Gå til innhold

Finne igjen WEP key

Anbefalte innlegg

Hei,

Fikk akkurat tilbake ps3'en min, og da jeg skulle koble den opp mot nettet, så var lappen med WEP nøkkelen borte. Har endevendt huset to tre ganger, men ikke funnet den.

Har prøvd å finne den inne på ruteren sin hjemmeside, men det viser seg at brukernavn og passordet ikke er default, og dermed får jeg ikke tilgang til siden.

Om noen vet hvordan jeg kan finne WEP nøkkelen min, så hadde det vært meget fint :)

Har nextgentel, trådløst.

takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva slags ruter har dere?

du kan gå inn på ruteren (skriv http://10.0.0.138/ i nettleseren din)

og da skal du finne en plass hvor du kan skifte WEP nøkkelen :) og da er det bare og lage en ny/ta den som står der ;)

Har en nextgentel speedtouch ruter. Har prøvd å lime inn ip i browser, men når meny siden til ruteren skal komme opp, kommer det opp at jeg må logge meg inn..

Skrullis, er du sikker på at dette vil tilbakesette passordet på ruteren?

Har lest at hvis passordet endres fra default, går det ikke an å tilbakestille det.

Endret av texzi
Lenke til kommentar

Det er tross alt bare en WEP nøkkel, noe som betyr at du enkelt kan cracke passordet om du kjøper et spessiellt trådløst nettverkskort. Du kan f.eks bruke backtrack 3 til denne jobben.

Når alt kommer til alt er reset knappen godt tilgjengelig på router`n som står rett under pc benken din ;)

Lenke til kommentar
Eller bare logge seg inn på ruteren og endre passord. (må forøvrig koble seg til via kabel). Tast inn 10.0.0.1 i explorer så får du logget deg inn.

lese litt høyere opp kansje?

Restarte ruteren skal løse problemet med innlogging. Evt en tlf til NGT. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...