Simon Aldra Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Det går fint an om du skyter JPEG, men ikke med RAW-filer. Jeg husker ikke helt hvordan man gjør det, men bla litt i manualen, så finner du nok svaret. Og for fremtiden, ingen hijacking av tråder. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Litt off-topic, men jeg har et Olympus E-420, og lurer på om det er mulig å minske megapikslene på det? Ønsker du å minske de når du tar bildet (fpr å få mer plass på kortet) eller på et senere tidspunkt? Tom Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Ønsker du å minske de når du tar bildet (fpr å få mer plass på kortet) eller på et senere tidspunkt? Tom Når jeg tar bildet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Når jeg tar bildet. Det er et valg i menyen som lar deg velge størrelse på bilde og JPEG kvalitet. Det er ikke så lett å se i menyen da det er en rar firkant viser valget ... Valgene er large, medium og small. Tom Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Det er et valg i menyen som lar deg velge størrelse på bilde og JPEG kvalitet. Det er ikke så lett å se i menyen da det er en rar firkant viser valget ... Valgene er large, medium og small. Tom Tusen takk for hjelpen. Flott å se at det fortsatt er kloke mennesker i dette landet.. :!: Lenke til kommentar
Cax Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Du trenger forøvrig ikke lete rundt i menyen for å finne det. I supermenyen ser du hvilken innstilling du har. Trykker du OK når du er i vanlig modus og bruker pilene så du kommer til formatfeltet kan du bare snurre på kontrollhjulet til du får det du vil ha, og da ser du med en gang også at anslaget på hvor mange bilder du har plass til endrer seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå