Gå til innhold

Egen nettside med forum

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver å prøver å lage en nettside som skal ha ett forum.

Det jeg vil er at forumet skal være en side som refereres til som "www.eksempel.com/index.php?side=forum"

Og da skal altså forumet være "inne i" siden.. Der jeg skrev her, på høyre og venstre side er det linker som også vises på alle andre sider.. Har prøvd ut med phpbb også har jeg linken index.php?side=forum

Men da får jeg feilen:

Warning: include(./common.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in C:\xampp\htdocs\WEB\*\inc\forum2\index.php on line 20

Warning: include() [function.include]: Failed opening './common.php' for inclusion (include_path='.;C:\xampp\php\pear\') in C:\xampp\htdocs\WEB\*\inc\forum2\index.php on line 20

Warning: include(./includes/functions_display.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in C:\xampp\htdocs\WEB\*inc\forum2\index.php on line 21

Warning: include() [function.include]: Failed opening './includes/functions_display.php' for inclusion (include_path='.;C:\xampp\php\pear\') in C:\xampp\htdocs\WEB\*\inc\forum2\index.php on line 21

Fatal error: Call to a member function session_begin() on a non-object in C:\xampp\htdocs\WEB\*\inc\forum2\index.php on line 24

------------------

| |XXX

| |XXX

| HER |XXX

| |

| |

| |

Noen som vet hvordan dette kan gjøres? Enklest mulig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

www.eksempel.com/index.php?side=forum

Hvorfor tror du at denne linken funker? På phpbb?

Spørs litt på oppsettet.

Prøv og ta www.eksempel.com/mappa_phpbb_ligger i.

Så kan du heller ta og legge et script som viderefører brukeren rett til mappa forumet ligger i.

Endret av insane92
Lenke til kommentar

Hvis du tar en titt på siden min: http://www.ringerikeungdom.net/ kan du se at jeg har lagd en overgang mellom phpbb og en hjemmesnekra portal (designet bassert på phpbb3portal, ja).

Jeg skal si deg at det ligger maaange timer research, prøver og feiling frem og tilbake før jeg fikk til det der. Det er ikke bare å include en fil sånn som du sier og opplegget du tenker på kommer ikke til å funke i det heletatt.

Hva tror du skjer hvis du får includa forumet riktig slik at den vises og en bruker trykker på en link, f.eks login.php. Hva skjer i scriptet ditt da? index.php?side=forum....

Det du istede må gjøre er å lage en portal og ta fra forumet, istede for å lage en portal og include forumet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ikke lagt ut siden på nett, men kan jo vise med bilde og kode?

Jeg laget hele utseende først, tenkte ikke på forumet i det hele tatt. Og laget index fil og alle de andre filene jeg trengte for å få til utseende med litt tekst på sidene.. Også brukte i i diven som kalt under "content" ett include script som inkluderer alle sidene i en mappe og tar bort filendelsen .php og får urlen: index.php?side=info etc.

Forum urlen ser slik ut: /forum/index.php, pga phpbb har så mye funksjoner som det skal linkes til å greier, og endret jeg en, måtte jeg endre alle funksjoner og linker.. Så gjorde det på denne måten..

Index filen til phpbb ser slik ut:

<?php
include("header.php"); 
?>

<div id="header">
</div>
<div id="navigasjon">
</div>

<div id="picture">
<div id="navi">
<?php
include("nav.php");
?>
</div>

<div id="content">

DEN ORGINALE INDEXFILEN HER!!

</div>

<div id="links">
<?php
require("links.php");
?>
</div>

<div id="footer">
<?php
include("footer.php");
?>
</div>
</div>

Jeg har i CSS definert størrelse, og alt det andre for være av divene som jeg har inkludert de enkelte filene..

Endret av djwawa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...