Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefaling av ADSL router?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en router for å få muligheten til å dele internett koblingen min mellom flere maskiner (3 stk).

Er lei av å måtte logge av den ene for å bruke den andre osv....

Har heller ikke så mye peil på dette med router og deling av ADSL linje.

Har en Telenor 1MB linje.

Sjekket litt på prisguiden til Hardware.no. Fand denne: Billion Broadband (xDSL/Cable) IP-Router (BIPAC-640AE) m/4stk 10/100 Lan.

Url: http://www.pcutstyr.no/index.php?vareid=11474

Noen som har erfaringer med nettopp denne routeren, eller har annen verdifull info jeg burde vite om?

mvh. Ino[/img]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger du ADSL router for det altså? Holder det ikke med en ekstra switch?

Det går an med switch, men da må den ene pc'en ringe opp ADSL og dele det i nettverket. Litt dumt hvis man skal restarte denne maskinen, så mister hele nettverket internet.

Men SMC Barricade er helt topp, kan ikke si noe om den er best eller dårligst. Men den fungerer utmerket her hos meg.

Det var heller ikke vanskelig å sette opp, tok meg 3-4 minutter.. :)

Lenke til kommentar

jeg har også 7004ABR, men er ikke helt fornøyd. Den er rask, og sikker osv, med en ganske god mulighet til å forwarde porter osv. Men syns det er irriterende at når jeg connecter til en irc server så tar det så utrolig lang tid.

Er ikke sikker på hvorfor, men det er ikke sånn hos en kompis som også har router, ikke på skolen, ikke når jeg har adsl linja rett i nettverks kortet og dialer.

Det gjelder uansett mirc verson, server osv.

Lenke til kommentar

jeg bruker smoothwall på en p1 166mhz, veldig enkel å sette opp. lett å åpne porter og god firewall.. hadde en smc router før, men den bare krasjet når det ble mye trafikk.. :grumpy:

anngående det med irc så må du åpne port 113 får ident da connecter den på få sekunder.. :)

Lenke til kommentar
Trenger du ADSL router for det altså? Holder det ikke med en ekstra switch?

Det går an med switch, men da må den ene pc'en ringe opp ADSL og dele det i nettverket. Litt dumt hvis man skal restarte denne maskinen, så mister hele nettverket internet.

<snip>

Shit! Er alle Telenors ADSL løsninger sånn eller?

Lenke til kommentar

Shit! Er alle Telenors ADSL løsninger sånn eller?

Ja, Telenor bruker PPPoE som er en slags oppringt forbindelse over ADSL noe som krever routerløsning med støtte for protokollen.

Svjv er det ingen andre større ISP-er som bruker dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...