Gå til innhold

Hvorfor tror DU på Gud?


Anbefalte innlegg

Jeg tror at det IHS prøver å si er at gud er en slags vitenskapsmann som stikker nesa si i menneskelige affærer av og til. Oppstandelse, jomfrufødsel osv. Faktum (ifølge wiki) er at parthenogenesis har blitt gjort kunnstig på mennesker, av mennesker og da blir gud desto mindre imponerende for min del.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Parthenogenesis

 

On August 2, 2007, after much independent investigation, it was revealed that discredited South Korean scientist, Hwang Woo-Suk, unknowingly produced the first human embryos resulting from parthenogenesis. Initially, Hwang claimed he and his team had extracted stem cells from cloned human embryos, a result which was later found to be fabricated. Further examination of the chromosomes of these cells show indicators of parthenogenesis in those extracted stem cells, similarly to those found in the mice created by Tokyo scientists in 2004. Although Hwang deceived the world about being the first to create artificially cloned human embryos, he did contribute a major breakthrough to stem cell research by creating human embryos using parthenogenesis.

 

Ikke et sprellende menneske enda kanskje, men på god vei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hoppet ut av samtalen, men IHS, jeg vil gjerne ha begrunnelse på hvorfor du syns det å tro på Gud er logisk.

 

Når ble en hai et menneske IHS?

Leser ikke Charles Darwin eventyr.

Hva? Du linker altså til en hai fordi du ikke tror på evolusjon? Men hva er likheten mellom et menneske og en hai?

Ser du på fossiler av mennesker og hvilket som helst annet dyr, ser du likheter i beinstrukturen. Men det hele har med evolusjon å gjøre; alt stammer fra samme, encellede dyr for hundrevis av milliarder år siden.

Endret av MasterOfColours
Lenke til kommentar
Jeg tror at det IHS prøver å si er at gud er en slags vitenskapsmann som stikker nesa si i menneskelige affærer av og til. Oppstandelse, jomfrufødsel osv. Faktum (ifølge wiki) er at parthenogenesis har blitt gjort kunnstig på mennesker, av mennesker og da blir gud desto mindre imponerende for min del.

Zeitgeist., poenget er nettopp det at mennesket en dag skal kunne gjøre allt det Gud (Jesus Kristus) gjorde.

 

Jesus > Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som tror på meg, skal også gjøre de gjerninger jeg gjør, ja, enda større gjerninger, for jeg går til Far.

 

Dette gjør ikke Gud mindre.

Lenke til kommentar
Jeg hoppet ut av samtalen, men IHS, jeg vil gjerne ha begrunnelse på hvorfor du syns det å tro på Gud er logisk.

I og med at Gud er et Menneske (Jesus Kristus)

Blir dette svært logisk, da vi selv er mennesker.

Kan et menneske gjøre vann til vin?

Kan et menneske helbrede i løpet av sekunder?

Kan et menneske oppføre seg slik han gjorde?

Kan et menneske stå opp fra det døde?

Kan et menneske snakke så høyt at man hører

det fra Himmel til Jord, men det bare er et menneske som hører det?

Endret av MasterOfColours
Lenke til kommentar
Jeg hoppet ut av samtalen, men IHS, jeg vil gjerne ha begrunnelse på hvorfor du syns det å tro på Gud er logisk.

I og med at Gud er et Menneske (Jesus Kristus)

Blir dette svært logisk, da vi selv er mennesker.

Kan et menneske gjøre vann til vin?

Kan et menneske helbrede i løpet av sekunder?

Kan et menneske oppføre seg slik han gjorde?

Tror det

Ja

Ja

Lenke til kommentar
Ser du på fossiler av mennesker og hvilket som helst annet dyr, ser du likheter i beinstrukturen. Men det hele har med evolusjon å gjøre; alt stammer fra samme, encellede dyr for hundrevis av milliarder år siden.

Jorden er under 5 milliarder år gammel mister. :)

Lenke til kommentar
hentet fra artikkelen til national geographic "Parthenogenesis is not possible in humans because if all the genetic material comes from the mother, certain genes will be switched off, and the embryo won't develop.

 

Du leser ikke det som blir skrevet og svarer ikke på spørsmål !

 

Du må skille mellom kunstige jomfrufødsler og naturlige jomfrufødsler.

http://news.nationalgeographic.com/news/20...in-birth-2.html

 

Og forskjelige typer av jomfrufødsler (parthenogenesis)

http://www.amateurmicrography.net/Articles...nogenesisII.swf

 

Jomfru Marias var en kunstig jomfrufødsel.

Lenke til kommentar
Ser du på fossiler av mennesker og hvilket som helst annet dyr, ser du likheter i beinstrukturen. Men det hele har med evolusjon å gjøre; alt stammer fra samme, encellede dyr for hundrevis av milliarder år siden.

Jorden er under 5 milliarder år gammel mister. :)

Hehe, det er nok rett.

Lenke til kommentar
hentet fra artikkelen til national geographic "Parthenogenesis is not possible in humans because if all the genetic material comes from the mother, certain genes will be switched off, and the embryo won't develop.

 

Du leser ikke det som blir skrevet og svarer ikke på spørsmål !

 

Du må skille mellom kunstige jomfrufødsler og naturlige jomfrufødsler.

http://news.nationalgeographic.com/news/20...in-birth-2.html

 

Og forskjelige typer av jomfrufødsler (parthenogenesis)

http://www.amateurmicrography.net/Articles...nogenesisII.swf

 

Jomfru Marias var en kunstig jomfrufødsel.

 

 

 

 

Fantastisk. Hvordan vet du dette?

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Jeg trodde at jesus var gud sønn, ikke gud han selv. Så gud har med andre ord spaltet personlighet siden han er både far og sønn?

 

Og jeg har lest igjennom begge artikklene og jeg finner ikke noe om kunstig parthenogenesis på mennesker. Så hvis du hadde vært grei å forklare det for meg så hadde det vært kjekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...