Gå til innhold

Hvorfor tror DU på Gud?


Anbefalte innlegg

Folkesjel har ingenting med religion å gjøre, IHS.

Du driter deg skikkelig ut her.

 

Ikke bli sint, nå da ! Det er menneskelig å feile.

 

Gud er Guds folks felles sjel (folkesjel)

 

Tenk deg litt om så ser du det !

 

.. men hvordan forklare du at 85% av den folke sjelen her i landet er ateister da? Vi tror nå plustelig på gud vi da eller ? :)

 

Nå er du virkelig på jordet, til og med på feil jordet!!!

 

Gud er og blir overtro og på en måte har du "litt" rett det er ganske mange som tror på overtro i form av snåsa kællen og andre "klarsynte helbredere", men det forklarer fremdeles ikke hvorfor 85 % av befolknngen sier de er ateister til den guden din........ Så du har et forklarings problem!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folkesjel har ingenting med religion å gjøre, IHS.

Du driter deg skikkelig ut her.

 

Ikke bli sint, nå da ! Det er menneskelig å feile.

 

Gud er Guds folks felles sjel (folkesjel)

 

Tenk deg litt om så ser du det !

 

.. men hvordan forklare du at 85% av den folke sjelen her i landet er ateister da? Vi tror nå plustelig på gud vi da eller ? :)

 

Nå er du virkelig på jordet, til og med på feil jordet!!!

 

Gud er og blir overtro og på en måte har du "litt" rett det er ganske mange som tror på overtro i form av snåsa kællen og andre "klarsynte helbredere", men det forklarer fremdeles ikke hvorfor 85 % av befolknngen sier de er ateister til den guden din........ Så du har et forklarings problem!

 

Veldig enkelt, kun en mindre del av befolkningen er en del av Guds folk.

 

Tema er Guds folks felles sjel (folkesjel)

 

Ikke alle folks folkesjel, kun Guds folks folkesjel

 

er Gud.

Lenke til kommentar
Folkesjel har ingenting med religion å gjøre, IHS.

Du driter deg skikkelig ut her.

 

Ikke bli sint, nå da ! Det er menneskelig å feile.

 

Gud er Guds folks felles sjel (folkesjel)

 

Tenk deg litt om så ser du det !

 

.. men hvordan forklare du at 85% av den folke sjelen her i landet er ateister da? Vi tror nå plustelig på gud vi da eller ? :)

 

Nå er du virkelig på jordet, til og med på feil jordet!!!

 

Gud er og blir overtro og på en måte har du "litt" rett det er ganske mange som tror på overtro i form av snåsa kællen og andre "klarsynte helbredere", men det forklarer fremdeles ikke hvorfor 85 % av befolknngen sier de er ateister til den guden din........ Så du har et forklarings problem!

 

Veldig enkelt, kun en mindre del av befolkningen er en del av Guds folk.

 

Tema er Guds folks felles sjel (folkesjel)

 

Ikke alle folks folkesjel, kun Guds folks folkesjel

 

er Gud.

Som sagt, du driter deg ut!

Folkesjel har ikke på tusen mil noe å gjøre med religion.

Jeg foreslår at du bare tier stille.

Lenke til kommentar
Jeg har opplevd bønnesvar flere ganger :)

Det tror jeg nok bare er tilfeldig.

"Kjære Gud, vær så snill å la sola komme i sommer," ber du, og slik blir det.

Men det er bare fordi det er i alle fall en dag med sol hver sommer.

Men skjer det du vil, ønsker eller ber om hver eneste gang? Nei. Fordi tilfeldigheter rommer ikke hver millimeter av våre liv. Jeg kunne bedt om en motorsykkel innen en uke, og jeg ville ikke fått det. Jeg kunne bedt tusen ganger, men det skjer bare ikke. Jeg har ikke råd (verken det eller lyst, egentlig), og derfor skjer det ikke.

Man kan be om at barna i Afrika får det bra, men det vil kun skje hvis du faktisk gjør noe selv, eller oppfordrer andre til å gjøre noe. Alt, mener jeg, avhenger av at du selv gjør noe, eller rene tilfeldigheter fordi et annet menneske har gjort noe. Og jeg synes det der med å be er ganske rart. En mann i himmelen hører deg hviske, snakke lavt eller t.o.m. tenke! Gud er altså en tankeleser. Gud vet hvem hver eneste person på denne jord er. Gud ser og hører hver person i verden på likt, hele tiden... Lite troverdig for min del.

Lenke til kommentar
Jeg kunne bedt om en motorsykkel innen en uke, og jeg ville ikke fått det. Jeg kunne bedt tusen ganger, men det skjer bare ikke.

 

Noen vil hevde at disse bønnene er for trivielle til at Gud bryr seg om dem. Men hva hvis du ber for at sulten i Afrika skal ta slutt i morgen, som du sier? Det kan ingen påstå at er en triviell drøm! Hvorfor virker det ikke? Er ikke Gud allmektig? Eller er han ikke god?

 

Kristne påstår støtt og stadig at de har fått bønnesvar, men hvilke bønner som ble besvart, vil de ikke ut med!

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Jeg kunne bedt om en motorsykkel innen en uke, og jeg ville ikke fått det. Jeg kunne bedt tusen ganger, men det skjer bare ikke.

 

Noen vil hevde at disse bønnene er for trivielle til at Gud bryr seg om dem. Men hva hvis du ber for at sulten i Afrika skal ta slutt i morgen, som du sier? Det kan ingen påstå at er en triviell drøm! Hvorfor virker det ikke? Er ikke Gud allmektig? Eller er han ikke god?

 

Kristne påstår støtt og stadig at de har fått bønnesvar, men hvilke bønner som ble besvart, vil de ikke ut med!

Gud og Jesus kurerar amerikanarar i hopetal på desse messene me ser på TV, sjølv for små ting som ein ryggskade etc., men når folk virkeleg treng det, då er ikkje dei allmektige å spore opp.

Lenke til kommentar
Jeg kunne bedt om en motorsykkel innen en uke, og jeg ville ikke fått det. Jeg kunne bedt tusen ganger, men det skjer bare ikke.

 

Noen vil hevde at disse bønnene er for trivielle til at Gud bryr seg om dem. Men hva hvis du ber for at sulten i Afrika skal ta slutt i morgen, som du sier? Det kan ingen påstå at er en triviell drøm! Hvorfor virker det ikke? Er ikke Gud allmektig? Eller er han ikke god?

 

Kristne påstår støtt og stadig at de har fått bønnesvar, men hvilke bønner som ble besvart, vil de ikke ut med!

Var bare et eksempel, men jeg forstår godt hva du mener.

Jeg husker da jeg var bitteliten og trodde på Gud fordi de sa noe om ham på Barne-TV -.-

Jeg ba om at mor ville slutte å drikke, men vet du hva? Nei, du. Jeg ba om at mormor ikke skulle dø av en mild sykdom hun hadde da, men nei. Jeg ba om at gutten jeg likte i klassen min skulle bli frisk (forkjøla eller noe), men han ble bare verre. Når jeg ikke ba lenger, ja, da(!) ble han frisk. Jeg kan trygt si at min barnslige periode av kristendom på grunn av Barne-TV var den største feilen i mitt liv. Jeg ba nok mange ganger til dagen om godt for andre, og at "han" skulle holde meg lykkelig. Bønnesvar, my ass. Men jeg fant veien til slutt, jeg. Begynte å lese vitenskapelige greier, og fant fort ut at Big Bang er mye mer troverdig enn en tankelesende, "allmektig" mann.

Ikke misforstå, jeg er ikke ateist på grunn av at ting ikke ble bedre, men jeg er ateist fordi vitenskapen beviser så mye, mens kristendommen ikke kan bevise sin egen eksistens en gang.

Lenke til kommentar

Bønnesvarene blir vridd for å passe ulike personers overbevisninger.

Hvis en ber til en gud om å få 6+ på en prøve, men får 4+ istedet så er det sikkert noen som tenker; "hvis jeg ikke hadde bedt så hadde jeg fått 2- istedet for 4+". Til alle dere kristne der ute, be om at alle Norges fjell blir løftet opp på Søndag, og hvis jeg våker opp på søndag og ser fjellene på den andre siden av fjorden sveve oppe i lufta, ja DA skal jeg tro på deres Gud.

Lenke til kommentar
Gud og Jesus kurerar amerikanarar i hospetal på desse messene me ser på TV, sjølv for små ting som ein ryggskade etc.

 

Hvorfor ikke designe en bra rygg in first place?

Fulltreffer igjen, gitt.

 

Jeg tenkte på enda en ting. Gud skal jo være så "god," hvorfor lager han da (er dette å gå for langt, kanskje?) stygge mennesker? Hvorfor lager han dårlige rygger, svake bein og vrengte ansikter? Han skal jo liksom være så "allmektig" også. Da kan han vel like så godt gi faen i å la kriger holde på, la onde mennesker bli født osv. Hvorfor stopper han ikke sult i Afrika, om han så kan?

 

Hadde Gud eksistert, ville ikke smerte gjort det.

Ondskap ville ikke eksistert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...