KremBanan Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) - Hvilken film er det jeg skal bruke til denne? - Hvordan er det man skal "behandle" bildene når de kommer ut? - Og så er "tårnet"(den man skal se inni, unnskyld mine manglende proff-uttrykk:)) litt bulkete. Dvs at man ikke kan bare legge den sammen uten å ha lirket litt, sånn at 'klaffene ' går i hverandre. Og hvis man ikke lirker litt før man tar bilde, så blir det en liten åpning der. Har åpningen der noe å si for kvaliteten på bildene? KremBanan edit: fant ut at det fulle navnet er Polaroid SX-70 Sonar Endret 25. februar 2009 av KremBanan Lenke til kommentar
KremBanan Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Har googlet litt og fant ut at man vanlig film til dette kameraet ikke finns lengre. Man må bruke noe som heter 'Polaroid SX-70 Blend Film'. Noen som vet hvor man får tak i dette? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 http://www.polapremium.com/shop/film/sx70/...1_0909_artistic Lenke til kommentar
KremBanan Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Takk for linken. Bestilling sendes straks lønna kommer inn Flere spørsmål: -Hvordan er det man skal "behandle" bildene når de kommer ut? Skal man holde de helt i ro? Skal de være i mørket i noen minutter? - Og så er "tårnet"(den man skal se inni, unnskyld mine manglende proff-uttrykk:)) litt bulkete. Dvs at man ikke kan bare legge den sammen uten å ha lirket litt, sånn at 'klaffene' går i hverandre. Og hvis man ikke lirker litt før man tar bilde, så blir det en liten åpning der. Har åpningen der noe å si for kvaliteten på bildene? -Finnes det blitz til dette kameraet? Takker for all fremtidig input Lenke til kommentar
oddgeira Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Takk for linken. Bestilling sendes straks lønna kommer inn Flere spørsmål: -Hvordan er det man skal "behandle" bildene når de kommer ut? Skal man holde de helt i ro? Skal de være i mørket i noen minutter? - Og så er "tårnet"(den man skal se inni, unnskyld mine manglende proff-uttrykk:)) litt bulkete. Dvs at man ikke kan bare legge den sammen uten å ha lirket litt, sånn at 'klaffene' går i hverandre. Og hvis man ikke lirker litt før man tar bilde, så blir det en liten åpning der. Har åpningen der noe å si for kvaliteten på bildene? -Finnes det blitz til dette kameraet? Takker for all fremtidig input går ut fra at de kun skal tørke en stund. ca 2min skal vel holde? kommer an på varmen i rommet Lenke til kommentar
TaraldR Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Jeg har, ved siden av speilrefleksen, fotografert litt med et Polaroid Land Camera som bruker samme film. Bildene blir fine og nostalgiske – med ullen skarphet og duse farger. Jeg har aldri prøvd å manipulere bildene, men det skal visstnok være mulig. Det er bare å google sx-70 og manipulation Uten blits er det vanskelig med innebilder, og polaroidblitser er vanskelige å oppdrive. Prøv e-bay. (Prøvde legge ved lenker, men fikk det ikke til) Endret 4. mars 2009 av TaraldR Lenke til kommentar
KremBanan Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 går ut fra at de kun skal tørke en stund. ca 2min skal vel holde? kommer an på varmen i rommet Men skal man "riste" litt i dem? Syns å huske min far brukte å gjøre det.. Skal de være i mørket i minuttene de bruker på å fremkalles? Lenke til kommentar
TaraldR Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 går ut fra at de kun skal tørke en stund. ca 2min skal vel holde? kommer an på varmen i rommet Men skal man "riste" litt i dem? Syns å huske min far brukte å gjøre det.. Skal de være i mørket i minuttene de bruker på å fremkalles? Litt sent: svaret er nei. Ta bildet, og vent. Intet mørke, og ingen risting er nødvendig. Polaroid er moro, men filmen har etter hvert blitt både sjelden og dyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå