Gå til innhold

Hvorfor tror DU på Gud?


Anbefalte innlegg

hele pakka ja ;) en tro er en tro. men kan ikke skryte av å være en ivrig kiirke gjenger akkurat. det får værra grenser

 

Selv om du for meg fremstår som spik spenna gæærn så har jeg faktisk mer respekt for en som tar bibelen bokstavelig. Det er fordi at det ikke er noen logikk bak det å tolke en slik bok. Da den ble satt sammen ble den sett på av folket som bokstavelig sannhet og at man plutselig skal begynne å tolke den henger ikke på greip for meg. Det virker som et nyttesløst forsøk på å henge med i samtiden.

 

Men jaja, snakkende slemme slanger og hele pakka ja. Holder meg til Tor med Hammeren jeg... Han er mye mer villmann enn noen annen gud jeg har hørt om.

 

Jeg synets det er litt logisk at det skal tolkes, jeg tror at en bokstavelig forklaring på så og si alt her i livet ville blitt kastet i søppelen så fort det ble skrevet fordi det hadde vært umulig for noen på den tiden og forstå.. Jeg har min egen forfridd tro innenfor kristendommen, så jeg tror at vi vil forstå mer og mer av bibelen etterhvert som vitenskapen utvikler seg og vi blir smartere..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bok skrevet av et mennesker inspirert av et uendelig vist vesen? burde være skrevet på en slik måte at det føltes som en åpenbaring når man leste den. Det burde ikke føles som at man leser en 2000 år gammel bok med enda en dogmatisk og surrete religion.

 

:roll:

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
En bok skrevet av et uendelig vist vesen? burde være skrevet på en slik måte at det føltes som en åpenbaring når man leste den. Det burde ikke føles som at man leser en 2000 år gammel bok med enda en dogmatisk og surrete religion.

Ja hvor hadde du det fra ?

Lenke til kommentar
En bok skrevet av et uendelig vist vesen? burde være skrevet på en slik måte at det føltes som en åpenbaring når man leste den. Det burde ikke føles som at man leser en 2000 år gammel bok med enda en dogmatisk og surrete religion.

Ja hvor hadde du det fra ?

Ja, hvorfor spør du om dette?

Når du endrer sitatet..... men det er vel slik at noen må endre budskapet for å få frem meningen sin og tror at det er sannheten. Dette kan jo sidestilles med feilinformasjon, som mangen religiøse forgreninger og sekter er veldig gode på, samt at de forholder seg til den største feilinformasjonen som finnes, Bibelen.

Lenke til kommentar
En bok skrevet av et uendelig vist vesen? burde være skrevet på en slik måte at det føltes som en åpenbaring når man leste den. Det burde ikke føles som at man leser en 2000 år gammel bok med enda en dogmatisk og surrete religion.

Ja hvor hadde du det fra ?

Ja, hvorfor spør du om dette?

Når du endrer sitatet..... men det er vel slik at noen må endre budskapet for å få frem meningen sin og tror at det er sannheten. Dette kan jo sidestilles med feilinformasjon, som mangen religiøse forgreninger og sekter er veldig gode på, samt at de forholder seg til den største feilinformasjonen som finnes, Bibelen.

Det er nok du som feilinformerer, SirEmanon'

 

Sitatet over, som opprinnelig ble skrevet av Zeitgeist kl 17:05 ble endret kl 21:01 av Zeitgeist

Lenke til kommentar
hehe, jeg skjønner deg og mange andre godt, jeg har respekt for de som har respekt for kristendommen (og andre religioner).

når ble det OK å respektere blind tro? Dette har jeg ALDRI skjønt. I alle andre sammenhenger blir man latterliggjort hvis man tror på noe uten bevis. Det er akkurat like mye bevis for at den Allmektige Dildo finnes (som jeg fant på nå) som at det finnes en Gud.

Endret av Derfern
Lenke til kommentar
Jeg tror definetivt ikke på Gud. Hvorfor ikke?

 

Tror dere på Julenissen? Avskyelige snømann? Det er jo akkurat det samme som Gud. En oppdiktet historie. :)

 

Jeg er helt enig med deg, problemet er å bevise dette. Noe som er svært vanskelig, hvis ikke umulig siden du heller ikke kan motbevise Julenissen sin eksistens. For de fleste vil det "si seg selv" at overtro er overtro og ikke noe annet, men for enkelte så gir det mening å tro på noe uten bevis. Men som sikkert har blitt sagt før:

 

"That which can be asserted without evidence can also be dismissed without evidence."

Lenke til kommentar
En bok skrevet av et uendelig vist vesen? burde være skrevet på en slik måte at det føltes som en åpenbaring når man leste den. Det burde ikke føles som at man leser en 2000 år gammel bok med enda en dogmatisk og surrete religion.

Ja hvor hadde du det fra ?

Ja, hvorfor spør du om dette?

Når du endrer sitatet..... men det er vel slik at noen må endre budskapet for å få frem meningen sin og tror at det er sannheten. Dette kan jo sidestilles med feilinformasjon, som mangen religiøse forgreninger og sekter er veldig gode på, samt at de forholder seg til den største feilinformasjonen som finnes, Bibelen.

 

Det er nok du som feilinformerer, SirEmanon'

 

Sitatet over, som opprinnelig ble skrevet av Zeitgeist kl 17:05 ble endret kl 21:01 av Zeitgeist

Argggg.... hvorfor endre.

Beklager, men dette kunne jeg ikke se.

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig med deg, problemet er å bevise dette. Noe som er svært vanskelig, hvis ikke umulig siden du heller ikke kan motbevise Julenissen sin eksistens.

Det er vel heller dem som skal bevise at dem finns. Og ikke av en 2000år gammel bok, eller gale amerikanere som har pratet med han selv. ^^

 

Mvh,

Jon FJ

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig med deg, problemet er å bevise dette. Noe som er svært vanskelig, hvis ikke umulig siden du heller ikke kan motbevise Julenissen sin eksistens.

Det er vel heller dem som skal bevise at dem finns. Og ikke av en 2000år gammel bok, eller gale amerikanere som har pratet med han selv. ^^

 

Mvh,

Jon FJ

 

Det er jeg og helt enig i, men problemet er at de holder på SOM om gud var sannhet OG de tror bibelen er sann, skrevet av gud. Dette er de blitt fortalt og de fleste kristne (og andre religøse) TROR faktisk at dette er sant... De har begynt i feil ende, om jeg kan si det slik! Den gale enden, om noen lurte... :)

 

For jeg møter stadig på kristne som ikke bare blir rystet når jeg sier de ikke har et eneste lite grunnlag for det de tror på, men også dypt, DYPT fornærmet over at jeg i det hele tatt kan si at guden deres IKKE har noe sant ved seg i det hele tatt! Så der ligger problemet, de er rett og slett ikke klar over at det de tror på ikke har noen sannhets gehalt i seg i det hele tatt og at religiøs tro er KLISS lik det å tro på nisser, drager, enhørninger og andre fabeldyr og myter ellers i verden... Men gudhjelpe meg som de TROR at dette er sant... :no:

 

Det virker som de rett og slett skrur av alt som har meg fornuft å gjøre når de går inn i gude modus.... :no:

Og til mer ignorante til bedre er det, for kunnskap skal du ikke tørste for mye etter....

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...