Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mine "gode" venner..

Anbefalte innlegg

Ok. Jeg er snart 18 år. Går i 2.klasse videregående. Jeg har noen få venner, men de er ikke til å snakke med om ting som liksom, er viktige for meg. Jeg har depresjoner og jeg kan ikke snakke med de om det for de bare flåser det vekk. Vi har på en måten en liten krets da, med folk jeg bruker å fare ut med i lag i helgene. Jeg føler meg ikke tilfreds sammen med de i det hele tatt fordi vi er så forskjellige. Jeg er uvenner med to stykker av dem og det har visst laget en slags barriere da.. at når vi folka skal på vors i lag så har jeg live lyst fordi de to andre skal dit også. Men så har jeg såklart lyst ut i helgene å ha det gøy jeg og.. men jeg blir så deprimert av at de to er der. Jeg liker meg ikke i det hele tatt. Vennene mine er slik som ikke tenker på de de har rundt seg... viss de ser jeg har det vondt, spør de ikke om det er noe galt fordi de er for "tøffe". Uff.. men nå vil jeg mest drite i det. Har tatt kontakt med to gamle venniner fra barneskolen, som jeg ikke har vert sammen med på leeeenge. Jeg skal vere sammen med hun ene neste uke og jeg vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg eller noe.. er så nærvøs.

Er det rett av meg å få meg nye venner og ditche de gamle?.. føler at jeg har holdt på de gamle fordi jeg måtte ha noen å fare ut med i helgene.

Alt er egentlig veldig komplisert. Så er det så vanskelig å få seg nye venner..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å utdype svaret til brutal_mann: (for han har helt rett)

Ja, det er OK å bytte venner. Er du ikke tilfreds med situasjonen du er i, og vennene du har så er det absolutt ingen grunn til å fortsette å være med de.

Venner skal jo være noe man har fordi man trives i dems selskap, og har lyst til å være sammen med de.

Så vær ego. Kom deg ut og få deg de vennene du har lyst på. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...