Diddy Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Hei, har akkurat hatt bursdag og sparegrisen er blitt betydelig fullere. Tenker på å kjøpe en ny PC og jeg vil ha mest mulig ytelse til en god pris. Tenkte på å kjøpe fra komplett.no hvor du kan velge delene du vil ha til PC-en selv. Det er viktig at PC-en jeg kjøper kan takle alle mulige spill i dag og i en god stund fremover. Hva synes dere om dette oppsettet? Ser det greit ut? Jeg tenkte på denne PC-en Komplett Gamer i05 Med følgende deler: Kabinett: Cooler Master Centurion 534, Sort/Sølv, Aluminium Front (Uten Strømforsyning) hovedkort: Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16 prosessor: Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan skjermkort: XFX GeForce 9800GTX+ 765M 512MB PhysX PCI-Express 2.0, "OC" 2xDVI, HDCP Graphics Plus, 3D Stereo, w/Assassins creed Strømforsyning: Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI Optisk leser/brenner: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner Black AD-5200S-08, 20x, SATA DDR2 minne: Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5, Kit w/two matched ValueRAM 2048MB DDR2 Harddisk: Hitachi Deskstar P7K500 500GB, 7200RPM, 16MB Cache, SATA Lydkort: Creative SB X-Fi XtremeGamer ,PCI, Retail Totalpris (uten OS): 8267 kr. Når det gjelder OS har jeg ikke bestemt meg. Jeg har Windows Vista her hjemme, så jeg tenkte på å kjøpe PC-en uten OS for å holde prisen nede. Det jeg lurer på angående dette er om jeg kan støte på noen problemer ved å kjøpe maskinen uten OS og installere det selv. Jeg tenkte på når du skal boote PC-en fra den optiske leseren må du gjøre noen endringer i bios innstillingene. Jeg lurer altså på om bios menyen er noe som kommer med hovedkortet eller om man må ha et OS for å komme inn i bios menyen? Oppsummering av spørsmål: Hva synes dere om dette oppsettet? Ser det greit ut? Kan jeg støte på noen problemer ved å kjøpe maskinen uten OS og installere det selv? ER bios menyen er noe som kommer med hovedkortet eller om man må ha et OS for å komme inn i bios menyen? Håper dere skjønte hva jeg mente. Jeg trenger noen gode råd: =) Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Når det gjelder OS, så kan du strengt talt egentlig ikke bruke din nåværende på den nye PCen. Ellers ser ting fint ut. Jeg ville dog byttet til Centurion 590 kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå