MasterOfColours Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Jeg lente meg nok mer mot den ultimate. Den som faktisk konstruerte verden. De som ikke har lagd jorden, er ikke guder, de er oppmerksomhetssyke ekstremister som mennesker tilber fordi de har gjort et par gode ting i løpet av sitt liv. Jeg reddet et menneske, kall meg "Gud" hvis du vil. Jeg har studert filosofi og hjulpet mennesker med å finne jobb og få livet på plass, kall meg "Gud" om du ønsker. Jeg er bare et menneske, men jeg har gjort små ting for mennesker, kall meg "Gud," er du villig. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Med "spontanreligiøs" tror jeg hun mente troende - ikke nødvendigvis tilbedende. Lenke til kommentar
MasterOfColours Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Med "spontanreligiøs" tror jeg hun mente troende - ikke nødvendigvis tilbedende. Noe i den duren, ja Lenke til kommentar
RWS Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Med "spontanreligiøs" tror jeg hun mente troende - ikke nødvendigvis tilbedende. Aha! Men den dagen vi vet bortfaller jo tro.... da slipper vi å tro fordi vi vet... Spontan-vitende da? Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Med "spontanreligiøs" tror jeg hun mente troende - ikke nødvendigvis tilbedende. Aha! Men den dagen vi vet bortfaller jo tro.... da slipper vi å tro fordi vi vet... Spontan-vitende da? I bunn og grunn er alt tro. Vi vet ingenting 100% sikkert. Lenke til kommentar
MasterOfColours Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Glimrende sagt, buskmannen. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Med "spontanreligiøs" tror jeg hun mente troende - ikke nødvendigvis tilbedende. Aha! Men den dagen vi vet bortfaller jo tro.... da slipper vi å tro fordi vi vet... Spontan-vitende da? I bunn og grunn er alt tro. Vi vet ingenting 100% sikkert. Det blir litt feil, for det er meget lett å tro på guder er like legitimt som troen på det vitenskapen holder på med og det stemmer ikke... Så jeg ville nok skilt litt på tro og TRO.... Jeg TROR jo ikke på evolusjon på samme måte som en religiøs tror på en gud, gjør du? Det er litt mer å tro på med evolusjon i form av beviser og slikt, syntes du ikke? Det eneste som ER hundre prosent sikkert er at ingenting er hundre prosent sikkert, så tro er ikke det samme som å TRO Endret 27. februar 2009 av RWS Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Rimelig standard, run-of-the-mill ateist av samme grunn som alle andre. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Gud finnes akkurat som den Norske folkesjela finnes. Hvilken Gud snakker du om? Den norske folkesjela?Snakker vi om fele, skihopp, nasjonalromantikk, kvikk-lunsj, appelsin og kakao på fjellet da, eller? Ja da så....Hva med den kenyanske folke sjelen da? Du bare kødder, ikke sant? folkesjel = et folks felles sjel Gud = Guds folks felles sjel Gud finnes, like it or not ! Lenke til kommentar
MasterOfColours Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Norsk folkesjel sies å ikke finnes. BTW, BEVIS at Gud finnes, så vil jeg tro deg. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Norsk folkesjel sies å ikke finnes. BTW, BEVIS at Gud finnes, så vil jeg tro deg. Du sier at folkesjel og Gud ikke finnes. Men folket vet at den finnes, da de selv har del i den. Bevis at folkesjelen ikke finnes. Endret 27. februar 2009 av IHS Lenke til kommentar
MasterOfColours Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Norsk folkesjel sies å ikke finnes. BTW, BEVIS at Gud finnes, så vil jeg tro deg. Du sier at folkesjel og Gud ikke finnes. Men folket vet at den finnes, da de selv er en del den. Bevis at folkesjelen ikke finnes. Jeg sa at den sies å ikke finnes. Jeg sa ingenting om at den helt sikkert ikke finnes. Men jeg kan love deg at finner du 1 bevis på at Gud finnes, skal jeg tro deg. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Norsk folkesjel sies å ikke finnes. BTW, BEVIS at Gud finnes, så vil jeg tro deg. Du sier at folkesjel og Gud ikke finnes. Men folket vet at den finnes, da de selv er en del den. Bevis at folkesjelen ikke finnes. Jeg sa at den sies å ikke finnes. Jeg sa ingenting om at den helt sikkert ikke finnes. Men jeg kan love deg at finner du 1 bevis på at Gud finnes, skal jeg tro deg. Så du kan ikke bevise at folkesjelen ikke finnes. Som sagt Gud er Guds folks felles sjel (folkesjel) What more proff do you need, that's it! Lenke til kommentar
MasterOfColours Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Norsk folkesjel sies å ikke finnes. BTW, BEVIS at Gud finnes, så vil jeg tro deg. Du sier at folkesjel og Gud ikke finnes. Men folket vet at den finnes, da de selv er en del den. Bevis at folkesjelen ikke finnes. Jeg sa at den sies å ikke finnes. Jeg sa ingenting om at den helt sikkert ikke finnes. Men jeg kan love deg at finner du 1 bevis på at Gud finnes, skal jeg tro deg. Så du kan ikke bevise at folkesjelen ikke finnes. Som sagt Gud er Guds folks felles sjel (folkesjel) What more proff do you need, that's it! Haha, du morer meg. Jeg mente BEVIS, ikke tomme ord om "sjel". Folkesjel er vel ikke Gud, er det? Nei, det er TROEN på Gud. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Norsk folkesjel sies å ikke finnes. BTW, BEVIS at Gud finnes, så vil jeg tro deg. Du sier at folkesjel og Gud ikke finnes. Men folket vet at den finnes, da de selv har del i den. Bevis at folkesjelen ikke finnes. Gud? Hvem sin gud? Det er tusner på tusner av dem, så spesifer hvem sin gud du mener er du snill.. Å nå skjønner jeg, du tror på tor og odin du? Eller? For hva i all verden har folkesjelen med gud å gjøre? Jeg er en del av den folkesjelen enten du vil eller ikke og jeg, samt 85% av mine "folke sjele frender", tror ikke på gud, så dette må være basert på en gedigen feilslutning tror jeg.... Forklar er du snill... Og spesifer gjerne hvorfor du mener din gud er den riktige... Lenke til kommentar
MasterOfColours Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Nicely put, RWS Lenke til kommentar
Sobrio Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Jeg tror på Gud Og stiller spørsmålstegn rundt den every single day, og blir med det tryggere og tryggere på valget jeg har tatt! Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Gud? Hvem sin gud? Det er tusner på tusner av dem, så spesifer hvem sin gud du mener er du snill.. Å nå skjønner jeg, du tror på tor og odin du? Eller? For hva i all verden har folkesjelen med gud å gjøre? Jeg er en del av den folkesjelen enten du vil eller ikke og jeg, samt 85% av mine "folke sjele frender", tror ikke på gud, så dette må være basert på en gedigen feilslutning tror jeg.... Forklar er du snill... Og spesifer gjerne hvorfor du mener din gud er den riktige... Ser at du vet folkesjelen finnes Gud er Guds folks felles sjel (folkesjel) Hva er uforståelig her ? PS: Guds folk er i alle nasjoner, i mer eller mindre % Endret 27. februar 2009 av IHS Lenke til kommentar
MasterOfColours Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Folkesjel har ingenting med religion å gjøre, IHS. Du driter deg skikkelig ut her. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Folkesjel har ingenting med religion å gjøre, IHS.Du driter deg skikkelig ut her. Ikke bli sint, nå da ! Det er menneskelig å feile. Gud er Guds folks felles sjel (folkesjel) Tenk deg litt om så ser du det ! Endret 27. februar 2009 av IHS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå