Gå til innhold

Hvorfor tror DU på Gud?

Anbefalte innlegg

IHS, det er din skyld at vi må koke suppe. For du sier jo forskjellige ting fra tråd til tråd. Hadde jeg ikke vist bedre skulle jeg trodd du bare fant på det som passer for å "vinne" diskusjonen i øyeblikket, uten å tenke noe særlig mer over det.

Linker til disse angivelige innleggene, Mirza ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
IHS, det er din skyld at vi må koke suppe. For du sier jo forskjellige ting fra tråd til tråd. Hadde jeg ikke vist bedre skulle jeg trodd du bare fant på det som passer for å "vinne" diskusjonen i øyeblikket, uten å tenke noe særlig mer over det.

Linker til disse trådene ?

Vet du ikke hva du selv skriver IHS? Trykk på navnet ditt og velg "Finn medlemets innlegg"... Er ikke verre enn det :)

Lenke til kommentar

Linker til disse trådene ?

Vet du ikke hva du selv skriver IHS? Trykk på navnet ditt og velg "Finn medlemets innlegg"... Er ikke verre enn det :)

https://www.diskusjon.no/index.php?act=Sear...&mid=186076

Alle postene er konsistente, RWS

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hvis du trenger kilder på hva du selv sier, da foreslår jeg en tur til legen. Kodeord: alzheimers

Lenke til kommentar
Hva om vi VET at Gud finnes... Hvorfor deres teorier er så uhyre bedre enn våre?

Nå er det nok diskusjon på meg, jeg tror samme hva du gjør...

Jaha... det er bare det at dere IKKE vet det, for ingen har noengang sett, luktet, hørt, følt eller sett noen guder...

Teorier? Dere har ikke en gang en hypotese, langt mindre en teori om noe som helst når det kommer til guden din, så slapp av. Ingenting å ta slik på vei for det... Prøv heller å tenke litt kritisk og logiskt på dette med guder, bruk litt sunn fornuft isteden for å bare skulle forsvare tullet med guder... Det er INGENTING som skiller historien om ringenes herre fra bibelen, begge deler er fri fantasi, men når sant skal sier kommer det langt klarere frem hvem som er ond og hvem som er god i ringenes herre enn i bibelen... Har du foresten lest bibelen kjermy? Det har jeg. Så hvis du ikke har lest den så er mitt råd til deg at du ikke bør gjøre det heller... Ta heller prestens ord for det du tror på, for sjansene er store for at du ender opp som ateist hvis du leser den... :)

Bibelen er ateistens beste venn, bibelen har omvent flere enn selveste richard dawkins den.. :D

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Ringenes herre er basert på Bibelen, J. R. R. Tolkien var en kristen (tror jeg)

Men du sier noe feil... At ingen har følt Gud? Det har folk... Hørt han? Joda...

Bibelen har omvendt mange til ateisme? Den har omvendt mange til kristendom også... Og forsterket tro til mange...

Endret av kjermy
Lenke til kommentar

Hvis du trenger kilder på hva du selv sier, da foreslår jeg en tur til legen. Kodeord: alzheimers

Så det var bare noe du fant på, for å lage en suppe ut av hele diskusjonen, Miraz ?

Lenke til kommentar

RR er egentlig en annen fortelling om skyttergravs krigen i første verdens krig... Orker er tyskere og alver er engelskmenn... Om RR tolkien var kristen eller ikke er totalt irrelevant, for RR er bare et eventyr... Men hadde historien blitt fortalt for to tusen år siden skal du ikke se bort i fra at folk glatt hadde trodd på den.... og du hadde sittet der du nå sitter og dyrker guden din og tilbedt frodo isteden.... :) Fasinerende tanke!!

Merkelig det der... :)

Og nei, i HODET har dere følt, hørt og sett mye rart, men det har aldri vært noen gud... og når vi er inne på det, er dere sikre på at det var den kristen gud dere så, yahwe altså, og ikke allah eller kanskje tor eller odin? Merkelig at dere hele tiden skal ha sett/følt/hørt riktig gud, når din gud har 0,6% av markedet iblandt alle de andre gudene som folk på denne planeten tilber.. og her snakker jeg bare om de aktive gudene. Tar vi med alle guder som mennesker noensinne har tilbedt synker andelen som din gud innehar til 0,01%... Og det jeg har lest om din gud gjør at han rett og slett ikke er verdt min tilbedelse, enda han må være omtrent verdens mest tilbednings kåte gud.... :)

Men om det er din gud eller ikke klarer du aldri å svare på, for du bare VET det ikke sant? Akkurat som en som tror på allah VET at det var allah han så også videre.... :no:

Trist med mennesker som forfekter fakta fremfor guder syntes jeg.....

Lenke til kommentar

Nei, du kan selv lese igjennom det du har skrevet. Du finner det nok. Tar jeg ikke feil var det i tråden hvor du kom med påstanden: "Samfunn uten religion er utopi". Det var et forsvar mot at jeg påstod at kristendommen mistet fotfeste i samfunnet/verden. Slik var det nemlig ikke, fikk vi høre.

Lenke til kommentar
Nei, du kan selv lese igjennom det du har skrevet. Du finner det nok. Tar jeg ikke feil var det i tråden hvor du kom med påstanden: "Samfunn uten religion er utopi". Det var et forsvar mot at jeg påstod at kristendommen mistet fotfeste i samfunnet/verden. Slik var det nemlig ikke, fikk vi høre.

Nei det står ingen ting der om det du kom med lenger opp, Mirza

Du snakket også om at 80% av Norge var kristne tror jeg, for det var så mange medlemmer i statskirken. Tar 80% del i kirkesamfunnet?.

Hvor har du blant annet dette fra, Mirza ?

Link ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det JEG tror, er at ikke Gud bryr seg om vi kaller ham Gud, Allah, eller kanskje han egentlig heter Simba? Uansett hvilket navn vi bruker på han, er det Gud... Jeg tror at de fleste religioner stammer fra samme Gud, men er blitt en del forskjellige historier osv...

Jeg tror allikevel ikke at han vil sitte å loker ut alle som ikke kan alle detaljene...

Lenke til kommentar
Du har lest igjennom alt allerede?

Husker du ikke at du sa at "flesteparten" var riktig kristne? At 1/3 av jorda var kristne?

33 % er kristne

Men det var dette da Mirza ? Link ?

Du snakket også om at 80% av Norge var kristne tror jeg, for det var så mange medlemmer i statskirken. Tar 80% del i kirkesamfunnet?.
Lenke til kommentar
Det JEG tror, er at ikke Gud bryr seg om vi kaller ham Gud, Allah, eller kanskje han egentlig heter Simba? Uansett hvilket navn vi bruker på han, er det Gud... Jeg tror at de fleste religioner stammer fra samme Gud, men er blitt en del forskjellige historier osv...

Jeg tror allikevel ikke at han vil sitte å loker ut alle som ikke kan alle detaljene...

Dette er jo bare de villeste unnskyldninger for å forsvare guder dette ... :)

Fleste religioner stammer fra..... samme gud? :) Jaha, så egentlig er det sientologenes gud du folder hendene og tilber? Eller er det mormonernes gud? Eller kanskje manitou, indianernes gud? Eller er det horus og alle de egyptiske gudene du tilber?

Unnskyldninger unnskyldninger og atter unnskyldninger er hva dette er. Prøv å se litt på sannheten isteden for å lage din egen "sannhet" hele tiden... :no:

Er du klar over hvor mange som har mistet livet i de to tusen årene kristendommen har vært her fordi de trodde på feil gud? Er du det? Kalles for avguder.... Selv din egen gud har jo gitt retnings linjer for dette... "Du skal ikke ha andre guder enn meg"... Husker du det budet? Det vil altså si at denne guden din er redd for konkuranse og at det ER andre guder der ute, som du ikke må tro på... :no: Jøss, hvor ER din logikk? På ferie? Dette var ting jeg så som tretten åring..... enda jeg trodde så det røk etter meg!!! Men med tvil kom bibel lesing.... :) he he

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Sjekk i trådene om statskirken, denne er jeg mer usikker på om var deg eller noen andre som sa dog.

Uansett, mener du at 1/3 av jorda tar aktivt del i et kirkesamfunn?

OK, da kan du også kanskje sjekke ut linken hvor angivelig også dette siste du nevner hevdes ?

Wikipedia > stråmann eller stråmannsargumenter en tankefeil som består i å lage seg en stråmann av motstander ved å tillegge denne meninger som det er lett å tilbakevise, dernest tilbakevise dem, og endelig skape inntrykk av å ha tilbakevist noe motstanderen faktisk står for.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Ringenes herre er basert på Bibelen, J. R. R. Tolkien var en kristen (tror jeg)

Men du sier noe feil... At ingen har følt Gud? Det har folk... Hørt han? Joda...

Bibelen har omvendt mange til ateisme? Den har omvendt mange til kristendom også... Og forsterket tro til mange...

Ringenes Herre er basert på en mengde hedenske religioner også, hva har det å si? Tolkien leste mye rart og lagde sitt eget univers avskilt fra vår verden. Det han skapte er noe som står på egne bein, ikke andre religioners bein.

De fleste religioner har mange guder. I gresk religion snakker vi om Zevs, Atene, Poseidon. I romersk religion snakker vi om Janus, Venus og Priapos. I norrøn religion snakker vi om Tor, Odin, Balder, Tyr og Freia. I Babylonsk religion snakker vi om Marduk, Anu, Ea, Ellil og Isjtar. I keltisk religion snakker vi om Morrigan, Dagda,Midhir og Cernunnos. Uansett hvilke navn vi bruker på gudene, er det svært sjelden kun en. De fleste religioner stammer fra troen på mange guder, monoteisme er svært unikt når vi ser på religioner.

Hvordan kan Jahve, Allah eller Jesus egentlig hete Odin, Zevs, Freia, Marduk og Morrigan?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...