Gå til innhold

Hvorfor tror DU på Gud?


Anbefalte innlegg

Til thai-mats forsvar har vi heller ikke funnet forgjengengeren til enhjørninger eller etterkommeren til enhjørninger heller som fossiler, de må jo også ha evolvert fra et sted, noe som øker sjansen for at enhjørninger IKKE finnes ihvertfall bittelitt... :)

 

Men er enig med deg i resonomentet cuadRo, det blir bak frem å fremstille det slik...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En enhjørnings forfader er vel en hest? De ser i alle fall ganske like ut.

En kjempes forfader er vel en mennesket? De ser i alle fall ganske like ut... :love:

1.jpeg

 

Fjerde Mosebok

13.32 Den meldingen de gav israelittene om det landet de hadde speidet ut, var nedslående. De sa: «Det landet vi drog igjennom og speidet ut, er slik at det gjør ende på dem som slår seg ned i det. Og alle mennene vi så der, var store og sterke. 33 Der så vi også kjemper, anakitter av kjempeætt. Vi syntes selv at vi var som gresshopper mot dem, og det samme syntes nok de.»

 

Tror du dette bildet er ekte ozzy?

Lenke til kommentar
jeg mener at det er bedre å tro og ta feil

 

enn å IKKE tro å ta feil ;)

Hvorfor det? Hva du tror forandrer ingenting.

 

Til en viss grad gjør det jo det, vist det skulle vise seg at den kristne Gud finnes, så vil jeg si det vil være en fordel og ha trodd på han vist det skulle vise seg at den det som står i bibelen om livet etter døden skulle stemme.

Lenke til kommentar
jeg mener at det er bedre å tro og ta feil

 

enn å IKKE tro å ta feil ;)

Hvorfor det? Hva du tror forandrer ingenting.

 

Til en viss grad gjør det jo det, vist det skulle vise seg at den kristne Gud finnes, så vil jeg si det vil være en fordel og ha trodd på han vist det skulle vise seg at den det som står i bibelen om livet etter døden skulle stemme.

Tror du Gud slipper deg inn når den eneste grunnen til at du trodde på ham var for å "helgradere" deg? Hvis Gud finnes så tror jeg at han vil klare å skille mellom de som faktisk tror og sånne som deg som bare tror i tilfelle det finnes en himmel.

 

I tillegg er det mange hundre religioner å velge mellom, noen er eldre enn kristendommen og noen er nyere. Selv innenfor kristendom er det mange forskjellige varianter, så jeg tror ikke taktikken din er spesielt gjennomtenkt.

Lenke til kommentar
jeg mener at det er bedre å tro og ta feil

 

enn å IKKE tro å ta feil ;)

Hvorfor det? Hva du tror forandrer ingenting.

 

Til en viss grad gjør det jo det, vist det skulle vise seg at den kristne Gud finnes, så vil jeg si det vil være en fordel og ha trodd på han vist det skulle vise seg at den det som står i bibelen om livet etter døden skulle stemme.

Tror du Gud slipper deg inn når den eneste grunnen til at du trodde på ham var for å "helgradere" deg? Hvis Gud finnes så tror jeg at han vil klare å skille mellom de som faktisk tror og sånne som deg som bare tror i tilfelle det finnes en himmel.

 

I tillegg er det mange hundre religioner å velge mellom, noen er eldre enn kristendommen og noen er nyere. Selv innenfor kristendom er det mange forskjellige varianter, så jeg tror ikke taktikken din er spesielt gjennomtenkt.

 

Når du sier: sånne som deg, så går jeg ut ifra at du mener konge37? For det jeg skrev gjelder ikke for meg, men å velge og tro på den kristne Gud, selv om det ikke finnes noe som helst bevis for det. Så mener jeg jo at man går litt inn for og tro, og ikke bare prøve å helgradere seg som du sier..

Lenke til kommentar
noen her har tydelig ikke lest om kristendommen eller noe som helst, det står at det eneste du trenger er å tro,

og det jeg mener med å tro, er at du virkelig tror, ikke bare Pga at dugjør det i tillfelle det finnes en himmel.

I så fall, hvor hardt tror du? Tror du at hele bibelen er sann eller bare litt sann?

Lenke til kommentar
Til en viss grad gjør det jo det, vist det skulle vise seg at den kristne Gud finnes, så vil jeg si det vil være en fordel og ha trodd på han vist det skulle vise seg at den det som står i bibelen om livet etter døden skulle stemme.

Tja i kristendommen kanskje. Men religionen om jesus er vel bare 1 promille av verdens religioner, så da er det jo ikke mye hjelp i å støtte seg til den troen for å "sikre seg". I mange andre religioner som inkluderer guder kan det hende de ikke bryr seg hva menneskene tenker og tror på, og hvorfor skulle de det? I religioner uten guder er det kanskje enda mindre relevant.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
noen her har tydelig ikke lest om kristendommen eller noe som helst, det står at det eneste du trenger er å tro,

og det jeg mener med å tro, er at du virkelig tror, ikke bare Pga at dugjør det i tillfelle det finnes en himmel.

I så fall, hvor hardt tror du? Tror du at hele bibelen er sann eller bare litt sann?

 

jeg tror på alt, man kan ikke tenke at jeg tror på en gud, men ikke at han skapte noe, bare at det er en gud. jeg tror på alt

Lenke til kommentar
hele pakka ja ;) en tro er en tro. men kan ikke skryte av å være en ivrig kiirke gjenger akkurat. det får værra grenser

 

Selv om du for meg fremstår som spik spenna gæærn så har jeg faktisk mer respekt for en som tar bibelen bokstavelig. Det er fordi at det ikke er noen logikk bak det å tolke en slik bok. Da den ble satt sammen ble den sett på av folket som bokstavelig sannhet og at man plutselig skal begynne å tolke den henger ikke på greip for meg. Det virker som et nyttesløst forsøk på å henge med i samtiden.

 

Men jaja, snakkende slemme slanger og hele pakka ja. Holder meg til Tor med Hammeren jeg... Han er mye mer villmann enn noen annen gud jeg har hørt om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...