RulleRimfrost Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg skal importere data fra forskjellige odbc-kilder inn til en tabell jeg har kalt LocalData. Hvordan skal jeg tenke for å gjøre dette ? Det første som slår meg er å lage en temp-tabell importere til denne, og så forsøke å merge denne inn i LocalData på en måte. Finnes det kanskje en bedre måte å gjøre dette på ? Public Function FillDt(ByVal dt As DataTable, ByVal con As String, _ ByVal qry As String) As DataTable Using connection As New OdbcConnection(con) Dim adapter As New OdbcDataAdapter(qry, connection) Try connection.Open() adapter.Fill(dt) Catch ex As Exception txtInfo.Text = ex.Message End Try End Using Return dt End Function Private Sub btnLoadDb_Click(ByVal sender As System.Object, _ ByVal e As System.EventArgs) Handles btnLoadDb.Click 'Hent odbc og query fra kilde WL Dim LocalData As DataTable = New ds.tblInternalDataTable Dim queryWL As String = My.Settings.queryWL 'Sett gridview kilde til den nylig fylte tabellen FillDt(LocalData, My.Settings.odbcWL, queryWL) dgwMain.DataSource = LocalData End Sub Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Vet ikke helt hvordan du vil utføre dette i praksis, men det finnes iallefall en algoritme for å merge to sorterte tabeller. function merge(a, b) var list result var int i, j := 0 while (i < length(a)) and (j < length(b)) if a = b[j] add a to result i := i + 1 j := j + 1 else if a < b[j] add a to result i := i + 1 else add b[j] to result j := j + 1 while i < length(a) add a to result i := i + 1 while j < length(b) add b[j] to result j := j + 1 return result Sakset fra Wikipedia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå