Gå til innhold

resident evil 5 spørsmål angående skyting.

Aafloey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg prøvde nylig demoen, og der kan man ikke bevege seg når man skal skyte. Er dette noe som vil gå an i fullversjonen? Med bevege seg så mener jeg da altså å gå, mens man skyter.

Nei, det vil ikke være mulig i fullversjonen heller. Slik har det vært i alle Resident Evil spillene til nå. Har gått noen få rykter om at det vil bli patchet inn eneste, men det tviler jeg egentlig på.

Endret av XDamage
Lenke til kommentar
Det er urealistisk å kunne flytte beina dine når du sikter en pistol??

Har du noen gang skutt med et våpen i virkeligheten? Vet du i det hele tatt hvor mye kraft som er i et slikt våpen?

Det å stå helst stille for å kunne skyte er ganske bra, da det å løpe og skyte samtidig er mer en skremmetaktikk enn en brukbar skytestil.

Lenke til kommentar

Har du noen gang skutt med et våpen i virkeligheten? Vet du i det hele tatt hvor mye kraft som er i et slikt våpen?

Det å stå helst stille for å kunne skyte er ganske bra, da det å løpe og skyte samtidig er mer en skremmetaktikk enn en brukbar skytestil.

Takk.

Lenke til kommentar

Nå var det ikke snakk om realisme det her da... Men men... Syns uansett det skulle vært mulig å bevege seg litt... Og hadde man skulle drept zombier sånn i virkeligheten så hadde man blitt spist opp tvert...

Endret av Aafloey
Lenke til kommentar

I og for seg litt morsomt at man krangler om det er realistisk eller ikke å kunne skyte og bevege seg samtidig. Zombier er ikke så realistisk det heller. Eller hva med at urter gir umiddelbart topp helse? T-viruset? Og så videre.

Spillet har sin indre logikk, som man kan like eller ikke, men det blir feil å peke på at det ikke stemmer med virkeligheten.

Personlig har jeg ingen problemer med at man står stille når man skyter. :)

Lenke til kommentar

Haugesund Pistolklubb i to år, så ja. Jeg vet hvordan det er. Poenget var ikke gå å skyte, men gå å sikte.

Lenke til kommentar

Det litt ironiske her er at når RE4 kom i '05, var det ingen som klaget over at det ikke var run'n'gun. Å påstå at det er avleggs å ikke kunne gå og skyte blir jo bare feil, siden Doom(run'n'gun) kom i '94 og alle RE-titlene har kommet etter det.

Dessuten, ta en kikk på zombiene. De beveger seg sakte, har sjelden noe særlig til våpen, og man har all verdens tid til å sikte hvor man vil på kroppen deres. Hvis man kunne løpe og skyte ville jo gameplayet blitt det vi kaller "broken"(hva sier man på norsk?). Uansett, zombiene ville falle som fluer.

Bare å lære seg og leve med det, i RE kan man ikke gå og skyte samtidig.

Endret av Only Chaos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...