Myagos Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Ja vel. Ja vel? Det sa meg ikke mye... Synes du ikke det blir litt rart å kalle guden som sendte Jesus til jorden for mennskeskapt, og deretter kalle Jesus for gud? Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg kalte ikke Gud menneskeskapt og jeg kalte ikke Jesus en Gud. Prøv å få med deg hva jeg sier da kis. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Gud, Jesus og den hellige ånd er en, er dem ikke? Hvis GT er mennskeskapt, hva får deg til å tro at Javeh er gud og NT er sant? Lenke til kommentar
Linoxx Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 En av de grunnene til at jeg tror på gud er for å ha noen å be til når det ikke går bra. Når jeg gruer meg til noe eller trenger styrke til noe ber jeg til gud, i håp om at det skal hjelpe, og jeg kan si deg, det gjør det ofte og Man hvet ikke om Gud virkelig fins, ingen hvet det. Men man kan alltids tro. Å tro det er nesten sterkere enn å vite. Det synes ivertfall jeg. Enda en ting som er så bra med å tro på Gud for meg er det at den dagen livet mitt slutter ( lol ) da har jeg noen som jeg kan be til, stole på at alt kommer til å bli bra. Det er godt å ha noen du kan be til, stole på og si alt til Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Har trodd på gud i ca 2 år nå. Det hele startet da jeg begynte en plass som kalles UG eller Ungdomsgruppa. Her møtes vi ca 70 personer annenhver fredag og koser oss og lovsynger. Grunnen til at jeg begynte å tro på gud, er at når man ser all den energien og styrken folk får når de står der inne og ber og priser, er helt ufattelig! Ingen er redd for å drite seg ut og man ser all den kjerligheten de har til gud. Da blir man virkelig målløs. Jeg tror ikke at gud er en person som sitter i himmelen, men han er alt det gode i mennesket. Har også selv merket all den energien jeg får ved å betro meg til jesus og gud. Herlig å kunne fortelle om alt. Keep listening to Hillsong Endret 4. mars 2009 av Heigren Lenke til kommentar
RWS Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Har trodd på gud i ca 2 år nå. Det hele startet da jeg begynte en plass som kalles UG eller Ungdomsgruppa. Her møtes vi ca 70 personer annenhver fredag og koser oss og lovsynger. Grunnen til at jeg begynte å tro på gud, er at når man ser all den energien og styrken folk får når de står der inne og ber og priser, er helt ufattelig! Ingen er redd for å drite seg ut og man ser all den kjerligheten de har til gud. Da blir man virkelig målløs. Jeg tror ikke at gud er en person som sitter i himmelen, men han er alt det gode i mennesket. Har også selv merket all den energien jeg får ved å betro meg til jesus og gud. Herlig å kunne fortelle om alt. Keep listening to Hillsong Du er såklart klar over at alt dette du forteller om her kan du få med andre "medium! også, sånn som musikk, kunst, lyden av en grom motor osv? Du trenger altså ikke en "gud" for å oppleve dette... men er du ikke klar over dette kan det sikkert virke sterkt ja... Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Har trodd på gud i ca 2 år nå. Det hele startet da jeg begynte en plass som kalles UG eller Ungdomsgruppa. Her møtes vi ca 70 personer annenhver fredag og koser oss og lovsynger. Grunnen til at jeg begynte å tro på gud, er at når man ser all den energien og styrken folk får når de står der inne og ber og priser, er helt ufattelig! Ingen er redd for å drite seg ut og man ser all den kjerligheten de har til gud. Da blir man virkelig målløs. Jeg tror ikke at gud er en person som sitter i himmelen, men han er alt det gode i mennesket. Har også selv merket all den energien jeg får ved å betro meg til jesus og gud. Herlig å kunne fortelle om alt. Keep listening to Hillsong Du er såklart klar over at alt dette du forteller om her kan du få med andre "medium! også, sånn som musikk, kunst, lyden av en grom motor osv? Du trenger altså ikke en "gud" for å oppleve dette... men er du ikke klar over dette kan det sikkert virke sterkt ja... Mr. Killjoy Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 En av de grunnene til at jeg tror på gud er for å ha noen å be til når det ikke går bra. Når jeg gruer meg til noe eller trenger styrke til noe ber jeg til gud, i håp om at det skal hjelpe, og jeg kan si deg, det gjør det ofte og Man hvet ikke om Gud virkelig fins, ingen hvet det. Men man kan alltids tro. Å tro det er nesten sterkere enn å vite. Det synes ivertfall jeg. Enda en ting som er så bra med å tro på Gud for meg er det at den dagen livet mitt slutter ( lol ) da har jeg noen som jeg kan be til, stole på at alt kommer til å bli bra. Det er godt å ha noen du kan be til, stole på og si alt til Ååå! Prakteksempel på hva jeg mente i de forrige sidene. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Du er såklart klar over at alt dette du forteller om her kan du få med andre "medium! også, sånn som musikk, kunst, lyden av en grom motor osv? Du trenger altså ikke en "gud" for å oppleve dette... men er du ikke klar over dette kan det sikkert virke sterkt ja... Hvis folk synes produkter fra TV-Shop fungerer, så må de få lov til det. Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 En av de grunnene til at jeg tror på gud er for å ha noen å be til når det ikke går bra. Når jeg gruer meg til noe eller trenger styrke til noe ber jeg til gud, i håp om at det skal hjelpe, og jeg kan si deg, det gjør det ofte og Man hvet ikke om Gud virkelig fins, ingen hvet det. Men man kan alltids tro. Å tro det er nesten sterkere enn å vite. Det synes ivertfall jeg. Enda en ting som er så bra med å tro på Gud for meg er det at den dagen livet mitt slutter ( lol ) da har jeg noen som jeg kan be til, stole på at alt kommer til å bli bra. Det er godt å ha noen du kan be til, stole på og si alt til Ååå! Prakteksempel på hva jeg mente i de forrige sidene. Poeng til deg som forstår andre mennesker! Lenke til kommentar
O3K Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 For meg var det religionen som holdt igjen styrken som jeg måtte be for å få da jeg var religiøs. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 For meg var det religionen som holdt igjen styrken som jeg måtte be for å få da jeg var religiøs. Og for andre er det omvendt. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Du er såklart klar over at alt dette du forteller om her kan du få med andre "medium! også, sånn som musikk, kunst, lyden av en grom motor osv? Du trenger altså ikke en "gud" for å oppleve dette... men er du ikke klar over dette kan det sikkert virke sterkt ja... Hvis folk synes produkter fra TV-Shop fungerer, så må de få lov til det. Tydelig at du ikke skjønte plukket ihvertfall... Får dU kick av TV shop? Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 haha. TV shop er jo den moderne religionen, lureri til tusen! Men Cillit Bang fungerer, snakker av erfaring! Lenke til kommentar
RWS Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 haha. TV shop er jo den moderne religionen, lureri til tusen! Men Cillit Bang fungerer, snakker av erfaring! OK, ser veldig skjeldent på TV, så DEN så ikke jeg he he Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Gud, Jesus og den hellige ånd er en, er dem ikke? Hvis GT er mennskeskapt, hva får deg til å tro at Javeh er gud og NT er sant? Det vet jeg ikke. Det står ting i GT som kan hinte til at Gud er tre. Jeg skjønte ikke det siste spørsmålet. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) For meg var det religionen som holdt igjen styrken som jeg måtte be for å få da jeg var religiøs. Og for andre er det omvendt. For andre er det fraværet av religion som holder igjen styrken som de ikke må be for å få? Endret 4. mars 2009 av O3K Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 En av de grunnene til at jeg tror på gud er for å ha noen å be til når det ikke går bra. Når jeg gruer meg til noe eller trenger styrke til noe ber jeg til gud, i håp om at det skal hjelpe, og jeg kan si deg, det gjør det ofte og Man hvet ikke om Gud virkelig fins, ingen hvet det. Men man kan alltids tro. Å tro det er nesten sterkere enn å vite. Det synes ivertfall jeg. Enda en ting som er så bra med å tro på Gud for meg er det at den dagen livet mitt slutter ( lol ) da har jeg noen som jeg kan be til, stole på at alt kommer til å bli bra. Det er godt å ha noen du kan be til, stole på og si alt til Aaaah. Endelig en som har et kristent livssyn og holdning jeg kan akseptere og respektere. Det jeg liker aller best, er at du mest sansynlig driter i hva andre mener om din tro og føler ikke et behov for å overbevise andre om at du har rett. Familien på min mors side er ekstremt kristne, bla. flere misjonærer. Jeg har ikke lenger kontakt med de mest ekstreme av de. Siden jeg ikke lar meg vende er jeg mest sannsynlig ikke noe godt menneske i deres øyne. Trangen mange kristne har for å overbevise andre om at det de tror på grunner i fornuft er utrolig ødeleggende for forhold mellom mennesker. Lenke til kommentar
Linoxx Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Ååå! Prakteksempel på hva jeg mente i de forrige sidene. XD tnx Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Som barn og helt til jeg begynte på ungdomsskolen trodde jeg at det fantes en Gud. Som 15-åring utviklet jeg plutselig en stor interesse for universet og hvordan alt fungerer og henger sammen (atomer, evolusjon og lignende). Etter å, i flere år, ha satt meg skikkelig inn i det synes jeg nå at en Gud/skaper er nokså absurd. Endret 5. mars 2009 av Sondre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå