roddis Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Hei. Har satt inn nye Kingston 800mhz rambrikker i min Dell PC. De opprinnelige brikkene er på 533mhz, men nå står det kun 667mhz. Er det mulig å få opp frekvensen til 800mhz? Takker på forhånd for svar. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Ja trykk del under oppstart og øk den i bios. Regner med at hovedkortet støtter det, med mindre det skulle ha vært på museum. blir systemet da ustabilt, øk ramvolten ett hakk. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Halvgamle dell pcer hører ofte til på museum. jeg tror faktisk at hovedkortet ditt ikke støtter høyere enn det, uten overklokking. men du bør skjekke i biosen din først, hvis den ikke er slik at du "bare" kan stille klokken og datoen som mange uselvbygde pcer. Lenke til kommentar
roddis Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Ja er ikke noen proff pc dette her, er et par år gammel. Er kun mulig å se info om minnet i Bios, går ikke å justere frekvens ser det ut til. Men Dell folka sa den skulle støtte oppril 800mhz. Kan jeg da gjøre noe? Lenke til kommentar
War Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Har du kamera kan du legge ut bilde av biosen der du finner ram. Kan du ikke endre på noe, eller kun ramfrekvens? Lenke til kommentar
roddis Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Takker for svar.... her er et bilde. Kan ikke endre på noe under minne. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Jeg er mest kjent med Asus sine bioser, men er det ikke mer sannsylig at disse instillingene ligger under performance? Uansett jeg tviler på at de har lagt til disse instillingene i biosen, Dell har ikke som tradisjon for dette, untatt xps maskiner og lignende da. i de fleste programmer vil du ikke merke forskjell i det hele tatt mellom 667mhz og 800mhz, spessielt hvis maskinene er noen år gammel siden det skorter på andre ting før. Endret 25. februar 2009 av SVD Lenke til kommentar
roddis Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Er ingen minne innstillinger under Performance, kun justeringer til HDD og prosessorer. Hvor pleier de å legge de innstiliingene da? Dette er en Dimension 9200... Endret 25. februar 2009 av roddis Lenke til kommentar
SVD Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Problemet er vel at de ikke bruker og legge ut instillinger som dette, det kan skade datamskinen og Dell vil ikke ha maskiner i retur som brukere har ødelakt, dessverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå