Gå til innhold

Hvorfor tror DU på Gud?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I de fleste naturfag timer på de offentlige skolene i dag er vranglære.

Hei kristne konspirasjonsteoretiske kreasjonistiske ekstremist :)

Du har et syn som nesten ingen i Norge deler med deg.

Hvilken utdannelse har du som gjør at du forstår noe som de med doktorgrader i religion, biologi, historie og geologi ikke har forstått? Hva er det du har gjort som gjør at du har blitt klokere enn mennesker som har gått 5 år på universitet?

Endret av Griffar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I de fleste naturfag timer på de offentlige skolene i dag er vranglære.

Hei kristne konspirasjonsteoretiske kreasjonistiske ekstremist :)

Du har et syn som nesten ingen i Norge deler med deg.

Hvilken utdannelse har du som gjør at du forstår noe som de med doktorgrader i religion, biologi, historie og geologi ikke har forstått? Hva er det du har gjort som gjør at du har blitt klokere enn mennesker som har gått 5 år på universitet?

Det finnes mange klokere bare undersøk litt.

Hvis man skal finne ut om en person er klok så ikke gå etter utdannelsen.

Hvordan kan du basere deg på en slik nettside?

Hvorfor kan du være så sikker på at jorden ikke er 20 000 år?

Hvordan kan du basere deg på at jorden ikke er flat?

På grunn av magnetfeltene på jorden.

Lenke til kommentar

Det finnes mange klokere bare undersøk litt.

Hvis man skal finne ut om en person er klok så ikke gå etter utdannelsen.

Hvis vi skal utelukke utdannelse, hvordan kan vi da få kunnskap og viten? Hva har du gjort som gjør at du forstår ting andre med 5 års universitetsutdannelse ikke forstår?

Hvordan kan du vite det du gjør uten at de med master i geologi, biologi, religion eller historie har lært seg det?

Du må jo ha en unik oppskrift, siden du er den eneste som her som har kommet til den konklusjonen du har.

Ingen andre deler synet ditt.

På grunn av magnetfeltene på jorden.

Enhver geolog kan fortelle deg at jorden er rund like sikkert som at jorden er 4,53 milliarder år gammel.

Endret av Griffar
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan kan du basere deg på en slik nettside?

Hvorfor kan du være så sikker på at jorden ikke er 20 000 år?

Jeg baserer meg ikke på "en slik nettside". Metoden vil være det samme uansett hvor du leser det, jeg linket deg kun wikipedia-siden ettersom du garantert er ute av stand til å forstå en mer avansert forklaring. Om du leser på andre troverdige sider vil du finne akkurat samme metoder og resultater.

Jeg har allerede forklart hvordan vi vet at jorda ikke er 20 000 år gammel. Gjennom forskning, vitenskap og seriøst arbeid. Jeg har også henvist til hvilke konkrete metoder som blir brukt. Om du leser deg opp på disse vil du se hvordan vi vet dette.

Å lese en eventyrbok er ikke tilstrekkelig for å konkludere med at jorda er 10 000 år gammel.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg går ikke ut i fra bibelen når jeg spør deg om hvorfor du ikke tror at jorden er 20 000 år.

Hvilke metoder har forskerne brukt for å finne ut om jorden er så og så mange år gammel.

Det er allerede oppgitt. Det hjelper å faktisk lese innleggene dersom du forsøker å delta i diskusjon.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd ting.

Jeg har også opplevd ting. Skal mine opplevelser veie like tungt som dine i en offentlig debatt?

Vet du hva som skjer når vi lar opplevelser styre vår viten?

Hva har forårsaket vitenskapen?

Hvilke metoder har forskerne brukt når de har kommet fram til en rekke løsninger på store spørsmål?

Lenke til kommentar

Hva har forårsaket vitenskapen?

Behovet for å skaffe seg sikker viten fritt for religiøse opplevelser.

Hvilke metoder har forskerne brukt når de har kommet fram til en rekke løsninger på store spørsmål?

Den vitenskapelige metode. Noe annen måte finnes ikke.

Jeg går ikke ut i fra bibelen når jeg spør deg om hvorfor du ikke tror at jorden er 20 000 år.

Hvilke metoder har forskerne brukt for å finne ut om jorden er så og så mange år gammel.

Det er faktisk pensum for barn i dette landet. Hva er din unnskyldning for ikke å vite dette?

Det er svært slitsomt å diskutere med mennesker som ikke har noen form for skolebakgrunn. Da må man først diskutere de mest elementære ting. Det du sier er likeverdig som å høre noen si at månen er lagd av ost. Er ikke månen lagd av ost sier du? Hvordan har man bevist det?

Kan ikke du ta deg 10 år i norsk grunnskole, så sees vi i 2021? Blir så mye enklere istedenfor at vi må lære deg alt som er pensum for barn.

Endret av Griffar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette vet vi gjennom radiometriske dateringsmetoder som karbondatering (C-14-metoden).

Bare for å presisere, man kan ikke bruke karbon-14 etter ca 50 000 år da det vil være for lite igjen. Det brukes datering basert på blant annet uran-238 for å bestemme jordens alder.

Edit: kilde fra wiki-siden du oppga

For instance, carbon-14 has a half-life of 5,730 years. After an organism has been dead for 60,000 years so little carbon-14 is left that accurate dating can not be established.
Endret av Filamu
Lenke til kommentar

Dette vet vi gjennom radiometriske dateringsmetoder som karbondatering (C-14-metoden).

Bare for å presisere, man kan ikke bruke karbon-14 etter ca 50 000 år da det vil være for lite igjen. Det brukes datering basert på blant annet uran-238 for å bestemme jordens alder.

Jeg er klar over det. Dermed "som". Grunnen til at jeg nevnte C-14 er fordi det er den meste kjente av dateringsmetodene, og jeg gikk ut fra at selv Birger må ha hørt om den, sett at han faktisk fullførte ungdomskolen.

Endret av Pingas
Lenke til kommentar

Religioese er som et barn som nekter aa tro at julenissen ikke finnes.

Gaar ikke ann aa bevise at julenissen ikke eksisterer, men ALL fornuft sier at det er UMULIG at han eksisterer (bytt gjerne ut julenissen med GUD).

At noen samlet eventyr fra omkring aar 0 i et album for ca 1800 aar siden gj0r eventyrene ikke mer troverdige eller sannsynlige. Folk trodde paa alt mulig rart den tiden. For ikke aa glemme hvor fort eventyr kan forandre seg etter aa blitt fortalt fra munn til munn i nermere 200 aar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...