Gå til innhold

Hvorfor tror DU på Gud?

Anbefalte innlegg

Og en religiøs person vil ha lettere for å gi opp, siden han "vet" det venter noe bedre for han på den andre siden om han gir etter?

Jeg stiller meg tvilende til din kunnskap om psykologi.

Du misforstår totalt det jeg sa. Eksempelet mitt sa ingenting om religion eller noe av det. Bare om håp og det psykiske.

Så du mener at DU er denne vennen som ligger med et skudd i brystet HELE livet imellom??? Er det derfor du tror på gud, for du tror han sitter og holder deg i hånden og forteller deg at alt er OK, også etter at du er død?? Stoler du virkelig så lite på deg selv og din egen innsikt?

Igjen: Nei. Eksemplet mitt har lite med selve kristendommen å gjøre. Men håp og det psykiske. Dette lærer man blant annet i medisinstudier og helse og datt. Berolige pasienten fungerer, religion eller ikke. Men hvis pasienten garantert vil dø, så er det en annen sak.

Jøss, da skjønner jeg hvorfor du er kristen HoLy_CoW, ..... :eek:

Leser du i det hele tatt det jeg skriver? Nei, jeg er ikke kristen og jeg trenger ikke trøst for å klare meg gjennom hverdagen. Men jeg forstår at noen er det.

Men da vil jeg si at du også har en liten og svak psyke med et stort mindreverdighets kompleks...

Jeg vil si at du er en idiot på 13 som tror at hat på religion er tøft. Uhh, se på meg jeg fulgt med i naturfagtimene.

*bla bla bla resten av innlegget ditt*

Disse situasjonene er ikke i nærheten av det jeg kaller "ikke noe annet enn håp".

Så hvis du syntes du trenger den formen for trøst er det jammen på tide du tar et lite oppgjør meg deg selv og blir voksen!! Gud kan ikke redde deg fra en dritt, det kan KUN egeninnsatsen du legger inn i det

Herre...øøh...ateist! Please, les det jeg skriver denne gangen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og en religiøs person vil ha lettere for å gi opp, siden han "vet" det venter noe bedre for han på den andre siden om han gir etter?

Jeg stiller meg tvilende til din kunnskap om psykologi.

Du misforstår totalt det jeg sa. Eksempelet mitt sa ingenting om religion eller noe av det. Bare om håp og det psykiske.

Så du mener at DU er denne vennen som ligger med et skudd i brystet HELE livet imellom??? Er det derfor du tror på gud, for du tror han sitter og holder deg i hånden og forteller deg at alt er OK, også etter at du er død?? Stoler du virkelig så lite på deg selv og din egen innsikt?

Igjen: Nei. Eksemplet mitt har lite med selve kristendommen å gjøre. Men håp og det psykiske. Dette lærer man blant annet i medisinstudier og helse og datt. Berolige pasienten fungerer, religion eller ikke. Men hvis pasienten garantert vil dø, så er det en annen sak.

Jøss, da skjønner jeg hvorfor du er kristen HoLy_CoW, ..... :eek:

Leser du i det hele tatt det jeg skriver? Nei, jeg er ikke kristen og jeg trenger ikke trøst for å klare meg gjennom hverdagen. Men jeg forstår at noen er det.

Men da vil jeg si at du også har en liten og svak psyke med et stort mindreverdighets kompleks...

Jeg vil si at du er en idiot på 13 som tror at hat på religion er tøft. Uhh, se på meg jeg fulgt med i naturfagtimene.

*bla bla bla resten av innlegget ditt*

Disse situasjonene er ikke i nærheten av det jeg kaller "ikke noe annet enn håp".

Så hvis du syntes du trenger den formen for trøst er det jammen på tide du tar et lite oppgjør meg deg selv og blir voksen!! Gud kan ikke redde deg fra en dritt, det kan KUN egeninnsatsen du legger inn i det

Herre...øøh...ateist! Please, les det jeg skriver denne gangen!

Kanskje du burde formulert deg litt bedre da...

Idiot på 13.. :) ( prøv med + 35 da isåfall.... he he. )

Jeg også vet at det satses på placebo i sykepleien, men de satser IKKE på placebo alene......

Men herreateist var fin, den må jeg huske.... :D

Lenke til kommentar

Jeg også vet at det satses på placebo i sykepleien, men de satser IKKE på placebo alene......

Jeg vet jeg lider av formuleringsproblemer, unnskyld meg.

Det er faktisk ikke placebo jeg snakket om heller. Har du sett Balck hawk down? Ved slutten der når han ene rangeren hadde så store indre blødninger at han skulle dø, men det viste han ikke. Så sersjanten beroliget ham med at det skulle gå bra. Det hjalp jo så klart ikke. Men poenget mitt var at det kan evt. dempe enkelte smerter på pasienten.

kan prøve å komme med et nytt eksempel:

Du har sikkert hørt om tempelriddere som kjempet tappert og vant store slag. For det første skal jeg ikke be bort fra at de veldig flinke krigere teknisk sett, men sin sterke tro på gud, ga dem også viljen til å kjempe slik som de gjorde.

Man kan også bytte ut kristendommen her med nasjonalisme... Så ja, jeg vil si at religion fungerer til tider som et psykologisk hjelpemiddel (for noen).

11

Er du 11 år?

Javel....

Hehe, skulle bare slette et innlegg, men måtte skrive noe.

Lenke til kommentar

Jeg vet jeg lider av formuleringsproblemer, unnskyld meg.

Det er faktisk ikke placebo jeg snakket om heller. Har du sett Balck hawk down? Ved slutten der når han ene rangeren hadde så store indre blødninger at han skulle dø, men det viste han ikke. Så sersjanten beroliget ham med at det skulle gå bra. Det hjalp jo så klart ikke. Men poenget mitt var at det kan evt. dempe enkelte smerter på pasienten.

kan prøve å komme med et nytt eksempel:

Du har sikkert hørt om tempelriddere som kjempet tappert og vant store slag. For det første skal jeg ikke be bort fra at de veldig flinke krigere teknisk sett, men sin sterke tro på gud, ga dem også viljen til å kjempe slik som de gjorde.

Man kan også bytte ut kristendommen her med nasjonalisme... Så ja, jeg vil si at religion fungerer til tider som et psykologisk hjelpemiddel (for noen).

11

Er du 11 år?

Javel....

Hehe, skulle bare slette et innlegg, men måtte skrive noe.

Joda, skjønner hva du mener med den scenen i Black Hawk Dawn ja... Det jeg antagelig misforsto var hva det har med å tro på guder å gjøre...?

Fin film Black hawk down forresten... En kan si mye rart om amerikanere, men skyte det kan de... selv etter å ha gått så til de grader på trynet som de gjorde i mogadishu....

En kan fint ha kampånd uten tro på en gud, selv om den kampånden muligens ikke er så dristig :) he he.

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Kristendommen er i alle fall fin.

Jeg vil ikke sitte å forsvare islam og hinduismen, da jeg vet lite om disse religionene.

Richard Dawkins synes en moderat kristen er like grusomt som en muslimsk ekstremist. Men når han drar frem negative sider med religion, peker han bare på ekstremistiske handlinger som selvmordsbombere og steining.

Lenke til kommentar
De fleste anti-religiøse her inne har lest masse Richard Dawkins, og føler de må gjøre noe med den "grusomme religionen".

Det krever ikke mer enn å se på tv2, følge med på reklamene, og komme til grunnbunn i hvorfor så mange ateister her inne har veldig mye å skrive om: "Rett skal være rett!"

Ellers er det ikke bare verk av Richard Dawkins som er gode å ha i baklokket. Hva med James Randi?

Lenke til kommentar
Enkelte "ateister" her inne. Har dere ikke arbeid/utdannelse som trenger dere? Mange timer daglig med anti-religiøs-agenda-virksomhet. Er det virkelig så givende?

Vil du ikke si dette gjelder i like stor grad for de kristene som er her? (Eller de som vekker meg 8 om morgenen annenhver søndag for å fortelle meg om deres versjon av Jesus)? Skjønner ikke helt hva du ønsker å tilføre diskusjonen.

For min del er det av barmhjertighet at jeg prøver å redde religiøse fra den onde imaginære guden som hindrer dem å tenke rasjonelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...