Gå til innhold

Hvis ingen forteller meg om gud..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ikke noe om at alle er födt syndige? Saa om du aldri hörte om Gud i hele livet ditt burde du jo teoretisk sett dra til helvete siden du fortsatt har din opprinnelige synd (?).

Alle mennesker er født med EVNEN til å synde. :) ikke med synd

Lenke til kommentar

yup vi er alle syndere.. men det er takket være hva vi gjør.

Handlingene til Adam og Eva gjorde så vi kunde synde pga kunnskapen og at vi nå skulle dø.

Altså vi er født med evene til å vite mellom ondt å godt og kunne synde, altså vi er syndere, fordi ingen er perfekt :)

men vi er ikke født med synd. Men med EVNEN til å synde og det vil vi :)

Lenke til kommentar
yup vi er alle syndere.. men det er takket være hva vi gjør.

Handlingene til Adam og Eva gjorde så vi kunde synde pga kunnskapen og at vi nå skulle dø.

Altså vi er født med evene til å vite mellom ondt å godt og kunne synde, altså vi er syndere, fordi ingen er perfekt :)

men vi er ikke født med synd. Men med EVNEN til å synde og det vil vi :)

... og ikke glem slangen som fikk straff som fortjent: å krype på magen for hele livet pga det eplet.. :roll: Før den berømte slangen fikk den straffen så slanger ut som folk flest. bortsett fra tungen...?

Det rare er at hadde religion hatt en naturlig forklaring på ting og ikke en remse med mirakler og underlige og unaturlige ting så er det pokker meg ingen som hadde trodd på dette vissvasset.... :no:

Gud finns ikke, grow up!!

Lenke til kommentar

Det skal godt gjøres å faktisk tro at man kan skape et lyst levende menneske av helt vanlig jord. Og at man kan ta et ribbein fra en mann laget av jord, og lage et menneske av motsatt kjønn av det. hvis du tror på det så kan man likeså godt tro at man kan ta et stykke ask og et stykke alm og skape mennesker ute av det også.

Lenke til kommentar
Gud finns ikke, grow up!!
Kjedelig at en hver diskusjon skal ende slik, scenarioet her er: "Gud finnes, men jeg vet ikke om han Er det noe som tilsier at man havner i helvete?", ikke "Finnes Gud?"

Er jo enig i deg, han finnes ikke, men hvorfor maa det ödelegge alle disse diskusjonene? Skal jeg hoppe inn i alle diskusjoner om f.eks Harry Potter og si: "Harry Potter finnes ikke saa hold kjeft"? Hadde blitt virkelig kjedelig for de som önsker aa diskutere saken.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar

Helt enig med Rabbid der.

Diskusjonen i seg selv er målet ikke nødvendigvis svaret :)

Men de fleste jeg studerte sammen på Seminaret, så hele skapelsen som en form for ligning og ikke fakta. Slik Jesus brukte ligninger hele tiden.

Ingen som trodde på at den bortkommende sønn var fakta, men så heller hva historien kunne fortelle oss om ¨være et bedre menneske.

samme kan man si om Adam og Eva.

Kunnskap er altså ikke alltid lykke. Ignoranse er herlig noen ganger. Og at som menneske er vi alltid i stand til å synde. etc

Ligninger. Blitt brukt mange ganger gjennom bibelen, og det var stort sett slik også Jesus fikk fram sine budskap.

hva er viktig for troen? budskapet eller hvordan vi fikk budskapet? En annen diskusjon :)

Lenke til kommentar
Det skal godt gjøres å faktisk tro at man kan skape et lyst levende menneske av helt vanlig jord. Og at man kan ta et ribbein fra en mann laget av jord, og lage et menneske av motsatt kjønn av det. hvis du tror på det så kan man likeså godt tro at man kan ta et stykke ask og et stykke alm og skape mennesker ute av det også.

Ja det er godt gjort da vi dag vet at ALLE påbegynter livet som hunkjønn... Det er derfor vi menn har brystvorter faktisk....

@Henach og Rabbid:

Når noen tar utgangs punkt i en historie som er totalt uten empiriske data og fremsetter dette som fakta syntes jeg det er på høy tid å rope et varsku! Det dere gjør er å diskutere vissvass i den tro dette er sant, og det er mulig at dere tror det, men da får dere ta det som PM og ikke forlange at alle andre skal tro at dett eer sant også....

Lenke til kommentar

Jeg diskutere ikke dette som fakta, men holder meg til informasjonen som vi har ang historien.

Akkurat som å diskutere bak historien til Rignenes herre.

Jeg har prøvd å si meninger Kirken og andre har ang hva hvis ingen har fortalt meg om Gud. Om det stemmer med den universalle fakta som eventuelt Gud kan vite, vet ikke jeg. Men jeg bruker de kilder vi har.

hadde vi hatt imperiske data hadde vi heller ikke hatt diskusjonen heller.

sannheten er relativ, men fakta forholder seg det samme.

Vi har ingen "fakta" til Gud sine meninger, men vi har "sannheter" fra mennesker.

Jeg har aldri forlangt at dette er fakta, men forholdt meg til de religiøse kildene vi har ang tema. Skal man diskutere noe så abstrakt som Gud så må man også holde med de "sannheter" vi har i den religionen.

Ellers kunne jeg bare ha tatt med alt rart fra andre ting som ikke har noe med den rammen den religionen vi diskuterer. Gud skapte ikke verden fordi der var titanene fra Azeroth som gjorde, så denne diskusjonen er pointless.

håper du ser hvor jeg går nå.

hvis du ser på posten min over, så fortallte jeg at vi lærte dette aldri som fakta men som LIGNING. altså som en moral historie.

Endret av Henach
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...