Gå til innhold

Hvorfor tror DU på Gud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor det egentlig? Må man være medlem av kirken for å være kristen?

 

Du må være en del av det kristne samfunn for å være kristen.

 

Kristen livet er et samfunns liv, et felleskap, Miraz

Dette var no nytt for meg, må jeg da være en del av det muslimske samfunnet for å være muslim? Holder det ikke med at jeg tror på Gud, hans profet og Koranen?

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar
Hvorfor det egentlig? Må man være medlem av kirken for å være kristen?

 

Du må være en del av det kristne samfunn for å være kristen.

 

Kristen livet er et samfunns liv, et felleskap, Miraz

Dette var no nytt for meg, må jeg da være en del av det muslimske samfunnet for å være muslim? Holder det ikke med at jeg tror på Gud, hans profet og Koranen?

Hva en muslim må gjøre har ingen ting med Kirken å gjøre, PrettyBoy

Lenke til kommentar
wiki :
Uttrykket apologetene brukes om en gruppe forfattere som på 100-tallet skrev forsvarsskrifter for de kristne, ofte til staten. I disse skriftene finnes de første forsøkene på å harmonisere kristendommen med gresk filosofi.

Kristendommen er slik at den passer inn i alt, XanderZ

Jesus Kristus er universalnøkkelen som åpner alt. :)

Lenke til kommentar
wiki :
Uttrykket apologetene brukes om en gruppe forfattere som på 100-tallet skrev forsvarsskrifter for de kristne, ofte til staten. I disse skriftene finnes de første forsøkene på å harmonisere kristendommen med gresk filosofi.

Kristendommen er slik at den passer inn i alt, XanderZ

Jesus Kristus er universalnøkkelen som åpner alt. :)

Ehm...nei..

Lenke til kommentar

Da kan jeg jo bruke jesus til å låse opp bod døren min som jeg har mistet nøkkelen til:)

Hvorfor trenger vi egentlig en gud å tro på?

Har ikke opplevd at noen av de såkalte gudene har gjort noe for å gjøre verden bedre.

Er det fordi de er late eller fordi de ikke eksisterer?

Hvorfor kan de ikke vise seg frem? en sjenert gud?

Finnes julenissen? det er jo skrevet flere bøker om han å.

Nei folkens vi er i år 2009 å burde vite bedre enn å sitte å lese en 2000 år gammel roman å tro på alt som står der.

 

Ble litt mye spm:)

Lenke til kommentar
Da kan jeg jo bruke jesus til å låse opp bod døren min som jeg har mistet nøkkelen til:)

Hvorfor trenger vi egentlig en gud å tro på?

Fordi mennesket i eldre tider trengte svar på spørsmål de ikke kunne besvare. For eksempel ble solen tilbedt, man ofret for gode avlinger o.l., på samme måte ønsker man at svaret på "alt" finnes i en 2000 år gammel bok og at løsninger så simpel at det står et allmektig vesen blant alt rundt oss. Rett og slett på grunn av mangel på kunnskap.

Har ikke opplevd at noen av de såkalte gudene har gjort noe for å gjøre verden bedre.

Er det fordi de er late eller fordi de ikke eksisterer?

Her vil vel de fleste religiøse svare at det er fordi vi er etterlatt til oss selv.

Selvfølgelig er svaret at de ikke eksisterer. Religiøse over hele verden sier jo at dagens befolkning er verre enn noen gang; prostituerte, gambling, ateister, satanister, høylydt musikk, nytelse av alkohol, sex før ekteskap, graviditet utenfor ekteskap, homofili. Lista er lang. Ja, hvorfor griper ikke denne allmektige guden til?

Finnes julenissen? det er jo skrevet flere bøker om han å.

Men desverre ikke for 2000 år siden :( Tenk deg om 2000 år, folk vil tilbe Legolas, Gimli og Frodo.

Nei folkens vi er i år 2009 å burde vite bedre enn å sitte å lese en 2000 år gammel roman å tro på alt som står der.

Helt enig!

Lenke til kommentar
wiki :
Uttrykket apologetene brukes om en gruppe forfattere som på 100-tallet skrev forsvarsskrifter for de kristne, ofte til staten. I disse skriftene finnes de første forsøkene på å harmonisere kristendommen med gresk filosofi.

Kristendommen er slik at den passer inn i alt, XanderZ

Jesus Kristus er universalnøkkelen som åpner alt. :)

Da synes jeg det er meget rart at denne "Jesus" personen ikke passer inn i måten jeg tenker på.

Lenke til kommentar
wiki :
Uttrykket apologetene brukes om en gruppe forfattere som på 100-tallet skrev forsvarsskrifter for de kristne, ofte til staten. I disse skriftene finnes de første forsøkene på å harmonisere kristendommen med gresk filosofi.

Kristendommen er slik at den passer inn i alt, XanderZ

Jesus Kristus er universalnøkkelen som åpner alt. :)

 

Kristendommen er roten til alt ondt, IHS.

Den suger all selvtillitt og ryggrad en person måtte ha og drar en så langt ned i søla at man aldri kommer opp igjen.

Desverre.

Lenke til kommentar
Kristendommen er roten til alt ondt, IHS.

Uhm, de hadde gladiatorkamper i Roma før kristendommen fantes. Motbevist!

Riktige er vel å si at religion er roten til alt ondt. Det stemmer jo også ganske godt, da romersk mytologi var ganske krigsbasert. Men gladiatorkamper har nok ikke en direkte sammenheng med religion, men hva er galt med (oftest) frivillige dødskamper? Noe måtte jo da glede allmennmassene.

 

Man trenger jo ikke å se lengre enn utafor døra si for å se hvordan religion idag gjør verden verre. Homofiliundertrykkelse, hellig krig, kvinneundertrykkelse, pengesvindel også videre, også videre. Tenk deg en verden uten religion, der man tenkte med huet, brukte logikk, og ikke fulgte normer basert på en 2000 år gammel bok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...