Moera Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Hei Problemet med pcen min er at den får Black screen under spilling, klarer å spille alle spill i ca 5 minutter men så får jeg black screen å pcen fryser(vet ikke om lyden forsetter eller om den går i loop). Klarer å spille wow i windowed mode uten crash men alle andre spill får jeg black screen i.(Fallout3, Crysis, Farcry2, CoD4/CoD5, Age of Empires3, Warcraft3 TfT) Har brukt Furmark for å test sjermkort temeraturen å ble litt bekymret, starta på 58 grader og i løpet av 4-5 minutter så er den oppe i 85 Grader. Jeg har 1 Stor vifte opp på toppen av kabinette, 2 fremme på forsiden av kabinettet, 1 på siden og 1 på baksiden av kabinettet, all disse fungerer fint, cpu vifta går strømforsyningsvivfta går er ikke helt sikker på skjermkortvifta, men ganske sikker på at den går,(vanskelig å se fordi skjermkortevifta er på samme sida som lydkortet og det er 1 cm mellom de). Har renska hele pcen for støv. Har en mistanke om at det kan være overoppheting, sitter i et lite rom med 8 andre folk+pcer. Ganske varmt her. DXDIAG: -System -Operativ system: Windows Vista Home Premium 32 (6.0, Build 6001) -Systemprodusent: MSI -Systemodell: MS-7366 -BIOS: Default System BIOS -Prosessor: Intel® Core/TM)2 Duo CPU E6850 @ 3.00GHz -Minne: 30006 RAM -Sidevekslingsfil: 1135 MB Brukt 5084 Tilgjengelig -DirectX-Versjon: DirectX 10 -Skjerm -Skjermkort: NVIDIA GeForce 9600 GT -DAC-Type: Intregated RAMDAC -Circa totalt minne: 1749 -Oppløsning: 1024x768 32bit 60hZ -Hoveddriver: nvd3dum.dll, nvwgf2um.dll -Versjon: 7.15.0011.8206(Engelsk) -Dato: 09.02.2009 13:18:00 -WHQL-logo: Ja -DDI-versjon: 10 EDIT#1: Det funker fint å sitte på nette lese vg osv, det er bare inne i spille dette skjer, ikke i filmer eller noe annet. På forhånd Takk for hjelpen. Endret 25. februar 2009 av Moera Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Fikk det samma som deg i flere spill, men det forsvant da jeg oppgraderte til Windows 7. Slik jeg tror det var med meg er at drivern var ustabil eller ikke hadde avinstallert forrige driver ordntlig. Empire Total War Demo og Dead space frøs hele tiden (mange små spill også) og jeg fikk black screen slik at jeg måtte slå av pcen feil, som sagt det forsvant da jeg oppgraderte fra Vista til Windows 7. Jeg hadde samme skjermkort (Gått over til Gtx 285) og systemprodusent som du. Eneste jeg vet er at problemet forsvant da jeg gikk vekk fra Vista. 9600GT skal fungere i alle de nye spilla. Har mange forskjellige temperaturer også oppe i 85c noen ganger men det har ikke krasjet meg. Det hjelper ofte å ikke ha to kort for nære hverandre. tror det er 5 cm til det nærmeste kortet i oppsettet mitt. Endret 25. februar 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Moera Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Kunne du gitt meg en Download Link, eller lignende på PM eller sende den på mail? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) http://www.microsoft.com/windows/windows-7...a-download.aspx Går fremmdeles å få tak i key selv om ikke betaen er ute til nedlastning lenger.. men det kan man vel fiske opp i bukta. Kjører selv 7022 med lovlig beta key..hehehe. bruker nå selv windows 7 som hoved OS:) men kan ikke garantere for at løsningen fungerer for deg, selv om det fungerte for meg. Kan fremmdeles være varmeproblem eller for lite strøm fra psu for eksempel. Endret 25. februar 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Moera Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Lydkortet mitt stod ca 1,5 cm fra skjermkortet, prøvde å ta det ut scanna alt som var å scanne, og slikt, tok en systemgjenoppretting etter det var lyden borte, har flere mic/headset inganger på pcen prøvd alle, miccen fungerer men ikke lyden. Lenke til kommentar
Hanzi. Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Ville og vert litt bekymret vist temperaturen på skjermkortet er over 80grader i load. Burde prøve å finne program som kanskje kan stille viften opp. Når jeg fikk midt skjermkort gikk viften på 20% av max. Er litt usikker på hva program du kan bruke med Nvidia kort siden jeg bruker ATI sitt skjermdriver program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå