Gå til innhold

Hvorfor tror DU på Gud?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må jo tro for at han skal svare.

Jeg trodde i mange år.

Men fikk aldri svar. Fant derfor ut at det ikke var noe å tro på lengre.

Hvorfor?

Av samme grunn du ikke møter nissen den dag i dag, tross hva du trodde i dine år som barn.

Takk for svaret, men jeg ville helst at en kristen skulle svare. Det du sier har jeg funnet ut for mange år siden :)

Poenget mitt er at det ikke er nok å tro. Du må i tillegg lure deg selv til å tro at du opplever gud. Ellers er han ikke der.

Endret av Tobben70
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg tror på gud :thumbup:

uansett hva dere som ikke tror på gud tror så tenk litt på hvordan menesker og dyr er, hvor avanserte vi er. hvordan kan det komme av en eksplosjon?

Åååå, så nusselig lite troll som tror på eventyr foreldrene dine har fortalt om trolle-eksplosjoner og spontane dannelser av komplekse livsorganismer. Er ikke du bare såååååå søøøt? :roll:

• Liker 4
Lenke til kommentar

uansett hva dere som ikke tror på gud tror så tenk litt på hvordan menesker og dyr er, hvor avanserte vi er. hvordan kan det komme av en eksplosjon?

Åååå, så nusselig lite troll som tror på eventyr foreldrene dine har fortalt om trolle-eksplosjoner og spontane dannelser av komplekse livsorganismer. Er ikke du bare såååååå søøøt? :roll:

jeg er ikke helt med nå?

forklar hva du mener

Lenke til kommentar

jeg er ikke helt med nå?

forklar hva du mener

Big Bang var ikke en eksplosjon.

Mennesker og dyr har ikke kommet fra Big Bang, de har utviklet seg ved evolusjon.

Men det er typiske kreasjonist argumenter å komme med. "hvordan kan så avanserte ting komme av en eksplosjon?"

Og det er klart det ikke kan komme noe ferdig utviklet av en eksplosjon.

Min råd til deg er å lese litt om BB og evolusjon, og så gjøre opp din egen mening i om det er riktig eller galt. Ikke bare hør på hva folk sier til deg. Ikke tro på det jeg sier heller. Undersøk selv!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Big Bang var ikke en eksplosjon.

Mennesker og dyr har ikke kommet fra Big Bang, de har utviklet seg ved evolusjon...

ikke eksplosjon ? Big Bang = Det store smellet

evolusjon ? Hvor da ? Ser du ikke at, alt er fiks ferdig ?

BB er en ekspansjon, ikke eksplosjon:

Big bang

Det er det som er problemet til mange religiøse. De tror det de blir fortalt, uten å sjekke selv. Mangler grunnleggende kunnskap.

Evolusjon pågår hele tiden. Det er ikke noe å diskutere.

Sorry IHS :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kristen/religiøs: "Jeg har ingen tro på at vi mennesker har utviklet oss over millioner av år, at vi var bakterier, amøber, fisker, landdyr, muselignende skapninger, aper og så mennesker".

Forskeren: "Hvorfor ikke det?"

Kristen/religiøs: "Fordi jeg ikke tror at en celle kan bli til noe så avansert i løpet av 3,5 milliarder år!"

Forskeren: "Jasså??!!". "Og hvor lang tid tok det fra du selv var en celle til du ble like avansert som du fremstår i dag?

Kristen/religiøs: ".....!!...??....??...!!!"...

Forskeren: "Du vet, å snakke før man tenker er ekvalenten til å tørke seg i ræva før man driter...."

Så mye for den "...Jeg TROR ikke fordi...."

Lenke til kommentar

Hvor da ?

I rumpa di foreksempel... Der utvikles det hele tiden skumle saker som du faktisk er helt avhengig av for å overleve...

For uten disse bakteriene kan du ikke overleve.. Og hvorfor lar gud sine egne små elskelige skapninger leve i symbiose med tarm bakterier, der den ene ikke overlever uten den andre? Hvorfor klarer ikke guden din å skape noe enestående, noe som klarer seg uten slike skumle symbioser?

Og ikke minst, hvorfor nevner ikke bibelen en dritt om disse symbiosene?

Lenke til kommentar

Hvor da ?

I rumpa di foreksempel... Der utvikles det hele tiden skumle saker som du faktisk er helt avhengig av for å overleve...

For uten disse bakteriene kan du ikke overleve..

Tror du de noen sinne blir noe annet enn bakterier, RWS ? Eller blir de værende det de er (bakterier) i det uendelige ? Dvs, ingen evolusjon.

Du må bevise at et dyr kan bli til et annet dyr, for at evolusjonsteorien skal stemme.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Evolusjon går ikke ut på at katter blir til tigrer, eller at sjimpanser blir til mennesker. Det er en grufull misforståelse som bare den bittreste kreasjonist kan tro på.

Vi mennesker, for eksempel er fortsatt aper. Ja, det som skjer er at det blir så store forskjeller at vi behøver nye underkategorier. Nei, jeg tror ikke at dagens bakterier kommer til å bli noe annet enn bakterier, på samme måte som jeg ikke tror at aper noen gang kommer til å bli noe annet enn aper. Likevel er det ape-slekten som har utviklet seg til å bli både sjimpanser, mennesker og orangutanger. Det er dette som er evolusjon. Et annet eksempel er der bakterier utvikler seg fra å være bakterie av et slag til et annet. Tror du at alle typer bakterier har eksistert helt fra prehistorie til i dag? For en tullete forestilling.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tror du de noen sinne blir noe annet enn bakterier, RWS ? Eller blir de værende det de er (bakterier) i det uendelige ? Dvs, ingen evolusjon.

Hva får deg til å tro at de bakteriene vi har i mage systemet vårt ikke har evolvert? Eller tror du kanskje at du plutselig en dag driter ut en 7 merter lang nil krokodille med skumle tenner og det hele fordi en av bakteriene har fulgt IHS sitt begrensede kunnskap om evolusjon og hyper-evolvert fra bakterie til krokodille? :)

Du må bevise at et dyr kan bli til et annet dyr, for at evolusjonsteorien skal stemme.

Bevisene for evolusjon står godt de IHS... At du ikke aksepterer dem fordi de ikke forteller om en himmelpappa er ditt problem. Bevisene er der de, men for deg blir det aldri NOK bevis, for du hadde nektet for det selv om vi hadde hatt samtlige forssiler fra den aller første celledelingen til din egen farfar, for siden bevisene ikke innehar gud som noen skaper i det hele så er det i dine øyne ikke bevist.... Det er KUN et bevis på at gud står bak evolusjon som ville fått deg til å akseptere bevisene for evolusjon. Dette vet du så hvorfor maser du etter bevis da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...