Sethping Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Hei, Har en Creative Vision:M som er litt over to år gammel nå. Den har funket som bare juling frem til nå. ' Har ikke brukt den siden rett før jul, og drog den frem nå igjen i helgen. Merket plutselig at lyden var veldig "tett" og dårlig, var mer som å høre på en dårlig radio en noe annet. Hul lyd og med mye surring i bakgrunnen. Trodde kanskje det bare var dårlige ørepropper, så testet med Koss PortaPro og ett par andre propper av bedre kvalitet. Samme resultat. Vurderer å kjøre oppdatering/recovery på den men fikk problem med programvaren fra creative så har dermed ikke kommer så langt. Er også veldig usikker på om det vil hjelpe på lyden. Har fiklet med instillingene og EQ'en uten at det utgjorde noe. Noen som har opplevd det samme eller har en glup ide til hva problemet kan være? Ekstremt fornøyd med spilleren og vil nødig kjøpe ny hvis dette er noe som lar seg fikse... Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Få den i Recovery mode (tror du holder inn Play/Pause mens du skrur den på). Velg Cleanup (eller noe lignende) og la den gjennomføre. Dette løser mange firmware problemer for Creative spillere generelt. Hvis ikke kan du trykke Reload Firmware. Da finner innstalleringsprogrammet for nyeste firmware her (for 30 GB versjon). Si fra om det funker Lenke til kommentar
Sethping Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Heisann, mange takk for svar! kjørte clean up uten at det hjalp på lyden. Hadde så ett lyst øyeblikk og sjekket lydfilene jeg har rippet i den senere tid på 320 kbps mot de jeg rippet før på 160 kbps - og viste seg at det kun var de nye filene som hadde problem *headdesk*. meget mulig noen som har en logisk forklaring på det hele. føler meg temmelig idiot som ikke sjekket ut denne muligheten før, men uansett glad jeg tenkte tanken før jeg installerte alt på nytt - eller kjøpte ny spiller. så: 160 = god lyd, 320 = dårlig lyd. noen glupe svar? garantert noe logisk og latterlig selvforklarende som får meg til å fremstå enda mer idiot. Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Heisann, mange takk for svar! kjørte clean up uten at det hjalp på lyden. Hadde så ett lyst øyeblikk og sjekket lydfilene jeg har rippet i den senere tid på 320 kbps mot de jeg rippet før på 160 kbps - og viste seg at det kun var de nye filene som hadde problem *headdesk*. meget mulig noen som har en logisk forklaring på det hele. føler meg temmelig idiot som ikke sjekket ut denne muligheten før, men uansett glad jeg tenkte tanken før jeg installerte alt på nytt - eller kjøpte ny spiller. så: 160 = god lyd, 320 = dårlig lyd. noen glupe svar? garantert noe logisk og latterlig selvforklarende som får meg til å fremstå enda mer idiot. Du er ikke idiot. Programmet som rippet de nye sangene dine er en idiotisk prgrammert til å "jevne ut volumet" eller noe lignende tullball. Lenke til kommentar
Sethping Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Du er ikke idiot. Programmet som rippet de nye sangene dine er en idiotisk prgrammert til å "jevne ut volumet" eller noe lignende tullball. aaaah, jeg er med. selvfølgelig. ja ja, så mye betyr det ikke fra eller til. hadde sannsynligvis ikke hørt forskjell uansett så kan bare være. igjen, mange takk for hjelpen! godt å vite at spilleren funker. gjør det mye hyggeligere å være avhengig av offentlig transport. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå