Gå til innhold

Oppgradering til GTA4-pc

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å oppgradere pcen min slik at GTA4 kjører smooth.

Jeg ønsker inspill på hva som må til, men det blir ikke ett i7 system (det blir for dyrt).

Jeg har pr i dag følgende:

E6400 (2,6GHz) 945hk

ASUS IP35 PRO (P35)

4GB 6400 minne (3GB pga 32 bits Vista)

8800GTS 320MB

Ved oppgradering ønsker mulighet for LPCM over HDMI på Blueray.

Noen inspill på hva jeg trenger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gta 4 er en dårlig optimalisert konsollport. Derfor krever den mer enn grafikken skulle tilsi. Du bør gå for en quadcore om gta 4 er målet. Det er veldig cpu krevende, og tester viser at quadcore gir en god ytelses boost over dualcore. 4850 er et ok kort til en billig penge, men har du råd er jo 4870 et bedre valgt(åpenbart). Strekker du virkelig på pengboka de så er gtx260 eller 4850x2 kjempegode kort. Gta 4 liker nemlig mye skjermkortram, og begge disse tilbyr det i rikt monn. Lykke til med kjøpet.

Lenke til kommentar

Vel det virker ikke som om det støtter SLI, bare CF, så da er vel den ideen borte:) selv om jeg ikke vet helt dersom driverne oppdateres? Muligens noen andre som kan hjelpe til her? Forresten ikke nødvendig dersom en ny 8800GTS ikke er relevant eller ts har nok strøm ca 600W eller noe sånt.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
Vel det virker ikke som om det støtter SLI, bare CF, så da er vel den ideen borte:) selv om jeg ikke vet helt dersom driverne oppdateres? Muligens noen andre som kan hjelpe til her? Forresten ikke nødvendig dersom en ny 8800GTS ikke er relevant eller ts har nok strøm ca 600W eller noe sånt.

Det er ett ABIT hovedkort ja. Det støtter ikke SLI, og med crossfire så tror jeg bare det er PCIx4 på det ene x16 sporet... -Vet ikke helt hvordan det blir...

Jeg har en 750W strømforsyning.

Jeg har forstått det slik at ikke 512MB blir nok (?) -Så da er vel kanskje Radeon 4850 1GB veien å gå?

Lenke til kommentar
Hei det er vel Abit IP35? Finner ihvertfall ikke en Asus med samme navn. Vel hvis kortet støtter SLI - tror kanskje det - så ville jeg kjøpt et 8800 GTS kort til ca 1000,-. 8800GTS i SLI yter meget bra. I prinsippet bedre enn 4870 og opp i mot 4850 i CF.

Jeg kjører 8800 gt i SLI men jeg har litt mer ram på skjermkortet, men ikke mye; men det fungerer veldig bra, alt går helt smooth for meg med mitt oppsett, om du ikke har så stort budsjett til kortet, kjøp et til 8800 gt kort til, anbefales.

Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt en quadcore 8300 og ett vifteløst 3850 1GB, så håper jeg det blir bra greier :) Slipper å installere windows også, det er ett pluss for meg :)

Med forbehold om at jeg misforstår, men hvis du har tenkt å kjøre GTA IV "smooth" på det kortet der så vil jeg desverre tro at du blir skuffet. Selv har jeg et 4870x2 samt en PhII940, men GTA har jeg desverre foreløpig gitt opp inntil det kommer(?) nye patcher eller fantastiske driveroppdateringer til skjermkort.

Mengder av problemer med textures, skygger, relativt lav fps. etc.

Dette er riktignok i 1980x1020 på high, men med ganske lave innstillinger på details/distances. Definitivt langt i fra "smooth" iallefall.

Nesten så jeg påstår at å kjøpe seg en PS3 til ca4000 er like greit som å kjøpe et skjermkort som "nesten" duger hvis du har GTA IV i tankene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg opplever gta4 som et håpløst spill foreløpig.. Det lagger å sliter nesten samme hva maskinvare man sitter med.. håper det kommer en eller annen patch som gjør spillet mer "smooth" for grafikken er ikke direkte imponerende i forhold til den lave fps`en man får

Lenke til kommentar
Nesten så jeg påstår at å kjøpe seg en PS3 til ca4000 er like greit som å kjøpe et skjermkort som "nesten" duger hvis du har GTA IV i tankene.

Ja eller en xbox 360 til 1500 :) Spiller personlig kun gta 4 på 360en nå. Der går det helt smooth med vel så bra grafikk som på pc, og så har det jo kommet en addon pakke til det der :D

Lenke til kommentar

Jeg har også forstått det slik at det ikke fungerer med CF. -Og at om man f.eks har ett 4850X2 1GB så ser GTA på dette som ett kort med 512MB. -Så altså bedre med ett vanlig 4850 1GB.

Og etter å ha sett noen benchmarker er det kun to ting som hjelper i GTA4, det viktigste er cpu (man bør ha 4 kjerner, både AMD og Intel løsningen fungerer bra), og det andre som er viktig er skjermkort minne. Ett 3850 med 1GB er bedre enn ett 4870 512MB for å nevne noe.

http://www.pcgameshardware.com/aid,669595/...Reviews/?page=2

Tror nok det for mange kan være greit å kjøpe en Xbox-bråkebøtte for 1500kr (+spill til 500). Men for de av oss som er "voksen" og har en bedre halvdel med streng krav til design, støy og ryddighet er slike løsninger ofte ikke ett alternativ :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...