Gå til innhold

Splitter ny United Flatskjerm. Gråskjær i bildet!

Anbefalte innlegg

Yessda, endelig kjøpt meg en ny TV.

Stor forskjell fra min forrige 24¨ til min ny 32¨ United Flatskjerm.

Vel, det var slik jeg følte for 5 dager siden!

Jeg opplever gråskjær i bildene.

Og med dette mener jeg at hele bildet blir så og si fargeløst, at fargene forsvinner litt. De blir svakere.

Dette hender kanskje hvert 10. sekund og varer i kanskje 2 sekunder. Dette varierer egentlig.

Så det jeg lurte på her nå, var om det var en mulighet for at jeg selv kunne fikse det uten å sende den til reperasjon.

Har hørt at noen sa det hjalp å sende den inn, men syns det virket litt drastisk, så tenkte jeg skulle spørre litt rundt før jeg gjorde noe! :)

Takker for all mulig hjelp eller innslag som muligens kommer!

Mvh. Adrian.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg fik lyst til å nevne at jeg har prøvd flere lommeradioer av forskjelige merker ( både unitid og mere kjente merker ) ingen av dem har holdt spesielt lenge.

om man kjøpte en lommeradio av merket unitid til ca 100 kr( det jeg betalte for en del år siden ) så forventer man ikke den skal holde så lenge. den hold lengre en jeg forventet.

sener kjøpte jeg en analog lommeradio av et mere kjent merke til 200-300 kr ( husker ikke helt nøyaktig). den hold ikke så lenge som jeg forventet. spesielt når den kan bli utsatt får støv fra et snekkerverksted .

dette var min erfaring med united .

Lenke til kommentar
... 32¨ United Flatskjerm.

...

Jeg opplever gråskjær i bildene.

Og med dette mener jeg at hele bildet blir så og si fargeløst, at fargene forsvinner litt. De blir svakere.

Dette hender kanskje hvert 10. sekund og varer i kanskje 2 sekunder. Dette varierer egentlig.

Gråskjær bør man normalt kunne fikse ved å justere lys, kontrast, baklys og fargemetning, men hvis det er noe som ikke er der hele tida, men kommer og går er det en feil.

Oppstår dette når du ser TV-programmer med TV-ens innebygde tuner? Da ville jeg snarest reklamert på TV-en. Hvor er den kjøpt, butikk eller nett?

Eller er det bare når du bruker eksterne kilder som DVD-spiller, dekoder, spillkonsoll, PC? I det tilfellet ville jeg først sjekket kabelen mellom den eksterne boksen og TV-en. Hvaslags kabel? (HDMI, SCART etc.) Er den tynn, billig og dårlig? Sitter den skikkelig i? Hvis du bruker SCART, er den eksterne boksen innstilt på å sende ut RGB-signal?

Lenke til kommentar

Hvis du bruker en billig scart, eller bare vanlig analoge kabel-tv signaler så er slike billigmerker VELDIG sensitive på hvilket signal dem får inn.

På dårlige TV'n så vil et crappy signal gi et crappy bilde, på bedre TV'r bil et crappy signal bli ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...