Gå til innhold

Gaming-PC til 8000-9000 (trenger noen råd)

Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat hatt bursdag og sparegrisen er blitt betydelig fullere. Tenker på å kjøpe en ny PC og jeg vil ha mest mulig ytelse til en god pris. Tenkte på å kjøpe fra komplett.no hvor du kan velge delene du vil ha til PC-en selv. Det er viktig at PC-en jeg kjøper kan takle alle mulige spill i dag og i en god stund fremover.

Hva synes dere om dette oppsettet? Ser det greit ut?

Jeg tenkte på denne PC-en Komplett Gamer i05

Med følgende deler:

Kabinett: Cooler Master Centurion 534, Sort/Sølv, Aluminium Front (Uten Strømforsyning)

hovedkort: Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16

prosessor: Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan

skjermkort: XFX GeForce 9800GTX+ 765M 512MB PhysX PCI-Express 2.0, "OC" 2xDVI, HDCP Graphics Plus, 3D Stereo, w/Assassins creed

Strømforsyning: Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI

Optisk leser/brenner: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner Black AD-5200S-08, 20x, SATA

DDR2 minne: Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5, Kit w/two matched ValueRAM 2048MB DDR2

Harddisk: Hitachi Deskstar P7K500 500GB, 7200RPM, 16MB Cache, SATA

Lydkort: Creative SB X-Fi XtremeGamer ,PCI, Retail

Totalpris (uten OS): 8267 kr.

Når det gjelder OS har jeg ikke bestemt meg. Jeg har Windows Vista her hjemme, så jeg tenkte på å kjøpe PC-en uten OS for å holde prisen nede. Det jeg lurer på angående dette er om jeg kan støte på noen problemer ved å kjøpe maskinen uten OS og installere det selv. Jeg tenkte på når du skal boote PC-en fra den optiske leseren må du gjøre noen endringer i bios innstillingene. Jeg lurer altså på om bios menyen er noe som kommer med hovedkortet eller om man må ha et OS for å komme inn i bios menyen?

Oppsummering av spørsmål:

Hva synes dere om dette oppsettet? Ser det greit ut?

Kan jeg støte på noen problemer ved å kjøpe maskinen uten OS og installere det selv?

ER bios menyen er noe som kommer med hovedkortet eller om man må ha et OS for å komme inn i bios menyen?

Håper dere skjønte hva jeg mente.

Jeg trenger noen gode råd: =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...