Lifeform Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Hei, Vi leiter nå etter en streamserver som skal serve lokalsamfunnet med live TV via en nettside. Teknologi: Windows Live Media, evt. annen teknologi om denne måtte funke bedre. Jeg hater Microsoft som pesten, men ene samarbeidspartneren har utrykkt ønske om dette. Noen som har noe tips om lynrask norsk server på dette...? Gjerne i Bergen. Må takle enkelt strømmer på minst 1Mbit. Altså mange slike strømmer (1Mbit Windows Media eller annet format... sikkert noe komprimering her?). Lifeform Endret 24. februar 2009 av Lifeform Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Flere store hosting-selskaper har vel utstyr til slike hastigheter, men hvem som kan drifte slikt vet jeg ikke. Men jeg ville egentlig bare si at det er veldig lurt å velge et format som kan brukes av flere operativsystem/enheter. Windows sine formater fungerer relativt dårlig i f.eks GNU/Linux, og ikke minst på mobile enheter. Gjør verden en tjeneste og bruk åpne formater Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Flere store hosting-selskaper har vel utstyr til slike hastigheter, men hvem som kan drifte slikt vet jeg ikke. Men jeg ville egentlig bare si at det er veldig lurt å velge et format som kan brukes av flere operativsystem/enheter. Windows sine formater fungerer relativt dårlig i f.eks GNU/Linux, og ikke minst på mobile enheter. Gjør verden en tjeneste og bruk åpne formater Ja, vi har tenkt på dette Hvilket annet format vil dere anbefale...? Jeg er heller ikke noe storfan av MS personlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå