mkaareng Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Hei, Min gamle laptop gikk ad undas og jeg vil få tak i filene på harddisken. Når jeg prøver å tilkoble harddisken til eSATA porten (på hovedkortet) på min stasjonære-PC starter ikke denne. Hvordan skal jeg få tak i filene? Mvh, Martin Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Når man kobler til en disk så må man som regel inn i BIOS og sette boot prioritet. Hvis den står til feil disk vil PC ikke starte. Lenke til kommentar
mkaareng Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Når man kobler til en disk så må man som regel inn i BIOS og sette boot prioritet. Hvis den står til feil disk vil PC ikke starte. Hva skjer hvis jeg setter laptop-disken til Boot pri 1 istedet for den som nå har boot pri 1? Vil dette lage noe kluss mtp. at Vista sjekker HW-config etc? Det er Vista på begge harddisker. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Det kommer an på hvor forskjellig hardware er. Mye mulig det stopper med blåskjerm. Eller en 'endeløs' rekke av 'Found new hardware' meldinger mens den fortvilet prøver å tilpasse seg. Men det er vel ingen grunn til å boote fra laptop disken? Lenke til kommentar
mkaareng Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Det kommer an på hvor forskjellig hardware er. Mye mulig det stopper med blåskjerm. Eller en 'endeløs' rekke av 'Found new hardware' meldinger mens den fortvilet prøver å tilpasse seg.Men det er vel ingen grunn til å boote fra laptop disken? Jeg har satt laptop-disken til 2. pri, men PC'en booter fortsatt ikke. Jeg begynner å lure på om disken er ødelagt da den lager 'klikke'-lyder. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 En ødelagt disk kan hindre BIOS fra å boote fra en annen disk, det er velkjent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå