Gå til innhold

Kan jeg skifte prosessor?

swahili

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg har et spm. til dere som kan med data osv. Når jeg skal redigere hd materiale på pcen går ikke det veldig bra. Filmen hakker i sony vegas og jeg tror det har med at dataen ikke takler hd materiale veldig godt.

Spm mitt er altså: Er det prosessor jeg bør skifte for å kunne jobbe med tyngre ting eller er det noe annet?

Prosessoren jeg har nå er en Inter® Pentium® D CPU 3.00GHz

Sorry for dårlig formulering av spm.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med en så stor prosessor er det nok ikke prosessoren som er problemet.

Hvor mye RAM har du?

Skal du drive med video redigering o.l så bør du ha endel RAM til disposisjon.

For og sjekke dette går du

Kontrollpanel > System så står det der.

Viss dette skjer, når du redigerer HD, er det mest sannsynelig at skjermkortet ditt ikke takler HD-materiale. Legg inn navn på dette, så vi kan sjekke?

Kan hjelpe deg videre når du finner ut av dette.

;)

Lenke til kommentar

Ved videoredigering er det mye RAM og god prosessor som gjelder. Skjermkortet er lite viktig.

At du har en pentium D, tyder på en forholdsvis gammel maskin. Vil du bruke penger på å oppgradere den i stedet for å investere i ny ?

En billig oppgradering vil være å kjøpe 4GB RAM. Trenger å vite hvilket hovedkort du har for finne ut hvilken type.

Lenke til kommentar
Ved videoredigering er det mye RAM og god prosessor som gjelder. Skjermkortet er lite viktig.

Vis han sitter der med HD-materiale og skjermkortet ikke støtter HD- er det vell ikke så rart at det lagger/hakker?

Har selv en gammel pc, som ikke støtter HD og da hakker det.

Men som sagt, ja Pentium D er gammelt. Leste feil første gangen.

Tror egentlig ikke det hovedkortet du har er noe spessielt og begynne og oppgradere på.

Se deg heller rundt etter noen nye komponenter.

Hovedkort

CPU

RAM

Kan du sikkert få til rundt 1500-2500.

Men nå sjekka ikke jeg hvor gammelt hovedkortet ditt var, men etter navnet og dømme blir det sikkert ikke så veldig praktisk og oppgradere.

EDIT

http://support.packardbell.com/uk/item/ind...;ppn=PB80100201

Er dette pcen?

Hovedkortet støtter max 2GB RAM, noe som kan bli litt lite vis du skal redigere video.

Støtter LGA775 prosessorer.

Endret av insane92
Lenke til kommentar
Vis han sitter der med HD-materiale og skjermkortet ikke støtter HD- er det vell ikke så rart at det lagger/hakker?
GeForce 7200GS klarer å vise 2048x1536 pixler oppløsning helt fint uten hakking.

Det var veldig lite informasjon å finne på hjemmesiden til Pacard Bell. Hva står det på chipset i SIW ?

Det er ganske stor sjangs for at maskina ikke støtter mer en 2GB RAM.

Men kom på at det er ikke sikkert du trenger å bruke nonen penger for å få en bedre maskin.

Hvis du aldri har reinstallert windows på maskina, kan du få en del bedre ytelse ved å gjøre det. Vanligvis på slike ferdigmaskiner så starter det mange programmer, som du ikke bruker, sammen med Windows når du slår på maskina.

Du kan begynne med å laste ned og installere Crap Cleaner for sletting av 'skrotet' som ligger å sinker maskina. Også rensk opp i registeret, og gå over listen med programmer som starter opp samtidig med Windows og fjern de du ikke trenger.

Lenke til kommentar
Hvordan rensker jeg opp i registeret? Hvis jeg gjør det, slettes viktige ting?
CCleaner under 'Registry' (eller 'saker' på norsk), 'Scan For Issues'. Det er ikke noe problem å renske opp i registeret, du blir spurt om å ta backup, så hvis noe ikke funker etter slettingen, er det bare å gå tilbake.

Hvor finner jeg listen med programmer som starter opp? Er det noen som er farlig og ikke ha med i oppstarten?
oppstartslisten finner du undrer 'Tools' og 'startup' i CCleaner.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...