Gå til innhold

Hvorfor tror DU på Gud?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kristne: Vi har masse bevis.

Ateister: Det finnes ingen bevis.

Jeg er agnostiker og gaar i kirken hver sondag og onsdag, og faar opplevd begge sider av dette. Jeg er bare utrolig usikker, men aa vaere ateist og regelrett nekte for at det finnes noe, er litt taapelig.

Lenke til kommentar

Bevis for Guds eksistens? Det er ikke nødvendig å bevise at det ikke finnes en gud. Det er heller ikke nødvendig å bevise at julenissen ikke eksisterer. Det samme kan sies om veldig mange mytiske skapninger. Dersom en person sier han har bevis for at Gud eksisterer, da må ha lide av en alvorlig hjerneskade. Det finnes mange folk som mener de har sett Gud, og det er greit nok. Det er jo en kjent sak at overdreven tro ofte leder til hallusinasjoner, så da er det ikke rart at folk mener de har sett og pratet med Gud. Men bevis, det skal mye til for at du skal tro at du har bevis.

Lenke til kommentar

Greia er at det er ord mot ord. Kristne sier de har masser av bevis, og liste gjerne dem opp for deg. Mens ateister bare sier det ikke finnes noen bevis.

Jeg tror ikke paa Gud, men jeg kan ikke si at det ikke finnes noe mer mellom himmel og jord, sa noen ateist er jeg heller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg er agnostiker og gaar i kirken hver sondag og onsdag, og faar opplevd begge sider av dette. Jeg er bare utrolig usikker, men aa vaere ateist og regelrett nekte for at det finnes noe, er litt taapelig.

Men du selv nekter for eksistensen til både spagetti monsteret, nisser, drager, tor og odin og troll.... Hvordan klarer du egentlig det? Det ene er jo ikke mer beviselig enn det andre.. Forklar er du snill...

Og som ateist nekter jeg ikke for noe jeg, tvert i mot. For tenk om vi fant et spor av en gud en dag og da vil jeg nødig tro på feil gud og tror derfor ikke på noen før det står en gud foran meg i høye person... så hvordan de kristne, eller andre religiøse, kan tro det er deres gud det vil handle om er jeg litt usikker på, men du vet det kanskje?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på mirakler eller andre tåpelige påstander.

At noen kan stå opp fra de døde, er bare teit.

Å gjøre vann til vin uten bær, er et idiotisk påfunn.

At en mann som er flere tusen år gammel sitter på en sky... må jeg si mer?

Og at sønnen hans, litt yngre enn faren, sitter på samme sky.

Det er en svevende port midt i ingenting over oss... igjen; må jeg si mer?

Flere millioner mennesker sitter også på hver sin sky.

Jeg syns det er greit å tro på Gud, istedenfor å være redd for å dø,

men å søke "frelse" og tilgivelse fra en inteteksisterende oppfunn er bare patetisk.

Lenke til kommentar
Innerst inne tror jeg nok på "han" som blir kalt "Gud", men siden det ikke er noen bevis så er jeg meget skeptisk.

Vi har absolutt INGEN bevis på at gud eksisterer eller har eksistert.

Den dagen de religiøse kommer med ordentlige bevis, Ja da skal jaggu meg jeg å bli religiøs.

Vitenskapen står sterkest hos meg da det virker mest troverdig.

Bibelen ble skrevet som en roman. Akkurat som ringenes herre og harry potter har.

Man skal nå ikke tro på alt som står i de bøkene

Som jeg pleier å si:

Proof or it didn't happen.

Proof denies faith, heter det seg

Ifølge de kristne kan du ikke være religiøs og kreve bevis for at han finnes, for da tror du ikke på han.

Ontopic: Jeg tror ikke på gud. Jeg tror at hele verden er skapt som vitenskapen forklarer det, og at ingenting er forutbestemt. Jeg tror ikke at det er en forhåndsbestemt mening med livet, men at å gi livet mening er det beste du kan gjøre.

MEN, jeg tror på en form for "overnaturlig" energi. En god venn av meg, ateist som jeg, fortalte en gang en historie om en venn av han som har en slags "sjette" sans. De to skulle ta inn på et hotel, og når de kom inn på rommet der fikk vennen hans helt frysninger, og sa: Her kan jeg ikke være, det går ikke. her er det noen som har dødd.

de spurte betjeningen, og ja, noen hadde dødd der inne for et par år siden.

En annen ting er "Ki" kraften som brukes i martial arts. Jeg har selv følt den på kroppen, og den er ekte :)

//Blarcky :cool:

Lenke til kommentar

Nåja. Jeg er ikke sikker på at alle kristne tror at det feks. sitter millioner av mennesker sitter oppå en sky. Jeg mener at gud er en tanke man kan tro på. For mange er det det som gjør at de klarer å presse seg hardere i forskjellige situasjoner på grunn av at de vet at noen er der og hjelper dem. De vet at gud vil hjelpe dem, og derfor blir de mer selvsikre og de får seg selv til å yte mer.

Alt er bare psykisk sier nå jeg.

Jeg synes at det kan sammenlignes med å ha en fantasivenn.

Jeg kunne selvfølgelig ha trodd på en eller annen fantasiperson, og fått han til å "hjelpe" meg, men jeg er ganske sikker på at det er oppdiktet, så jeg står heller på mine egne ben.

Lenke til kommentar
Men folkens, man kan ikke motbevise noe som ikke er bevist.

Godt sagt.

Mange spør hva meningen med livet er.

Jeg får meg ikke til å tro at det er å kaste bort så mye tid på å tilbe en skapning du strengt tatt ikke vet eksisterer. Tenk deg: du dør, og det skjer ingenting. du er rett og slett dau. da tenker du jo ikke mye over det, men allikevel har du gamblet vekk sannsynligvis ukesvis av livet ditt til sammen på å be, gå i kirken og andre religiøse ting.

DET er fail det xD

Lenke til kommentar
Jeg mener at gud er en tanke man kan tro på. For mange er det det som gjør at de klarer å presse seg hardere i forskjellige situasjoner på grunn av at de vet at noen er der og hjelper dem. De vet at gud vil hjelpe dem, og derfor blir de mer selvsikre og de får seg selv til å yte mer.

Så hvorfor kalle denne egenskapen gud, og ikke motivasjon?

Endret av cuadRo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg mener at gud er en tanke man kan tro på. For mange er det det som gjør at de klarer å presse seg hardere i forskjellige situasjoner på grunn av at de vet at noen er der og hjelper dem. De vet at gud vil hjelpe dem, og derfor blir de mer selvsikre og de får seg selv til å yte mer.

Så hvorfor kalle denne egenskapen gud, og ikke motivasjon?

Glimrende svart!

Bullseye kommentar :)

Lenke til kommentar
Den dagen "Gud" blir bevist,

blir jeg spontanreligiøs.

Men så lenge vitenskapelige teorier motsier det,

holder jeg meg til det som er bevist eksisterende.

Vet ikke med spontan religiøs.. Det kommer nok an på hvem gud vi finner. Er det allah eller den kristne gud tror jeg faktisk at jeg takker nei, for de er så jævle tilbednings syke og ynkelige at jeg ikke syntes de fortjener min tilbedelse :)

Men inntil videre holder jeg meg til hva som faktisk har rot i virkeligheten ja... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...