Gå til innhold

BK: NEKB (Nok et kirkebilde)

2r@rn3

Anbefalte innlegg

Jeg legger ut bidraget mitt til nattfotokonkuranse runde 3 for kritikk.

Det jeg er mest interessert i er komposisjonen. Jeg har "brutt" noen regler her. Tenker da mest på "det gyldne snitt". Men det er, sånn jeg ser det, riktig likevel. Jeg kunne ha croppet vekk mer i venstre kant nede, men kirken ligger veldig forblåst til oppe på en høyde. Jeg mener derfor at den litt løse croppen får dette fram...Hva mener dere?

post-109531-1235500550_thumb.jpg

Ellers tror jeg exif'en er inntakt. Jeg måtte bare stanse å ta et bildet fordi stemningen var av de sjeldne. Tåken som drev innover landskapet, og kontrastene mellom det oransje lyset og den blå kvelden...

Bildet er ubehandlet (bortsett fra resize), jpg rett fra kamera.

Forøvrig er jeg kjempefornøyd med D-lux'en. Nå har jeg alltid et kamera for hånden :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes komposisjonen er utrolig bra. Kirken ligger harmonisk forann den runde toppen i bakgrunnen, og det er nok luft rundt til å gi hele bildet et rolig preg. Bruk av bare to hovedfarger er perfekt; less i more. Det eneste jeg kanskje ville gi kritikk på er at gulfargen på kirken er vel ... gul (varm)? På den andre siden gir dette fin kontrast til blåtonene.

Lenke til kommentar

Jeg syns også komposisjonen er bra - syns egentlig ikke dette er direkte brudd mot det gylne snitt heller. Du har bakken som kirken, huset og trærne står på langs nedre tredjedelslinje, og du har konturen av åsen i bakgrunnen langs den øvre. Videre er treet til høyre og det lyseste punktet på kirken plassert ihht det gylne snitt.

Når det gjelder fargene syns jeg det er altfor blått, og lyset på kirken synes jeg er for varmt. Skulle gjerne sett en versjon der dette er justert.

Et veldig fascinerende bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...