Gå til innhold

Bygge spill pc 15-18k

Anbefalte innlegg

heisann ny her men har lest igjennom det meste som er her over et par uker naa :p

mener jeg har faatt oppdatert meg aalreit paa hva som gjelder naa osv men kan ikke si jeg er helt sikker paa meg selv naar det kommer til hva som l0nner seg for meg som skal gj0re f0lgende

spille world of warcraft og counterstrike.. vill nok komme til a pr0ve endel nytt ogsaa etterhvert saa pcn skal funke bra til de nye spillene , men det jeg vil fremtil er at jeg er sykelig opptatt av at fps spill skal gaa glattest mulig med h0yest mulig fps leste noe om at det er visse oppsett som passer bedre til det en andre noe med nordbru osv og stabilitet osv som sagt lest endel men fortsatt usikker.

saa er det noen som kan ta paa seg ansvaret aa hjelpe meg frem til et oppsett til 15-18k ca

ser helst at det skjer ifra komplett eller en annen butikk som har samme kj0psbetingelser som komplett da jeg har mulighet til a kj0pe paa avbetaling uten noen spes rente paa komplett :)

skal forsaavidt bruke pc mye til film hd streaming ogsaa

har ps3 saa trenger forsaavidt ikke noe sinnsykt med bluray osv i pcn saann jeg ser det

hvis ingen har noe store grunner til at jeg absolutt maa ha det :p

og saann til slutt om det er amd eller intel er meg likegyldig er ikke noe fanboy den ene eller andre veien jeg vil bare ha ett oppsett som ikke skaper problemer og er best mulig

jo mindre st0y jo bedre men jeg vet at gaming pc og st0ysvak ikke henger godt sammen :(

gjerne kom med forslag til overklokking oppsett som dere vet funker i praksis ikke teoretiske muligheter :) takk takk skal pr0ve aa faa gjort dette naa i l0pet av uka saa hadde vaert fint med raske tilbakemeldinger ..

har klart og surre til med tastaturet saa norske taster er ikke tilstedevaerende som dere sikkert har skj0nt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i7, X58, DDR3 (tre-kanals), Thermalright Ultra120 Extreme kjøler, GTX285, 650 - 1000w Strømforsyning, Antec P182/Lian Li.

Surf litt rundt. Har ikke tid til å sette opp noe forslag nå, men kan gjøre det seinere.

Når det kommer til tastaturproblemet ditt.

I XP;

Kontrollpanel --> Date, Time & Regional Settings --> Regional And Language options --> Languages --> Details --> [endre til Norsk]

:D Ble litt irritert på den skrivinga der

Lenke til kommentar
i7, X58, DDR3 (tre-kanals), Thermalright Ultra120 Extreme kjøler, GTX285, 650 - 1000w Strømforsyning, Antec P182/Lian Li.

Surf litt rundt. Har ikke tid til å sette opp noe forslag nå, men kan gjøre det seinere.

Når det kommer til tastaturproblemet ditt.

I XP;

Kontrollpanel --> Date, Time & Regional Settings --> Regional And Language options --> Languages --> Details --> [endre til Norsk]

:D Ble litt irritert på den skrivinga der

har surfa rundt men jeg har store problemer med og bestemme meg saa trenger bare h0re hva som gjelder og ikke gjelder :)

er ikke helt ny i windows :) men jeg traakka paa skuffen til cdromen sa den er knekt faar ikke putta inn windows cdn som det blir bedt om :p men faar jeg oppsettet mitt saa skal det vaere ordna naar ny pc er oppe aa kj0re :) sitter paa 1,6 duron 256ddr og 32mb ati rage naa saa er ikke i hum0r til a gj0re noe mer med det drittet her :p

Lenke til kommentar
Yes. Her har du den.

Ble ikke alt det samme som jeg nevnte over.

Si om det er noe jeg har glemt

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=93282

ser greit ut det saa ved f0rste oyekast det som alle sier er jo at 920 fint gaar ann aa klokke opp trygt til over 940 saa l0nner seg jo

men skjermkortet har bare lest at 295 er det som er det beste naa tenkte kanskje etterhvert aa kj0re i sli naar det maatte bli n0dvendig tanker rundt det.

ogsaa harddisk vil det ikke vaere bedre med en veliciraptor disk evt en ssd disk

til og ha OS og spill paa

og hvordan er det hovedkortet med tanke paa overklokking? :)

bare maa sp0rre liker aa ha gode grunner for hvem hva hvorfor :p

tanker?? :)

edit : asus rampage II extreme vil det vaere noe vesentlig forskjell paa det hovedkortet kontra det du satt opp saa ytelsemessig eller bare dyrere pga masse ekstra duppeditt som jeg ikke vil komme til a dra noe spesielt nytte av?

Endret av cripkilla
Lenke til kommentar

Rampage kortet er noen hakk heftigere. Men du skriver 15-18k , så da prøver jeg heller å få det billigst mulig i første omgang.

En VelociRaptor vil være bra til systemdisk, og det er mye å tjene på det. GTX295 er det heftigste kortet du får akkurat nå, så det vil du såklart ha enorm glede av. Men husk, alt koster penger. Skal du gjøre de oppgraderingene nevnt over, så er vi fort oppe i 20 tusen kroner.

Hvilken skjerm skal du spille på? GTX295 er ikke noe vits hvis du ikke kjører høy oppløsning.

Klokking vil du nok komme lengre med med Rampage. Dette kortet har også bedre SLi-muligheter.

Lenke til kommentar

Hva slags skjerm har du? På grensa til veldig unødvendig å satse så hardt på skjermkort hvis du har liten skjerm med lav oppløsning.

Og vurdert det gamle systemet, P45/X48? Du sparer rundt regnet 4000kr på å ta en E8500 og nevnte hovedkort og DDR2 ram. Tror ikke ytelsen blir så horribelt mye dårligere... Og en tusenlapp å spare på ATi 4870x2 fremfor GTX295.

Forslag fra min side. Den nye serien til Intel koster urovekkende mye akkurat nå, mest pga dyrt hovedkort og ram.

Lenke til kommentar

skal spille paa stor skjerm saa for meg er det ikke overkill med det skjermkortet :)

lest at de fleste ikke er fan av slike oppsett men jeg har planlagt og bruke den summen paa det saa utifra den summen jeg skal bruke saa er vel det her en ganske bra oppsett eller hva?

og den eneste oppgraderingen jeg vil trenge i senere tid naa vil evt vaere et ekstra gtx 295 om en god stund saa vil jo ogsaa slippe a maatte tenke paa neste oppsett en god tid fremover :)

Lenke til kommentar

Saann her ble oppsettet mitt wikipedersen :) takk for all hjelp :)

Corsair Dominator TWIN3X DDR3-1600 6 GB (3x2GB)

DFI LANPARTY UT X58-T3eH8 D

EVGA GeForce GTX 295 Plus 1792 MB PhysX

Intel Core i7 920

Lian Li PC-A71

MIST Modulær 1000W

Noctua NH-U12P SE1366

Samsung Spinpoint F1 1 TB

Western Digital VelociRaptor 300 GB

Endret av cripkilla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...