnskap på områdene og at det vi lærer i dag ikke nødvendigvis er helt "riktig", eller har endret seg, om noen år du anser som "vrang" i den læren? For hvis det er dette du anser som "vrang"lære må du tenke på at evolusjons teorien har bestått i 150 år og at du knappest lærer mer enn grunnprinnsippene i den da alt innen evolusjon er helt umulig å tråle i mellom på noen knappe timer. Og grunnprinnsippet i evolusjon er jo de samme, mer eller mindre, som de var for 150 år siden. Tillegget som har kommet etterpå er enormt og ikke nok med at det sprer seg over enorme felter, men alt sammen støtter den spinkle lille teorien som Darwin fremmet for hundre og femti år siden. Kanskje litt vanskelig å forstå for en som er vant med hundre prosents sannheter fra religiøst hold, men evolusjon er IKKE konstruert for å slå fast noen sannheter for ever og alltid, men er et verktøy som brukes til å forske videre og som stemmer med hva vi faktisk observerer rundt oss i verden. Det vil med andre ord si at hvis deler av den er feil når/hvis det forefinnes ting som bryter med den så er også teorien feil. Men det du ikke helt ser ut til å forstå er at det vi har funnet til nå stemmer med teorien... Og det samme går for ALLE vitenskapelige teorier, det er kun et verktøy vi bruker for å ha noe å henge det vi observerer på. I morgen kan vi ha funnet noe helt annet som gjør at vi må gå vekk fra teoriene vi hadde og det blir jo også gjort hele tiden, når vi finner ting som bryter med teoriene. Så hvordan du i det hele tatt kan komme å si at skolene lærer bort vranglære når den, temmelig overfladisk i de fleste tilfellene, lærer bort grunn prinnsippene, skjønner jeg ikke helt. Men kom gjerne med en forklaring på hvorfor du finner det som vranglære.... Det kan ha oppstått perioder som kan ha påvirket hele jordkloden. Det har det mange ganger. Den meteoren som vi antar tok livet av dinoene for 65 millioner år siden var bare en av ganske mange meteorer som har klasket ned i jorden og ødelagt en del. I "nyere" tid har vi jo utbruddet på mount tuba (tror jeg det var) for ca 70 000 år siden, som var så stort at askenskyene fra vulkanen dekket det meste av jorden i flere år etter og la et akselag på flere meter over bakken flere hundre kilometer fra utbruddet. Slike ting har en enorm innvirkning på klimaet og derved dyrelivet på jorden, såklart... På begynneslen av 1900 tallet var det en forsker som gikk ut med teorien om tektoniske plate forskyvninger, altså at langmasser som amerika, som ligger på en tektonisk plate, blir skjøvet vekk fra afrika, som ligger på en annen tektonisk plate. Han ble ledd loddrett ut av enhver forsamling da man den gangen trodde at de landmassene vi så var de landmassene som alltid hadde vært der og som alltid ville være der... I dag så vet vi bedre og ingen ler langer av den teorien... Vi VET at den tektoniske platen som amerika ligger på er på vei bort fra oss med en hastighet som tilsvarer den samme hastigheten neglene dine gruor med, altså 2-5 mm i året. Hvorfor ler vi ikke av teorien i dag? Fordi vi har teknologi til å faktisk slå fast at den stemmer! Og det er sånn vitenskap fungerer, til bedre teknologi vi har til mer finner vi ut og til mer vi finner ut til mer ser vi at IKKE stemmer av det vi trodde før, bassert på den teknologien vi hadde før... Så enten forstår du ikke dette fordi du mangler "vranglæren" ellers så vil du ikke forstå det... Hva er din unnskyldning? 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Ingen biologer som tror et dyr kan bli til et annet dyr, den tid er forbi. http://www.youtube.com/watch?v=fv5Wmj5EZ14 Hvilke biologer støtter ditt syn? Alle biologer vet hva at evolusjon er riktig. Har du noen gang vært på et universitet? Evolusjon i norsk skole og utdanning står som støpt i betong. Hvorfor tar du ikke kampen der den hører hjemme, istedenfor på anonyme internettforum? Utrolig god video!! Mer slike mottas med TAKK! 0:52....en skapende makt bak det hele og strengt tatt kan ingen utelukke eksistensen av en sånn høyere vilje.... http://www.youtube.com/watch?v=wyT_AOtwHa4 Er ikke det som blir sagt her. Ikke en høyere vilje... Hør hva han har å si om denne designeren, for å gjøre det så må du hoppe over tullingen som avbryter biologen midt i setningen og høre resten av hva han har å si, for det er nemlig ikke snakk om noen Gud... Sjekk om denne lenken fungerer: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=wyT_AOtwHa4#t=57s Se fra 0:55 og hør hva han fortsetter med å si... Tullingen avbryter jo, og gjør argumentet til Dawkins ufullstendig. Er det vanlig praksis i kristendommen og jukse slik? Ja, det er det, og jeg har opplevd tusenvis av ulike situasjoner hvor dere kristne lyver for å fremme deres livssyn fremfor alle andres... Både Dag O.Hessen og Richard Dawkins skjønner at det er en skaper bak. Det er derfor de nevner det i disse videoene. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Både Dag O.Hessen og Richard Dawkins skjønner at det er en skaper bak. Det er derfor de nevner det i disse videoene. Er du virkelig så ynkelig at av alt disse menneskene sier, så vrir du "vi kan ikke utelukke" til "vi har skjønt at IHS sin gud står bak"? Du er virkelig ikke riktig skrudd sammen. Endret 25. november 2011 av Griffar 5 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Ingen biologer som tror et dyr kan bli til et annet dyr, den tid er forbi. http://www.youtube.com/watch?v=fv5Wmj5EZ14 Hvilke biologer støtter ditt syn? Alle biologer vet hva at evolusjon er riktig. Har du noen gang vært på et universitet? Evolusjon i norsk skole og utdanning står som støpt i betong. Hvorfor tar du ikke kampen der den hører hjemme, istedenfor på anonyme internettforum? Utrolig god video!! Mer slike mottas med TAKK! 0:52....en skapende makt bak det hele og strengt tatt kan ingen utelukke eksistensen av en sånn høyere vilje.... http://www.youtube.com/watch?v=wyT_AOtwHa4 Er ikke det som blir sagt her. Ikke en høyere vilje... Hør hva han har å si om denne designeren, for å gjøre det så må du hoppe over tullingen som avbryter biologen midt i setningen og høre resten av hva han har å si, for det er nemlig ikke snakk om noen Gud... Sjekk denne: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=wyT_AOtwHa4#t=57s Se fra 0:55 og hør hva han fortsetter med å si... Tullingen avbryter jo, og gjør argumentet til Dawkins ufullstendig. Er det vanlig praksis i kristendommen og jukse slik? Ja, det er det, og jeg har opplevd tusenvis av ulike situasjoner hvor dere kristne lyver for å fremme deres livssyn fremfor alle andres... Både Dag O.Hessen og Richard Dawkins skjønner at det er en skaper bak. Det er derfor de nevner det i disse videoene. http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=fv5Wmj5EZ14#t=28s Har spolt frem til den delen du tydeligvis ignorerte. Du velger jo også dessuten "din lille flik av virkeligheten" som han snakker om, og velger bort evolusjonsteorien til fordel for de mytiske skapelsesberetningene i Bibelen... Det er veldig mange kristne, som godtar evolusjonsteorien og som har bakt den inn i sin tro... Den katolske kirken som du tilhører, har jo offentlig gått ut å erklært denne teorien som sann. Sjekk denne: http://snl.no/.sml_artikkel/utviklingsl%C3%A6ren "Først nesten halvannet hundreår senere, i 1996, uttalte daværende pave Johannes Paul II at den katolske kirken nå hadde akseptert utviklingslæren. " Her er noe mer stoff: http://en.wikipedia.org/wiki/Catholic_Church_and_evolution Når ditt store forbilde O store O_o hellige Pave har anerkjent denne teorien, hvorfor forkaster du den da? Hadde ikke DKK noen god grunn til å anerkjenne den? Sitat fra Wikipedia: Kreasjonismen har sterkt fotfeste blant konservative kristne. Også innen islam og jødedommen er et kreasjonistisk syn utbredt. Mange av dagens kristne har imidlertid ikke noe problem med evolusjonsteorien. De ser for seg en verden skapt av Gud med kimen til evolusjon innebygget. Disse tolker altså Bibelens skapelsesberetning allegorisk heller enn bokstavelig. Dette er også det offisielle syn i de fleste større protestantiske kirker og i den katolske kirke.[1] Teistisk evolusjon er oppfatningen at evolusjonen har blitt påvirket eller startet av en guddommelig inngripen, men at vitenskapens beskrivelse av tidsforløpet og evolusjonens mekanismer er riktig. I Norge tror rundt 11 prosent av befolkningen ikke på at det i dyreriket har foregått evolusjon, og i USA tror rundt 50 prosent at verden ble skapt for noen tusen år siden. Dine meningsfeller er bare et lite mindretall. Bare 11 prosent av befolkningen deler samme synet som deg angående evolusjonsteorien. Så da deler du ikke det vanlige katolske synet. Kanskje du skulle opprette en egen sekt? Endret 25. november 2011 av °•.°•.°•. тυявσ nєℓℓσ .•°. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Tror på Gud like mye som jeg tror at Donald Duck er virkelig. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Morsomt at tittelen på denne tråden er "Hvorfor tror DU på Gud?", når den i stor grad egentlig handler om de som IKKE tror på Gud 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Morsomt at tittelen på denne tråden er "Hvorfor tror DU på Gud?", når den i stor grad egentlig handler om de som IKKE tror på Gud Hehe... Litt vanskelig å unngå å svare på ubegrunnede påstander =P haha Lenke til kommentar
medlem-230551 Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Tror på Gud like mye som jeg tror at Donald Duck er virkelig. ok, jeg tror på bigbang like mye som donald duck, og begge for meg til å le. :!: slå den! Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Tror på Gud like mye som jeg tror at Donald Duck er virkelig. ok, jeg tror på bigbang like mye som donald duck, og begge for meg til å le. :!: slå den! Hvordan mener du at din Gud startet det hele? Hvorfor er Big Bang usannsynlig? Lenke til kommentar
medlem-230551 Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Tror på Gud like mye som jeg tror at Donald Duck er virkelig. ok, jeg tror på bigbang like mye som donald duck, og begge for meg til å le. :!: slå den! Hvordan mener du at din Gud startet det hele? Hvorfor er Big Bang usannsynlig? fordi: Solen ble dannet ved at store mengder gass og støv trakk seg sammen og dannet solen, så fløy det gass og støv ut av solen og dannet planetene Det forklarer det meste. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Det forklarer at du ikke har peiling på hva du snakker om, og at du du tror på Gud bare fordi det er enklere å forstå for deg. At du i det hele tatt prøver å diskutere dette er jo helt utrolig. 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Tror på Gud like mye som jeg tror at Donald Duck er virkelig. ok, jeg tror på bigbang like mye som donald duck, og begge for meg til å le. :!: slå den! Hvordan mener du at din Gud startet det hele? Hvorfor er Big Bang usannsynlig? fordi: Solen ble dannet ved at store mengder gass og støv trakk seg sammen og dannet solen, så fløy det gass og støv ut av solen og dannet planetene Det forklarer det meste. Det gjør jo ikke det... Du skjønner tydeligvis ikke hva The Big Bang er for noe... Det du sier, forklarer ikke "hvor universet kom fra"... etc. http://www.youtube.com/watch?v=YIoKrL_8pt8&feature=related Lenke til kommentar
medlem-230551 Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Du mener selve smellet? ok. hva var før bigbang for granskauen! hvor kom bigbang fra for PUCK! hver\m er så dum at dem tror på bb for heiteste grønnsalte granskauen! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 (endret) hver\m er så dum at dem tror på bb for heiteste grønnsalte granskauen! Et av verdens smartest mennesker: "There is a fundamental difference between religion, which is based on authority, and science, which is based on observation and reason. Science will win because it works." Endret 25. november 2011 av Griffar Lenke til kommentar
medlem-230551 Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 hver\m er så dum at dem tror på bb for heiteste grønnsalte granskauen! Et av verdens smartest mennesker: Det at han sitter i rullestol betyr ikke at han er smart. Han er smart, men er ikke alltid han bruker smartheten sin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå