Gå til innhold

Laste ned fra Spotify

Garnes

Anbefalte innlegg

"Ifølge svenske Di.se dukket det forrige uke opp et nytt program som tar seg forbi Spotifys sperringer og lar deg laste ned musikken og lagre den på din maskin.Di.se navngir ikke tjenesten og har heller ingen lenke, så Teknofil har ikke selv sett eller forsøkt tjenesten. Det er dermed usikkert om det er snakk om et program som tar opp lyden mens den spilles av eller om det er et program som lar deg laste ned sanger og spillelister direkte."

tatt fra : http://www.teknofil.no/wip4/spotifykoden_k.../d.epl?id=35787

Er det noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finns jo uttallige programmer som tar opp lyden fra lydkortet i PC'en. Hvis det er snakk om et slikt, så er det ingen stor nyhet.

Dessuten så tviler jeg på at det er lovlig dette programmet?

Det jeg mener er et program som lar deg laste ned sanger og spillelister direkte.

At det finnes drøssevis av andre programmer som tar opp musikken for deg er jeg klar over.

Men leste dette, og så at det var snakk om at det nesten akkurat har kommet ut.. Så lurte på om noen viste.

Vet ikke om det er lovlig eller ulovlig, fikk bare lyst å teste ryktene.

Lenke til kommentar

Har gjort litt research og funnet ut følgende:

Programmet heter Spotsave. Grunnen til at jeg kan skrive navnet i forumet er fordi det ikke funker lengere. Spotify folkene har klart å stoppe Spotsave. Så så vidt jeg vet er det ikke mulig å laste ned musikk fra Spotify. Noe som egentlig er greit siden jeg ikke vil ødelegge en så bar ting som Spotify.

Lenke til kommentar

Må dessverre si at det frister veldig å få lasta ned sangene fra spillelista slik at jeg kan få de inn på mp3-spilleren (mobilen i mitt tilfelle)

De gode, lovlige alternativene klarer fint å ødelegge seg selv på egen hånd, men det hjelper ikke at vi gir dem unnskyldninger.

Hvordan?

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Seriøst, hvorfor skal folk ødelegge det ENE gode gratis/betalings programmet som er bra?? Jeg støttet ikke platebransjen i deres saksøke strategi men når det gjelder spotify vil jeg ALDRI gjøre dem noe vondt... Jeg betaler gledelig for tjenesten.

Lenke til kommentar

Poenget er jo at Spotify er lovlig. Når man misbruker tjenesten ved å kopiere musikk derfra, så vil folka bak fort gå lei. Noe som gjør at man sitter igjen uten lovlige alternativer.

Dersom man skal laste ned ulovlig så kan man vel gjøre det uten at det skal gå ut over det ene gode alternativet vi har?

Edti:endret idiotisk formulering

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig veldig enig med Wikipedersen. Man kan laste ned musikk masse andre plasser.

Men tingen med spotify er at du har spillelista klar. Så man slipper på en måte å lete opp sangene for så å laste dem ned...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...