ole-c Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg kom til å tenke på sansynlighetene ved kjærlighet. La oss si at vi befinner oss i et rom med 100 mennesker inne i. 50 menn, 50 damer, alle hetroseksuelle. Vi går utifra at alle personene er tiltrekt og forelsket i en person. 1/50 * 1/50 = 1/2500 Sjansen for at to personer inne i rommet vårt liker hverandre er 1/2500. Det betyr at man må like relativt mange, for at man skal finne en partner Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Er du sikker på at det regnestykket blir riktig? Lenke til kommentar
Tobias_usa Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg er sikker på det ikke er Lenke til kommentar
MasterOfColours Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det trenger ikke nødvendigvis å være slik. Hver mann kan bli forelsket i hver sin dame. Matematikk kan ikke blandes inn i kjærlighet og bli rett. Kjærlighet er ganske urealistisk, og matte er et realfag Passer rett og slett ikke sammen. Lenke til kommentar
Tobias_usa Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 beautiful mind, sett den filmen ? Lenke til kommentar
MasterOfColours Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 beautiful mind, sett den filmen ? Snakker du til TS eller meg? Lenke til kommentar
ole-c Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Nei, det har jeg ikke. Det jeg prøver å vise her, det er at de fleste liker mange :O Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Å like noen kan vel ikke puttes i sansynlighet Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det trenger ikke nødvendigvis å være slik.Hver mann kan bli forelsket i hver sin dame. Matematikk kan ikke blandes inn i kjærlighet og bli rett. Kjærlighet er ganske urealistisk, og matte er et realfag Passer rett og slett ikke sammen. I det store bildet så gjør det det. I det store bildet er matte og statestikk fantastiske verktøy. Lenke til kommentar
MasterOfColours Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det er tross alt 6 milliarder mennesker i verden. Altså blir 2 millioner 400 000 mennesker i verden forelsket og resten ikke? Eller mener du at man må møte 2500 mennesker for å bli forelsket i en av dem? Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det er tross alt 6 milliarder mennesker i verden.Altså blir 2 millioner 400 000 mennesker i verden forelsket og resten ikke? Eller mener du at man må møte 2500 mennesker for å bli forelsket i en av dem? Matte (kaosteori og statestikk) vil vise hvordan mellommenneskelig relasjoner vil utvikle seg over tid. Når alt kommer til alt, så er mennesker som gruppe latterlig forutsigbare. Lenke til kommentar
joaesp Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg kom til å tenke på sansynlighetene ved kjærlighet. La oss si at vi befinner oss i et rom med 100 mennesker inne i. 50 menn, 50 damer, alle hetroseksuelle. Vi går utifra at alle personene er tiltrekt og forelsket i en person. 1/50 * 1/50 = 1/2500 Sjansen for at to personer inne i rommet vårt liker hverandre er 1/2500. Det betyr at man må like relativt mange, for at man skal finne en partner La oss si at vi befinner oss i et rom med 2 mennesker. 1 dame og 1 mann. Begge hetroseksuelle. Vi går utifra at alle personene er tiltrekt og forelsket i en person. 1/1 * 1/1 = 1 Sjansen for at to personer i rommet vårt liker hverandre er 100% Så om jeg låser meg inne sammen med en kvinne vil hun til slutt like meg? Alt jeg har gjort er å dele de fleste verdiene dine på 50... Lenke til kommentar
MasterOfColours Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg kom til å tenke på sansynlighetene ved kjærlighet. La oss si at vi befinner oss i et rom med 100 mennesker inne i. 50 menn, 50 damer, alle hetroseksuelle. Vi går utifra at alle personene er tiltrekt og forelsket i en person. 1/50 * 1/50 = 1/2500 Sjansen for at to personer inne i rommet vårt liker hverandre er 1/2500. Det betyr at man må like relativt mange, for at man skal finne en partner La oss si at vi befinner oss i et rom med 2 mennesker. 1 dame og 1 mann. Begge hetroseksuelle. Vi går utifra at alle personene er tiltrekt og forelsket i en person. 1/1 * 1/1 = 1 Sjansen for at to personer i rommet vårt liker hverandre er 100% Så om jeg låser meg inne sammen med en kvinne vil hun til slutt like meg? Alt jeg har gjort er å dele de fleste verdiene dine på 50... Oh, nå ga du meg idéer :!: Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Så om jeg låser meg inne sammen med en kvinne vil hun til slutt like meg? Siden du antar at dama skal like en person i rommet, ja da vil hun like deg hvis du er den eneste personen. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Nash: If we all go for the blonde and block each other, not a single one of us is going to get her. So then we go for her friends, but they will all give us the cold shoulder because no on likes to be second choice. But what if none of us goes for the blonde? We won't get in each other's way and we won't insult the other girls. It's the only way to win. It's the only way we all get laid. http://www.imdb.com/title/tt0268978/ En veldig god film om John Nash. Visstnok ikke 100% korrekt, men det er en god film. Endret 25. februar 2009 av Mynotir Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg kom til å tenke på sansynlighetene ved kjærlighet. La oss si at vi befinner oss i et rom med 100 mennesker inne i. 50 menn, 50 damer, alle hetroseksuelle. Vi går utifra at alle personene er tiltrekt og forelsket i en person. 1/50 * 1/50 = 1/2500 Sjansen for at to personer inne i rommet vårt liker hverandre er 1/2500. Det betyr at man må like relativt mange, for at man skal finne en partner La oss si at vi befinner oss i et rom med 2 mennesker. 1 dame og 1 mann. Begge hetroseksuelle. Vi går utifra at alle personene er tiltrekt og forelsket i en person. 1/1 * 1/1 = 1 Sjansen for at to personer i rommet vårt liker hverandre er 100% Så om jeg låser meg inne sammen med en kvinne vil hun til slutt like meg? Alt jeg har gjort er å dele de fleste verdiene dine på 50... Se filmen "Bind meg, elsk meg" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå