Gå til innhold

Hvorfor tror DU på Gud?


Anbefalte innlegg

Gud skal jo være så "god," hvorfor lager han da (er dette å gå for langt, kanskje?) stygge mennesker?

 

Standardsvaret deres er: "Det er Guds straff for homofili".

Mitt neste spørsmål er: "Hvorfor straffe mennesker for "feil" Gud selv har skapt"?

 

Når det gjelder dårlige rygger, spurte jeg en kristen om dette en gang. Svaret var at "Gud har i det minste gjort det mulig å gjøre ryggen bra igjen". Fantastisk!

 

Det er mulig at det eksisterer en allmektig gud, men i så måte snakker vi definitivt ikke om en god gud!

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som alltid husket jeg enda en ting.

Jeg møtte et utrolig menneske en gang. "Er du kristen?" spurte jeg.

"Nja, har vel aldri tenkt noe på hva jeg er..." svarte han.

"Mener du at du ikke tror på Gud, eller...?"

"Hvem er Gud?" sa han. Jeg ble forelska i ham xD

Men det varte ikke lenge, da. Men tenk noe så fantastisk! Han visste ikke hvem Gud var, men det gjør han desverre nå (holder kontakten med ham, selvfølgelig).

 

Edit: Han skjønner seg ikke på religion. Han har alltid hatt sitt utrolige elsk til vitenskap og bevis. Uheldigvis kom den dagen da noen forklarte ham hvem Gud var.

Gjett hvem? Misjonærer på et marked for noen år siden.

Patetiske mennesker, de der.

 

Makes sense(are you picking up the sarcasm?) -.-

 

Har du sett "Religulous"? Bill Maher spør en kristen om hvordan man kan være én og tre samtidig. Svaret han får er: "Vann kan være i tre forskjellige former: Gass, væske og is".

Men et menneske kan ikke skifte former overhodet. Zing!

Endret av MasterOfColours
Lenke til kommentar

Hehe, er han norsk? Ganske utrolig at det går an å ikke få med seg hva Kristendommen er i vår kultur. Sikker på at han ikke bare kødda? Jeg svarer ofte "Hvilken gud?" eller "Hvem er gud?" når spør meg om det samme. Det får dem til å tenke :)

 

 

Men et menneske kan ikke skifte former overhodet. Zing!

 

Husk at de kristne ikke tror Jesus var et vanlig menneske, men et supermenneske/overmenneske.

Lenke til kommentar
Hehe, er han norsk? Ganske utrolig at det går an å ikke få med seg hva Kristendommen er i vår kultur. Sikker på at han ikke bare kødda? Jeg svarer ofte "Hvilken gud?" eller "Hvem er gud?" når spør meg om det samme. Det får dem til å tenke :)

Helt sikker. For noen år siden måtte faktisk noe forklare til ham hva religion er.

Nope, han er ikke norsk. Brasilianer, tror jeg.

Lenke til kommentar
Men et menneske kan ikke skifte former overhodet. Zing!

 

Husk at de kristne ikke tror Jesus var et vanlig menneske, men et supermenneske/overmenneske.

For dét er jo mulig (sarcasm again).

Å tro på Jesus og Gud er akkurat som å tro på Superman, Wolverine, Spiderman osv.

Some, gullible children believe it because they think these supernatural people will save them from dying, but the smarter ones know they have to make it on their own.

 

Brasilianer! Da er det jo enda sykere.

Ikke spør vesle meg.

Det mest tiltrekkende mennesket i levende livet er nok den du bør snakke til.

Lenke til kommentar
Å tro på Jesus og Gud er akkurat som å tro på Superman, Wolverine, Spiderman osv.

 

Jepp :) Hvorfor er ikke det en mer vanlig oppfatning, selv blant ateister? Selv små barn ser igjennom disse historiene. Du merker det på spørsmålene deres.

 

Det mest tiltrekkende mennesket i levende livet er nok den du bør snakke til.

 

Og det er denne brassen?

Lenke til kommentar
Jeg digger å lære barn om vitenskap.

Det er utrolig morsomt. Etterpå lar de seg ikke lure av foreldrene som vil lære dem om "gode Gud". ;)

 

Ja, får nesten gåsehud av unger som stiller kritiske spørsmål til sine religiøse foreldre! Samtidig er

av barn noe av det som opprører meg mest. Mer vitenskap på skolen!
Lenke til kommentar
Jeg digger å lære barn om vitenskap.

Det er utrolig morsomt. Etterpå lar de seg ikke lure av foreldrene som vil lære dem om "gode Gud". ;)

 

Ja, får nesten gåsehud av unger som stiller kritiske spørsmål til sine religiøse foreldre! Samtidig er

av barn noe av det som opprører meg mest. Mer vitenskap på skolen!

Eller bare gi faen i å ha religionslære overhodet noe sted.

Forby misjonærer å stå å "formidle budskapet".

Kun bevis på skolene!

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke på Gud fordi ingenting tyder på at hun eksisterer. Det er mye vi ikke vet om, men når vi finner det vil vi neppe kalle det "Gud".

Jeg så det nå. HUN?

 

Ja, hvorfor ikke? Hadde jeg sagt "han", ville ingen reagert, fordi folk tar det for gitt at gud må være en mann. Så jeg sier ofte "hun" for å bevisstgjøre folk dette :)

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke på Gud fordi ingenting tyder på at hun eksisterer. Det er mye vi ikke vet om, men når vi finner det vil vi neppe kalle det "Gud".

Jeg så det nå. HUN?

 

Ja, hvorfor ikke? Hadde jeg sagt "han", ville ingen reagert, fordi folk tar det for gitt at gud må være en mann. Så jeg sier ofte "hun" for å vbevisstgjøre folk dette :)

Vedder på at Gud er shemale :)

Lenke til kommentar
Det mest tiltrekkende mennesket i levende livet er nok det som ikke vet hvem Gud er <3 Og ateister.

Finnes ikke mer spennende forhold enn med dem som vet, istedenfor å tro!

 

Og det er denne brassen?

Hvem er det du mener når du sier brassen? :p

 

Trodde du mente at denne brasilianeren (brassen) var det mest tiltrekkende mennesket i levende live.

 

Å vite er definitivt bedre enn å tro. Når ble tro helligere enn fakta?

 

Det kan være interessant å snakke med folk som har vidt forskjellige verdensbilder, men det som er irriterende er folk som konsekvent nekter å ta til seg kunnskap oog nye impulser.

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Det mest tiltrekkende mennesket i levende livet er nok det som ikke vet hvem Gud er <3 Og ateister.

Finnes ikke mer spennende forhold enn med dem som vet, istedenfor å tro!

 

Og det er denne brassen?

Hvem er det du mener når du sier brassen? :p

 

Trodde du mente at denne brasilianeren (brassen) var det mest tiltrekkende mennesket i levende live.

 

Å vite er definitivt bedre enn å tro. Når ble tro helligere enn fakta?

 

Det kan være interessant å snakke med folk som har vidt forskjellige verdensbilder, men det som er irriterende er folk som konsekvent nekter å ta til seg kunnskap oog nye impulser.

Ja, han er (egentlig blir det var, siden han nå vet om religion. Heldigvis er han ateist :)) det mest tiltrekkende mennesket i levende livet.

 

Erchh! Jeg holder meg helst unna slike mennesker.

Lenke til kommentar

Brasil er et av verdens mest katolske nasjoner, hvordan er det mulig å IKKE bli indoktrinert inn i det hvis du bor der? I allefall vite hva det er snakk om? Bor du ikke i Rio feks blir det litt teit å se på den 38 meter høye kristusstatuen (som er synelig fra nesten hele byen) uten å tenke på hva den representerer. Hvis han ikke VET om religion, gjør ikke det han til en agnostiker mer enn en ateist?

Endret av Derfern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...