snippsat Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Er det bare å gå inn på Mcafee SecurityCenter å slå av konfigurasjonene for brannmur og virusscan? Deretter klikke på linken til Combofix under Veiledning og så skal det gå bra? Ja og svar ja på alle spørsmål. Post loggen den lager. De Auslogic roter ikke til noe dem stabler om hdd og register,så ting skal gå fortere. Pass på at ikke en prosess bruker mye av cpu. Ctrl+alt+del<prosesser> Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Bare et par oppklaringer:1. Hvordan kan jeg vite at de som svarer meg har noe fornuftig å si og ikke "roter til" det som andre har sagt? Beste måten å forsikre deg om dette, er å høre på de du ser er en del aktiv i "Antivirusprogrammer og datasikkerhet". Er vel ca. 5-6 som går igjen ganske ofte Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Bare et par oppklaringer:1. Hvordan kan jeg vite at de som svarer meg har noe fornuftig å si og ikke "roter til" det som andre har sagt? 2. Hva gjør disse to programmene du foreslår - i forhold til det andre jeg har gjort? er litt offtopic :s Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 1. hvis du klikker på navnet til de som poster så kan du se hvor de er aktive. skal ikke nevne alle som hvet mye om data på forumet men de som er aktive her her: norbat SNIPPSAT r2d290 Submit -smash- tosha0007 Pizzaen kan hendle jeg skrev noen navn feil men men men altså dette er et offentlig forum der hvem som helst kan svare. du hvet ikke om de er eksperter/en gutt på 8 år som ikke hvet en dritt. er vell egentlig ikke for og skremme deg men slik er et forum 2. Regestry defrag går igjennom regestry som er på dataen (noe av det som styrer mye på dataen bestemmer hvordan ting skal kjøres osv) "Windows Registry is a database that stores Microsoft Windows settings and options. It contains all the information for all hardware, operating system software, other software, and user settings. You can view the registry contents using the Registry Editor (see the screenshot below)." Disk Defrag går igjennom registre for hardisken (der står alt som er i hardisken) og hvis du eks. sletter en mappe/fil så vil de bli et tomt "hull" i det registre" "Fragmentation is caused by creating and deleting files and folders, installing new software, and downloading files from the Internet. Computers do not necessarily save an entire file or folder in a single space on a disk; they're saved in the first available space. After a large portion of a disk has been used, most of the subsequent files and folders are saved in pieces across the volume." Lenke til kommentar
hcoa Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Nå har jeg kjørt Auslogics Disk Defrag - og fikk beskjed om at pc'n skal være 12% kjappere. Videre står det en melding om at maskina ikke er optimalisert, for programmet har avdekket at enkelte av software ikke fungerer "for the best perfomance". Det anbefales at jeg skal laste ned Auslogics BoostSpeed to impove the performance of: windows core, internet browser og disks and the registry. The scan and some of the tweaks in this program are free. Hva er dette? Noen som har prøvd dette? Og er det noen vits ettersom det koster penger? Skal forsøke å gjøre neste oppgave som tidligere er anbefalt Regestry Clean. Men noen spørsmål: Pc'n er foreløpig like treg, og jeg holder på å bli rimelig frustrert - både explorer og opera låser seg til stadighet - "svarer ikke" - dette spesielt når jeg åpner den. Videre har jeg vært plaget av at jeg får en advarsel fra McAfee om at jeg ikke er beskyttet og da må jeg reparere dette. Er det noe "kødd" som roter med maskina mi? Håper noen kan svare... Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Auslogic BoostSpeed har jeg og det er bra (er bare 15 dager trial. men jeg har litt lenger ) er litt fler programmer der du bla. kan tweake windows + firefox/opera/internett explorer osv. er også disk cleaner programmer der og internett speed booster.. det med at internett vinduer slutter og svare hadde jeg i starten men etter lit oppdateringer så var det borte (har du oppdatert windows / Opera / Explorer i det siste?) McAfee: 1. du ikke har betalt/ikke gidder eller du kan bytte til et gratis antivirus. 2. McAfee har noen korrupte filer som den ikke greier og fikse. 3. McAfee ikke er oppdatert. 4. er noe viru som tuller med deg :s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå