Ballestikk Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Hei har kjøpt meg denne og for å få en hdd til å funke må den være i EXT2/3 format. Er det noen som hvet hvordan man formaterer en hdd til et ev de formatene i såfall hvilket er best? På forhånd takk! Endret 24. februar 2009 av Ballestikk Lenke til kommentar
War Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Det er linux. Formatere det fra winows har ikke ejg sett før. Hadde du hatt linux kunne du bare skrevet sudo mke2fs (/dev/sda2 -Eller hva din partisjon heter) Du kan jo "legge inn" linux på disken, og da formatere til rett format og etterpå avbryte. Edit, som skrevet under. Endret 24. februar 2009 av War Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Koble disken opp mot en vanlig pc og kjør en livecd med linux, f.ex Ubuntu. Derfra kan du enkelt formattere disken. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Koble disken opp mot en vanlig pc og kjør en livecd med linux, f.ex Ubuntu. Derfra kan du enkelt formattere disken. har dessverre ikke muligheten til det pga mine tre andre pcer nekter å boote fra livecd av en eller annen merkelig grunn. EDIT: Det ordnet seg jeg lasta ned Norton PartitionMagic 8.0 som kan formatere til nesten alle formater Endret 24. februar 2009 av Ballestikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå