BirgerCaC Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Du virker nervøs i og med at du hadde mange feil i teksten. Lenke til kommentar
Filamu Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Skole er vranglære jeg har gått på Barneskole, Ungdomsskole, videregående og universitet. Jeg har en god erfaring når det gjelder vranglære innenfor offentlig skole. Det kan ha oppstått perioder som kan ha påvirket hele jordkloden. Det er ikke vranglære bare fordi det ikke passer med bibelen. Hvis du mener at det har vært perioder som har påvirket halveringstiden til alle stoffer på en slik måte at de lurer oss til å tro at jorden har eksistert i 4,5 milliarder år lengre enn det den har så må du i alle fall bevise det. Det er svært usannsynlig da også andre dateringsmetoder gir oss omtrent samme alder på jorda. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Du virker nervøs i og med at du hadde mange feil i teksten. Hvilke? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Jeg forsto i aller høyeste grad den forklaringen som du ga. Du virker nervøs i og med at du hadde mange feil i teksten. Hvilke? Pantzmann Skole er vranglære jeg har gått på Barneskole, Ungdomsskole, videregående og universitet. Jeg har en god erfaring når det gjelder vranglære innenfor offentlig skole. Det kan ha oppstått perioder som kan ha påvirket hele jordkloden. Det er ikke vranglære bare fordi det ikke passer med bibelen. Hvis du mener at det har vært perioder som har påvirket halveringstiden til alle stoffer på en slik måte at de lurer oss til å tro at jorden har eksistert i 4,5 milliarder år lengre enn det den har så må du i alle fall bevise det. Det er svært usannsynlig da også andre dateringsmetoder gir oss omtrent samme alder på jorda. Jeg mener ikke at det er vranglære bare på grunn av at det motsier bibelens tekst. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Du virker nervøs i og med at du hadde mange feil i teksten. Nervoes? Ikke att dette har noe med diskusjonen aa gjoere. Jeg har en jobb aa passe paa innimellom tastetrykkene, men jeg regner med at jeg gjoer meg forstaatt. Endret 22. november 2011 av PantZman Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Du virker nervøs i og med at du hadde mange feil i teksten. Nervoes? Jeg har en jobb aa passe paa innimellom tastetrykkene, men jeg regner med at jeg gjoer meg forstaatt. Ehhhh Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Jeg forsto i aller høyeste grad den forklaringen som du ga. Da skulle det ikke i ettertid være nødvendig å spørre hvordan vi vet at jorda ikke er 20 000 år gammel. Du virker nervøs i og med at du hadde mange feil i teksten. Hvilke? Pantzmann Jeg skjønnte det. Jeg mente å spørre: Hvilke feil? Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Ser du ikke det? Eneste jeg ser er "nermere" som skulle vært "nærmere". Og om du mener skrivefeil viser nærvøsitet må jo du være en av forumets mest nevøse brukere. Det er åpenbart at han bruker et tastatur/system uten æøå. Du, på en annen side … Btw. Tastaturet har paa magisk vis blitt engelsk. Derfor mangler jeg ae, oe og aa. Prøv alt+shift. Endret 22. november 2011 av Pingas Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Man kan ikke alltid stole på vitenskapen. Jeg mente skrivefeil. Jeg har smule dysleksi. Skal du som kristen\religioes doemme meg for det? Er det noe jeg skriver som du ikke forstaar saa maa du gjerne si ifra. Btw. Tastaturet har paa magisk vis blitt engelsk. Derfor mangler jeg ae, oe og aa. Edit: Btw. Tastaturet har paa magisk vis blitt engelsk. Derfor mangler jeg ae, oe og aa. Prøv alt+shift. Takk for tipset men jeg hadde alt funnet ut av det. Var bare nødt til å starte firefox på nytt. Endret 22. november 2011 av PantZman Lenke til kommentar
Filamu Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Det kan ha oppstått perioder som kan ha påvirket hele jordkloden. Da kan du sikkert komme med noen kilder på denne påstanden som ville vært ganske mirakuløs både mtp at det ikke finnes noen spor etter disse periodene og hvor mye som måtte ha blitt endret på. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Store flommer er ett eksempel noen andre eksempler er temperaturendringer og ustabilitet i temperaturene. Lenke til kommentar
Filamu Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Det vil ikke påvirke halveringstider av stoffer på noen som helst måte. At vi har det 10-20 grader varmere på overflaten, evt at alt er dekket av vann vil ikke endre halveringstidene på stoffene som ligger dypt i jordskorpen. Ei heller vil dette gi en påvirkning som endrer halveringstiden på alle stoffer slik at de gir oss ett svar slik som vi har. Husk ikke alle stoffer har samme halveringstid så de måtte ha blitt påvirket forskjellig selv om de ligger ved siden av hverandre. Try again! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Dere glemmer litt av poenget med tråden? Her skal man såvidt jeg har forstått si HVORFOR man tror på gud, eller HVORFOR ikke. Ikke pese på med at en annen sin mening er dum eller at personen selv er dum.. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Om en vet hvorfor man tror bør en ha en rettferdiggjørelse for valget sitt. Det er ikke urimelig å spørre om denne. Endret 22. november 2011 av Pingas Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Har du noen eksempler på at et dyr blir til et annet dyr i virkeligheten ? Du gir ikke et veldig godt inntrykk på vegne av kristne folk ved å forsøke å argumentere mot noe du ikke har det minste begrep om hva er. Med eventyr. Prøv litt undervisning og kom tilbake når du i det minste er ferdig med barneskolen. Kan du svare på det IHS spør om da? Det er allerede oppgitt en grov oversikt over utviklingen av liv i de siste ~3,5 milliarder årene på denne siden i denne tråden. Greit å lese litt. Uten et eneste konkret eksempel på at et dyr blir til et annet dyr, som vist i ilustrasjonen over. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Det er fordi et dyr ikke plutselig blir til et annet dyr. Illustrasjonen du refererer til illustrerer flere milliarder år med evolusjon gjennom gendrift, mutasjon, migrasjon, rekombinasjon, seksuell- og naturlig seleksjon. Det er en langsiktig prosess, ikke noe som foregår over natta. Endret 22. november 2011 av Pingas 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Et dyr blir til et annet dyr så sakte, at du ikke kan gi et eksempel ? Er noen nålevende dyr på vei til å bli et annet dyr ? Eller har denne usynelige prosessen nå stanset opp ? Slik at den ikke kan bevises ? Endret 22. november 2011 av IHS Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Et dyr blir til et annet dyr så sakte, at du ikke kan gi et eksempel ? Er noen nålevende dyr på vei til å bli et annet dyr ? Eller har denne usynelige prosessen nå stanset opp ? Slik at den ikke kan bevises ? Det var allerede tonnevis av eksempler i treet oppgitt tidligere i tråden, men om du ikke er i stand til å lese dette kan jeg gi deg et bilde som illustrerer den moderne hestens forfeders utvikling de siste 50 millioner årene. Endret 22. november 2011 av Pingas Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Et dyr blir til et annet dyr så sakte, at du ikke kan gi et eksempel ? Er noen nålevende dyr på vei til å bli et annet dyr ? Eller har denne usynelige prosessen nå stanset opp ? Slik at den ikke kan bevises ? Det var allerede tonnevis av eksempler i treet oppgitt tidligere i tråden, men om du ikke er i stand til å lese dette kan jeg gi deg et bilde som illustrerer den moderne hestens forfeders utvikling de siste 50 millioner årene. De små dyrene i ilustrasjonen er ikke hester, Pingas Ser ut som Tapirer hover ikke heste hover Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Akkurat, de er ikke like moderne hester. Poenget ditt? Endret 22. november 2011 av Pingas 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå